Νέα παράταση διάρκειας έξι μηνών στη δωρεάν χρήση των μίνι μπας που συνδέουν το λιμάνι με το κέντρο της πόλης εισηγείται η δημοτική Αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο αύριο Πέμπτη. Ειδικότερα η πρόταση προβλέπει την ανανέωση της συνεργασίας του Δήμου Ηρακλείου με το αστικό ΚΤΕΛ από το νέο έτος μέχρι και τις 30 Ιουνίου της επόμενης χρονιάς, στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο που ισχύει και σήμερα.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκη τα επίσημα στοιχεία που προέρχονται από τις μετρήσεις του ΚΤΕΛ δείχνουν ότι έχει παγιωθεί η μεταφορά 43.000 – 45.000 πολιτών το μήνα, και από τις δύο γραμμές που εκτελούνται. Θυμίζουμε ότι το κάθε λεωφορείο εκτελεί 32 δρομολόγια κάθε μέρα και στο σύνολο τους και τα τέσσερα λεωφορεία εκτελούν 128 δρομολόγια.
Ωστόσο η λεγόμενη «μπλε γραμμή», όπως προκύπτει, απορροφά τα 2/3 της κίνησης των επιβατών που ξεκινούν από το Παγκρήτιο στάδιο σε σχέση με την «κόκκινη» γραμμή που επιβιβάζει πολίτες από το λιμάνι.
Ωστόσο παρά την αισιοδοξία που εκφράζεται από την πλευρά της δημοτικής Αρχής σε σχέση με την επιτυχημένη εφαρμογή του μέτρου εξακολουθούν να καταγράφονται σημαντικά προβλήματα και σε σχέση με το κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα, το οποίο στην πλατεία Κορνάρου είναι καθημερινό, και σε σχέση με τους ρυθμούς κίνησης των λεωφορείων, που ανατρέπονται συνεχώς και δεν υπάρχει η επιθυμητή τακτικότητα και συνέπεια.
Καθημερινά σχηματίζονται τεράστιες ουρές οχημάτων από την αρχή της μεγάλης Έβανς μέχρι και τη Χαριλάου Τρικούπη που δείχνουν να ασφυκτιούν από το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος.
Ωστόσο, εκτίμηση του Δήμου και του αστικού ΚΤΕΛ είναι ότι τα προβλήματα αυτά θα εκτονωθούν και μάλιστα άμεσα, μόλις προχωρήσει η κατασκευή του νέου κυκλοφοριακού κόμβου που πρόκειται να διαμορφωθεί αμέσως μετά τις γιορτές στο ύψος της Όασης, που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αποφόρτιση της κίνησης των οχημάτων.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται στη διασταύρωση του πλέγματος των κεντρικών οδικών αρτηριών Χρυσοστόμου, Χαριλάου Τρικούπη και μεγάλη Έβανς, να δημιουργηθεί ένας νέος κυκλικός κόμβος (roundabout) με σκοπό να αποφορτίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά βάρη που διαχέονται στην περιοχή.
Στο πλαίσιο του σχετικού έργου θα ξηλωθούν όλα τα φανάρια που υπάρχουν από το σύνολο των οδικών αρτηριών, καθώς η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται μέσα από ένα μεγάλο roundabout, δηλαδή μια κυκλική διασταύρωση.