Ορατό το σχίσμα στο αποκλεισμένο σημείο του δρόμου
Ορατό το σχίσμα στο αποκλεισμένο σημείο του δρόμου

Τρέχουν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του κρίσιμου έργου της αντιστήριξης του πρανούς λίγο πριν από τη σήραγγα του Απομαρμά, που όπως διαπιστώθηκε με βάση τις μετρήσεις που έγιναν, η έντονη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων μηνών είχε σαν αποτέλεσμα να μετακινηθούν τα εδάφη στο συγκεκριμένο σημείο κατά επτά πόντους!

Το όλο θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο της πρόσφατης συνάντησης εργασίας που είχε η Διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και συγκεκριμένα ο διευθύνων  σύμβουλος κ. Άρης Παπαδογιάννης, ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Λευτέρης Κοπάσης και ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του  Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης, με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Κρήτη.

Στιγμιότυπο από την σύσκεψη
Στιγμιότυπο από την σύσκεψη

Όπως είναι γνωστό, το επίμαχο σημείο είναι στο «κόκκινο», καθώς πριν από μια εξαετία διαπιστώθηκε μια αστοχία σε επίπεδο μικρής κατολίσθησης, με αποτέλεσμα όλη η περιοχή να μπει στο επίκεντρο της μελέτης και της εντατικής παρακολούθησης του φαινομένου. Το πρόβλημα δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις και μάλιστα δεν  είναι ορατή η κατολίσθηση, καθώς  υπάρχει ένα πολύ μεγάλο επίχωμα και στο πρανές πριν την είσοδο της σήραγγας Απομαρμά.

Είναι σχεδόν έτοιμη η γεωλογική μελέτη αντιστήριξης,  η οποία το αμέσως επόμενο διάστημα θα προωθηθεί στο Υπουργείο, προκειμένου να εγκριθεί και να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή της.

Όπως τονίζει με δηλώσεις του στην «Π», ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του  Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης, οι εργασίες που θα γίνουν για την αντιστήριξη του πρανούς δεν θα επηρεάσουν την κίνηση των οχημάτων, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η κυκλοφορία θα διεξάγεται κανονικά.

Ο ίδιος σημειώνει ότι το έργο θα είναι πολυδάπανο διότι απαιτεί ενισχυμένη αντιστήριξη στο επίμαχο σημείο, καθώς η περιοχή έχει νερά, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι απαιτείται να γίνουν βαριές κατασκευές με ενισχυμένες πασσαλοστοιχίες.

Ορατό το σχίσμα στο αποκλεισμένο σημείο του δρόμου
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ευρύτερη περιοχή έχει ανοικτά ζητήματα κατολισθήσεων, καθώς τα εδάφη είναι ένας συνδυασμός μαργών και γύψου  και  όταν εμποτιστούν και με νερό η κατάσταση γίνεται εξαιρετικά δύσκολη.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται μια εργολαβία – «σκούπα» στην οποία θα περιληφθούν έργα αποκατάστασης σε όλα τα ευάλωτα σημεία όπως επίσης και όλα τα άλλα προβλεπόμενα έργα που μέχρι στιγμής δεν έχουν εκτελεστεί.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης,  στη δεύτερη συμπληρωματική εργολαβία θα ενταχθεί η δημιουργία του προβλεπόμενου κόμβου στην έξοδο του δρόμου της Μεσσαράς προς τις Μοίρες, όπως επίσης και η δημιουργία  του κόμβου του Πανασού και παράπλευρων δικτύων που είναι απαραίτητα για την καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής.