αεροδρόμιο Καστελλίου

Το αργότερο μέχρι τα τέλη του χρόνου προβλέπεται να πέσουν οι υπογραφές για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι μετά την έγκριση από την ΕΕ της σύμβασης παραχώρησης που έχει κερδίσει η κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», με επικεφαλής την ΤΕΡΝΑ, με ποσοστό συμμετοχής 90% και την ινδική GMR, η οποία ελέγχει το 10%.

Επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς.

Οι δύο εταιρείες ήταν οι μόνες που υπέβαλαν προσφορά για το νέο αεροδρόμιο, καθώς το άλλο ισχυρό σχήμα η Vinci με τον Άκτωρα, ζήτησε παράταση του διαγωνισμού από το Υπουργείο Υποδομών, η οποία δεν έγινε δεκτή και τελικά δεν υπέβαλαν προσφορά. Για την κατασκευή του αεροδρομίου ο προσωρινός ανάδοχος είχε υποβάλει προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ, αισθητά χαμηλότερη από τις προβλέψεις του Υπουργείου που έκαναν λόγο για 850 εκατ. ευρώ.

Στο έργο θα διατηρήσει ενισχυμένη συμμετοχή και το Δημόσιο, η οποία υπολογίζεται σε 46% μεσω δανείου που θα συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία ωστόσο δεν είναι εξασφαλισμένη.

Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου υπολογίζεται σε 180 εκατ. ευρώ. Το Καστέλλι, θα αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”, το οποίο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε ε πισκεψιμό- τητα στη  χώρα μας και σταθερά πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ.

Τα έργα περιλαμβάνουν έναν διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου.

Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).

Δεκαεννέα αίθουσες αναμονής επιβατών έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη.