Ακόμα και στις συνοικίες του Ηρακλείου φθάνει πλέον η κίνηση στους δρόμους, η οποία προκαλείται από τις εργασίες επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που έχουν δημιουργήσει το απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο σε ολόκληρη την πόλη.
Η απόφαση για εκ περιτροπής κινήσεις λόγω ασφαλτοστρώσεων επί του ΒΟΑΚ με αρχή τους κόμβους Κνωσού και Παπαναστασίου και συνολικό μήκος 3.5 χιλιομέτρων έχουν αποδείξει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας αποτελεί τον κατεξοχήν εναλλακτικό άξονα για περιφερειακές διαδρομές.
Μετά το χάος των πρώτων ημερών κι αφού ήδη έχουν περάσει δέκα ημέρες εργασιών και κυκλοφοριακής αναστάτωσης στο κέντρο, οι χιλιάδες οδηγοί αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές σε μια προσπάθεια τους να γλιτώσουν λίγο χρόνο ή να επιταχύνουν στοιχειωδώς τις μετακινήσεις τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα τα οποία μποτιλιάρουν πλέον συνολικά την πόλη, ενώ την ίδια ώρα κάνουν απροσπέλαστο τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι χθες κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων νωρίς το πρωί οι ουρές πάνω στον ΒΟΑΚ εκκινούσαν από τη Νέα Αλικαρνασό κι έφθαναν ως το Γιόφυρο. Οι οδηγοί κινούνταν σημειωτόν με πρώτη, ενώ ακόμα και στα σημεία που μπορούσαν να αναπτύξουν ελάχιστες ταχύτητες η κίνηση ήταν τεράστια και οι καθυστερήσεις πρωτοφανείς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη τις προηγούμενες ημέρες παρατηρούνταν τεράστιοι κυκλοφοριακοί φόρτοι σε Ούλαφ Πάλμε, μικρή και μεγάλη Παπαναστασίου, Κνωσού, Ανθέων και Ιωνίας.
Από χθες όμως κι έπειτα, που το έργο πέρασε στη δεύτερη και δυσκολότερη από την πρώτη φάση, η κίνηση επεκτάθηκε στην παραλιακή λεωφόρο που έγινε επίσης απροσπέλαστη, στην 62 Μαρτύρων, ενώ έφθασε μέχρι και τον Άι Γιάννη, όπου ακόμα και στην Κρασαδάκη παρατηρούνταν τεράστια προβλήματα, μεταφέροντας την κίνηση έως και τις Πατέλες.
Οι οδηγοί δηλώνουν ότι δεν έχουν πλέον άλλες αντοχές, ενώ στην ουσία τα έργα δεν έχουν αρχίσει πραγματικά, αφού αναμένονται άλλες έξι εργολαβίες για τις βελτιώσεις και συντηρήσεις της οδού. Και τα ερωτήματα που γεννώνται σχετίζονται με το τι θα συμβεί όταν τα έργα φθάσουν στον κόμβο Γιόφυρο ή στην είσοδο της πόλης από Παπαναστασίου, όπου χωρίς έργα παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων κατά τις ώρες αιχμής.Στο σύνολό τους όσοι χρησιμοποιούν τον Βόρειο Οδικό Άξονα μιλούν για προχειρότητα σχεδιασμού, ενώ ζητούν να γίνει επανεκτίμηση της κατάστασης και αλλαγή πλάνου.
Στο μεταξύ, για την Περιφέρεια Κρήτης δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ενώ σχεδόν σε καθημερινή βάση εκδίδονται τυπικά ενημερωτικά σημειώματα που ζητούν την κατανόηση των οδηγών.
Ειδικότερα χθες το ενημερωτικό σημείωμα που εκδόθηκε ήταν το εξής:
«Συνεχίζονται οι εργασίες ασφαλτόστρωσης επί του ΒΟΑΚ στα πλαίσια του έργου «ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2020-2022».
Yπενθυμίζεται ότι η είσοδος στον ΒΟΑΚ -προς Ρέθυμνο- από τον κόμβο Παπαναστασίου, θα παραμείνει κλειστή κατά τις βραδινές ώρες, σήμερα Παρασκευή 7-10-2022 και ώρα 22.00 μέχρι το Σάββατο 8-10-2022 και ώρα 06.00. Για την είσοδο στον ΒΟΑΚ προς Ρέθυμνο τις παραπάνω ώρες θα χρησιμοποιούνται οι κόμβοι Αλικαρνασσού και Γιόφυρου.
Τις υπόλοιπες ημέρες, η παραπάνω είσοδος, καθώς και όλοι οι υπόλοιποι κόμβοι θα παραμείνουν ανοικτοί.
Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να τηρούν την εγκεκριμένη εργοταξιακή σήμανση. Ευχαριστούμε για την κατανόηση».