Δεν περιλαμβάνεται η Κρήτη στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα υγρά καύσιμα, που έχει στόχο την εξίσωση της τιμής στις νησιωτικές περιοχές με αυτή της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η ρύθμιση του ισοδύναμου που θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2019, εξαιρεί εκτός από την Κρήτη, τη Λευκάδα και την Εύβοια.
Σε πρώτη φάση η ρύθμιση αφορά τα νησιά Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ίος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μήλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σύμη, Τήλος, Φολέγανδρος, Φουρνοί, Χάλκη και Ψαρά, ενώ σε δεύτερη φάση και στα υπόλοιπα νησιά.
Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο ισχύει και σήμερα, ενώ εφαρμόζεται για την επιδότηση μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων σε 49 νησιά του ανατολικού και νοτιοανατολικού Αιγαίου, κάποια νησιά των Κυκλάδων και του Ιονίου.
Με τη νέα ρύθμιση για τα υγρά καύσιμα που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή η επιδότηση του καυσίμου θα χορηγείται σε κατόχους άδειας λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων με συγκεκριμένους συντελεστές, που θα σχετίζονται με την απόσταση και το κόστος.
Οι ωφελούμενοι από το ισοδύναμο θα πρέπει να μειώνουν τη λιανική τιμή πώλησης των καυσίμων.