Με χαμόγελα ικανοποίησης για την ομαλή πορεία δύο μεγάλων έργων της Κρήτης και συγκεκριμένα του δρόμου της Μεσσαράς και του δρόμου Γούρνες – Χερσόνησος, επισφραγίστηκε η διήμερη επίσκεψη του διευθυντή συγκοινωνιακών υποδομών και μεταφορών Υπουργείου Υποδομών, Γιάννη Καρνέση, στο νησί.
Όπως προκύπτει σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη του έργου Γούρνες- Χερσόνησος, έχει ολοκληρωθεί σε ένα επίπεδο 77%, ενώ η εντυπωσιακή γέφυρα 440 μ. που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της μεγάλης εργολαβίας συγκεντρώνει ποσοστό υλοποίησης 95%.
Σε ό,τι αφορά στα νέα μινωικά ευρήματα που εντοπίστηκαν σε απόσταση 200 μ. από τις σπηλαιώσεις, που βρίσκονται στη χάραξη της οδού που διασχίζει τον Αποσελέμη, το όλο θέμα πρόκειται να συζητηθεί την ερχόμενη Τρίτη στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, προκειμένου να αποφασιστεί ο τρόπος επίχωσής τους.
Αυτό επιβεβαιώθηκε χθες στο πλαίσιο σύσκεψης που έγινε με την τοπική Αρχαιολογία η οποία αναμένεται να στείλει σχετική εισήγηση στο ανώτατο όργανο του Υπουργείου Πολιτισμού. Η πορεία των εργασιών όπως εξελίσσεται θεμελιώνει την αισιόδοξη πρόβλεψη ότι είναι ρεαλιστικός στόχος το έργο να ολοκληρωθεί εμπρόθεσμα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η χώρα μας θα μπορεί να επιβραβευθεί με ένα μπόνους 120 εκ. ευρώ το οποίο θα μπορέσει να αξιοποιήσει για να υλοποιήσει και άλλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Επίσης σημαντική παράμετρος είναι το γεγονός ότι στο τέλος του επόμενου μήνα, αναμένεται να γίνει εκτροπή της κυκλοφορίας στην παλιά εθνική οδό, από τον κόμβο των Γουρνών μέχρι τον κόμβο του Καστελίου, προκειμένου να ολοκληρωθούν και να κλείσουν οριστικά οι τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες του έργου.
Σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη του έργου του δρόμου της Μεσσαράς, τον οποίο επισκέφθηκε χθες ο κ. Καρνέσης, αυτό το οποίο αξιολογήθηκε είναι ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί πάρα πολύ καθώς έχει αυξηθεί η υλοποίηση του έργου σε ποσοστό 50% και πλέον.
Στο πλαίσιο της σύσκεψης συζητήθηκαν τα εξαιρετικά σύνθετα γεωτεχνικά ζητήματα που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν καθώς όπως τονίσθηκε, τα προβλήματα που εμφανίζει το καθιστούν μακράν το δυσκολότερο κατασκευαστικά έργο σε ολόκληρο το νησί. Ωστόσο παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν είναι σημαντικό το γεγονός ότι έχουν βελτιωθεί οι ρυθμοί εκτέλεσης του έργου, για το οποίο όπως είναι φυσικό εξακολουθεί να υπάρχει ισχυρή πίεση.