«Φωτιά» έχει ανάψει η συζήτηση Σχεδίου νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που αφήνει εκτός σχεδιασμού την Κρήτη. Τόσο η αντιπολίτευση όσο όμως και ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούν την κυβέρνηση, ζητώντας άμεσα να επανεξεταστεί το όλο ζήτημα και να ενταχθεί στους σχεδιασμούς, έστω και με καθυστέρηση η Κρήτη.
Ο γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλης Κεγκέρογλου εξαπολύει με αφορμή το θέμα σκληρή επίθεση τόσο εναντίον του Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, όσο όμως και του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
«Ξέχασε ο Κουρουμπλής την Κρήτη από την επιδότηση μετακινήσεων και μεταφορών και την ίδια ώρα ο Σπίρτζης ετοιμάζει διόδια» δηλώνει ο κ. Κεγκέρογλου χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του και προσθέτει: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, σε εφαρμογή του άρθρου 101 του Συντάγματος για μέτρα στήριξης των νησιών, κατέθεσε νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που ουσιαστικά είναι:
α) Επιδότηση του εισιτηρίου μετακίνησης επιβατών με πλοία και
β) Επιδότηση του μεταφορικού κόστους των εμπορευμάτων με πλοία.
Χωρίς καμία αιτιολογία ο κ. Κουρουμπλής εξαιρεί την Κρήτη και εφαρμόζει το Σύνταγμα αλά καρτ.
Μάλιστα, για να μην φαίνεται ότι εξαιρείται μόνο η Κρήτη, αναφέρει ότι εξαιρούνται τα νησιά Κρήτη, Λευκάδα και Εύβοια, αποκρύπτοντας ότι Λευκάδα και Εύβοια δεν είναι νησιά κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη νομική και οικονομική έννοια, αφού έχουν σταθερή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.
Έτσι ΜΟΝΟ η Κρήτη εξαιρείται».
Ο βουλευτής καταλήγει επισημαίνοντας ότι ενώ οι μετακινήσεις και οι μεταφορές προς και από την Κρήτη με πλοία εξαιρούνται από την επιδότηση, την ίδια ώρα ο κ. Σπίρτζης ετοιμάζει διόδια για τους δρόμους εντός νησιού». «Επίθεση» δέχεται ωστόσο η κυβέρνηση, με πολύ ηπιότερους τόνους ασφαλώς, από τον βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Γιάννη Μιχελογιαννάκη.
«Πρόκειται για ένα αίτημα 40 ετών, με αδικαιολόγητη καθυστέρηση» επισημαίνει ο βουλευτής που εξηγεί: «Αφορά 3.053 νησιά, δηλαδή το 65% ακτογραμμής και αντίστοιχα το 17,1% του εδάφους της χώρας μας.
Μεταφορικό ισοδύναμο είναι το μέτρο με το οποίο επιδιώκεται η εναρμόνιση του κόστους μετακίνησης με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα, με το κόστος που θα ίσχυε σε μέσα χερσαίας μεταφοράς, για την ίδια απόσταση, από και προς τα νησιά.
Κάθε χρόνο θα εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση για κάθε νησί και θα λαμβάνονται υπόψιν η απόσταση, το διοικητικό κέντρο και οι υποδομές, το κατά επιχείρηση κόστος, το άρθρο 101 του συντάγματος για σεβασμό στις νησιωτικές περιοχές και η αρχή ισότητας εδαφικής συνοχής».
Ο βουλευτής καταλήγει υποστηρίζοντας πως τα προβλήματα που προκύπτουν είναι το υψηλό κόστος μεταφοράς, η έλλειψη υποδομών και το αυξημένο κόστος καυσίμων, ενώ τονίζει ότι «είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί, έστω και αργότερα, και στην Κρήτη».