ο κόμβος του Μπεντεβή

Τραγική και απαράδεκτη είναι η κατάσταση στις εισόδους και εξόδους του Ηρακλείου, που εμφανίζουν σοβαρότατα προβλήματα όχι μόνο σε σχέση με τις απαράδεκτες κυκλοφοριακές συνθήκες κίνησης οχημάτων και πεζών, αλλά και σε σχέση με τις παγίδες που κρύβουν και ελλοχεύουν κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια.

Τόσο στην έξοδο προς την Εθνική Ηρακλείου Μοιρών, όσο και στον δρόμο προς τη Φοινικιά καταγράφονται καθημερινά σκηνές απείρου κάλλους, ενώ η ακύρωση του σχεδιασμού για τη δημιουργία του ελλειψοειδή κόμβου στο Μπεντεβή έχει απογειώσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην περιοχή.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζει η δημοτική Αρχή την ανάθεση μιας συνολικής μελέτης που θα μπορέσει να αποκαταστήσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά αδιέξοδα με τα οποία βρίσκεται μια περιοχή του Μπεντεβή που καθημερινά βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα απίστευτο όγκο οχημάτων.

«Η ιδέα είναι να αναθέσουμε εξαρχής μια νέα μελέτη ώστε να εξεταστεί ενδελεχώς η περιοχή, να αποτιμηθούν τα δεδομένα, να γίνουν μετρήσεις ως προς τους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχεται καθημερινά και να δρομολογηθούν ασφαλείς και διεξοδικές λύσεις στις συνδέσεις και στην αποκατάσταση της ομαλής κίνησης των οχημάτων».

Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γ. Αναστασάκης, ο οποίος εξηγεί ότι σε πρώτη φάση που υπάρχει σχεδιασμός να ληφθούν άμεσα μέτρα για την άρση της επικινδυνότητας, αλλά είναι φανερό ότι η συνολική κυκλοφοριακή αποκατάσταση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από την ανάθεση μιας συνολικής μελέτης που θα αποκαταστήσει το σύνολο των κυκλοφοριακών προβλημάτων της περιοχής.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο το σχέδιο είναι σε πρώτη φάση να επεκταθεί η νησίδα από το ύψος της πρώην Στάνης προς τα κάτω, με την προοπτική να διαπλατυνθεί μέχρι τα όρια που είναι απαλλοτριωμένη η Κνωσού ( στο ύψος ημιτελούς οικοδομικής παρέμβασης κοντά στον ανισόπεδο κόμβο ). Με τον τρόπο αυτό όπως εκτιμάται θα μπορεί να διασφαλιστεί μια  ομαλή ροή κυκλοφορίας με απρόσκοπτη κίνηση, και παράλληλα θα κοπούν οι επικίνδυνες  αναστροφές.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέτρα αυτά έρχονται να λύσουν κάποια στοιχειώδη άμεσα ζητήματα ασφάλειας, αλλά σίγουρα δεν δίνουν λύση στη γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί που εκτός των άλλων καταργεί τη λειτουργικότητα της πεταλοειδούς, αφού η Μ.Αλεξάνδρου εκβάλλει σε ένα «τυφλό» σημείο ακυρώνοντας ότι τη φιλοσοφία της διάνοιξης που είχε στόχο την απρόσκοπτη διοχέτευση της ροής των οχημάτων.

Όπως είναι γνωστό, στην περιοχή είχε δρομολογηθεί την προηγούμενη δεκαετία η δημιουργία ενός ελλειψοειδούς κόμβου, γνωστού και ως «μινωική ασπίδα», που όμως παρά τις κατά καιρούς πολιτικές δεσμεύσεις ότι θα κατασκευαστεί έμεινε στα χαρτιά, μέχρι που τελικά ήρθε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης να ακυρώσει το σχεδιασμό συνολικά καθώς δεν ενέκρινε τη σχετική μελέτη του έργου υποστηρίζοντας ότι δεν δίνει λύση.

Ωστόσο, επειδή τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής που έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων κυριολεκτικά  αβάσταχτη, η δημοτική Αρχή δεσμεύεται για τον επανασχεδιασμό μιας εναλλακτικής προσέγγισης που θα μπορούσε να εκτονώσει και να διαχειριστεί  λειτουργικά τον κυκλοφοριακό φόρτο.