Η ΛΟΤΖΙΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Νέα δεδομένα από τις πλακοστρώσεις που «τρέχουν» στο κέντρο του Ηρακλείου

Μπορεί το εργοτάξιο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο κέντρο της πόλης να έχει βάλει φρένο σε ότι αφορά στην ανάπτυξη του τελευταίου τμήματος του από το υπόλοιπο της 1821 μέχρι το σταυρό της πόλης που θα ανοίξει αμέσως μετά τις γιορτές, αλλά σε όλες τις άλλες περιοχές παρέμβασης οι εργασίες προχωρούν πυρετωδώς. Συγκεκριμένα στη μικρή Έβανς τη Χ.Γιάνναρη και το πρώτο κομμάτι της 1821 τα έργα φουλάρουν δυναμικά καθώς παρά τις κακές καιρικές συνθήκες προχωρά η πλακόστρωση.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων αμέσως μετά τις γιορτές θα ανοίξει και το τελευταίο κομμάτι του εργοστασίου που αφορά στο υπόλοιπο της Έβανς, και παράλληλα θα ανοίξει και το μεγάλο κεφάλαιο της κυκλοφοριακής μελέτης. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να συζητήσει με τους φορείς της πόλης μια σειρά κρίσιμων ερωτημάτων όπως για παράδειγμα ποια θα είναι η νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης στο κέντρο της πόλης;

Στους νέους πεζόδρομους θα απαγορευτεί η κίνηση των ΙΧ ή θα λειτουργήσουν σαν οδεύσεις ήπιας κυκλοφορίας; Τι θα γίνει με τις θέσεις στάθμευσης που χάνονται; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα αναμένεται να τεθούν στο επίκεντρο της μεγάλης συζήτησης που σχεδιάζει να ανοίξει ο Δήμος Ηρακλείου μέσα στον Ιανουάριο, όπου αναμένεται να παρουσιαστούν και επισήμως τα σενάρια της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει αναθέσει για την οργάνωση της κίνησης των οχημάτων στην εντός των τειχών πόλη.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο τα προτεινόμενα σενάρια θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας ευρύτερης διαβούλευσης που θα γίνει με τους τοπικούς φορείς προκειμένου να ενημερωθούν για το περιεχόμενο της μελέτης και να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει «έχουμε σενάρια να συζητήσουμε από τη μελέτη που έχει ανατεθεί. Σε προσωπικό επίπεδο, δεν θα είχα καμία αντίρρηση να λειτουργήσει ως αμιγώς πεζόδρομος η Δικαιοσύνης, όπως επίσης και η όδευση της Καλοκαιριού από το ύψος της Ίδης μέχρι τη Γιαμαλάκη». Αντίστοιχα όπως εκτιμά «μετά το τέλος της ανάπλασης θα μπορεί να επιτραπεί η κίνηση των ΙΧ, από τη Ζωγράφου, τη Χ.Γιάνναρη, το τελευταίο τμήμα της Χ.Γιάνναρη και τη 1821».

Σε κάθε περίπτωση η παρουσίαση της κυκλοφοριακής μελέτης αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο για να ξεκαθαριστεί το πως θα οργανωθεί η κίνηση των οχημάτων εντός του ιστορικού ιστού, αλλά και το πώς θα αποκατασταθούν μια σειρά από ζητήματα που έχουν ανοίξει μετά από μια σειρά από παρεμβάσεις που έγιναν στην εντός των τειχών πόλη.

Για παράδειγμα η διπλοδρόμηση της  Γιαμαλάκη και της Αγίου Μηνά, ήταν μια παρέμβαση που ανακούφισε την ομαλή κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων, αλλά δημιούργησε μια ασφυκτική κατάσταση στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου που έχασαν πολλές θέσεις στάθμευσης. Αντίστοιχα, σοβαρά ζητήματα υπάρχουν με τη στάθμευση των μηχανών για τις οποίες δεν υπάρχουν οριοθετημένες θέσεις  με αποτέλεσμα οι οδηγοί των δίτροχων να αισθάνονται ότι είναι αντιμέτωποι μόνο με απαγορεύσεις και να αισθάνονται διωγμένοι από την πόλη, όπως χαρακτηριστικά σχολιάζουν πολλοί από αυτούς.