Πλήρως αποκατεστημένος και ασφαλής παραδίδεται σήμερα ο δρόμος της Μεσσαράς. Το παραπάνω στιγμιότυπο δείχνει την περιοχή κατολίσθησης του Πανασού μετά την απόκατάστασή της
Πλήρως αποκατεστημένος και ασφαλής παραδίδεται σήμερα ο δρόμος της Μεσσαράς. Το παραπάνω

«Ανασαίνει» και πάλι η Μεσσαρά μετά τον κυκλοφοριακό απεγκλωβισμό της που έχει προγραμματιστεί να γίνει μετά τις 12.00 το μεσημέρι, που θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία ο κεντρικός οδικός άξονας. Μετά από 6,5 δύσκολους μήνες, ο δρόμος παραδίδεται ξανά ασφαλής, αφού αποκαταστάθηκε η μεγάλη καθίζηση που σημειώθηκε, η οποία είχε 70 μέτρα μήκος, 30 μέτρα πλάτος και 8 μέτρα βάθος.

Η καθίζηση αυτή αποτελεί τον πιο αδιάψευστο μάρτυρα της απαράδεκτης χάραξης του δρόμου που φτιάχτηκε πάνω σε μάργες και σε υπόγειες πηγές νερού, με αποτέλεσμα να εμφανίζει τόσο σοβαρά προβλήματα μόλις τρία χρόνια μετά την παράδοση του.

Ο δρόμος παραδίδεται αναβαθμισμένος καθώς όλο το διάστημα που προηγήθηκε ανάμεσα στα έργα που έγιναν ήταν και η αντικατάσταση του φωτισμού στα τούνελ όπου τοποθετήθηκαν νέοι λαμπτήρες, στη σήραγγα της Πλουτής και του Απομαρμά. Παράλληλα έγινε αποκατάσταση των ασφαλτικών στα σημεία που υπήρχαν βυθίσματα λόγω της χρήσης του δρόμου, και έγινε ένας καθαρισμός των φυτεύσεων ώστε να μην εμποδίζουν την κίνηση των οχημάτων και να μπορούν να προχωρούν απρόσκοπτα.

Χθες πραγματοποίησε αυτοψία στην περιοχή ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Γιώργος Αγαπάκης και κλιμάκιο της Τροχαίας που είχαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν το σύνολο των εργασιών που έχουν εκτελεστεί προκειμένου να δοθεί ξανά στην κυκλοφορία ο δρόμος. Ωστόσο επειδή δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαγραμμίσεις που προγραμματίστηκε να τελειώσουν σήμερα το πρωί, αποφασίστηκε να γίνει νέα αυτοψία και ο δρόμος να δοθεί στην κυκλοφορία αφού διαπιστωθεί ότι οι διαγραμμίσεις έχουν ολοκληρωθεί.

Πώς θα προχωρήσουν τα έργα στο εξής

Μετά την παράδοση του δρόμου στην κυκλοφορία, ανοίγει το μεγάλο κεφάλαιο των έργων που θα πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να αποκατασταθούν και τα υπόλοιπα πλήγματα που έχουν καταγραφεί κατά μήκος του δρόμου της Μεσσαράς, με πρώτο σταθμό την περιοχή του Απομαρμά όπου θα γίνει η πιο βαριά επέμβαση.

Όπως είναι γνωστό όλες οι παρεμβάσεις αποκατάστασης που θα ακολουθήσουν, θα γίνουν στα πρανή του δρόμου και όχι στο οδόστρωμα όπου θα διεξάγεται απρόσκοπτα η κυκλοφορία. Συνολικά το ύψος της εργολαβίας είναι  8.900.000 ευρώ από τα οποία τα 5.000.000 θα διατεθούν για την αποκατάσταση των βαρύτατων προβλημάτων που εντοπίζονται στην περιοχή του Απομαρμά. Εκεί, όπως εξηγεί ο διευθυντής των Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης  θα εκτελεστεί το 60% των έργων, των νέων επεμβάσεων που προγραμματίζονται να  ακολουθήσουν.

Την ίδια στιγμή θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις στο σημείο που έγινε η κατολίσθηση και είχε σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο του δρόμου καθώς απαιτούνται να γίνουν πρόσθετες τεχνικές εργασίες. Παράλληλα όμως θα γίνουν και έργα αποκατάστασης στον δρόμο της Γέργερης κάτω από τις κοιλαδογέφυρες της Αγίας Βαρβάρας, που έχει υποστεί καταστροφές.

ΔΡΟΜΟΣ: ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΚΑΣΤΕΛΛΙ-ΜΟΙΡΩΝ
ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗ ΠΑΝΑΣΟΥ Χ.Θ. 26+850

Οι παραπάνω φωτογραφίες του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης δείχνουν το “πριν” και το “μετά” του δρόμου  της μεγάλης κατολίσθησης που έγινε η αιτία για να κλείσει 6,5 μήνες ο κεντρικός οδικός άξονας.
στιγμιότυπο δείχνει την περιοχή κατολίσθησης του Πανασού μετά την απόκατάστασή της

Ο αγώνας δρόμου που προηγήθηκε

Το διάστημα των 6,5 μηνών που έμεινε κλειστός ο δρόμος, ήταν μια οδυνηρή δοκιμασία για την ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς που βίωσε οδυνηρά τον κυκλοφοριακό αποκλεισμό του κεντρικού οδικού άξονα. Την ίδια ώρα όμως το διάστημα αυτό καταγράφηκε και έναν απίστευτος αγώνας δρόμου από την πλευρά του ΟΑΚ, για να καταφέρει να διαχειριστεί αποτελεσματικά μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπου το παραμικρό λάθος μπορεί να απέβαινε και μοιραίο…

Έχει ενδιαφέρον να δει κανείς με προσοχή τη δαιδαλώδη διαδρομή των ενεργειών που έπρεπε να διεκπεραιωθούν με σχολαστική ακρίβεια για να καταστεί εφικτό το άνοιγμα του δρόμου. Ουσιαστικά πρόκειται  για έναν γραφειοκρατικό κυκεώνα από τη μια και  για μια σύνθετη μελετητική  και ερευνητική διαδικασία από την άλλη, που έπρεπε να προηγηθούν ώστε ο δρόμος να καταστεί ξανά ασφαλής για την κίνηση των οχημάτων.

Αθροιστικά πρόκειται για 23 διαφορετικές ενέργειες που έγιναν από τον ΟΑΚ και το Υπουργείο Υποδομών που ολοκληρώνονται με τη θετική γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη σύμβαση αποκατάστασης των βαρύτατων πληγμάτων που έχει υποστεί ο δρόμος και είναι κρίσιμο θα αποκατασταθούν. Αναλυτικά οι ενέργειες που ολοκληρώθηκαν είναι οι εξής:

ΔΡΟΜΟΣ: ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΚΑΣΤΕΛΛΙ-ΜΟΙΡΩΝ
ΡΗΓΜΑΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ LANE COVER B09-B20

Στις παραπάνω φωτογραφίες αποτυπώνεται το “πριν” και το “μετά” της αποκα΄ταστασης μιας από τις πιο δύσκολες βλάβες  που σημειώθηκαν στο οδόστρωμα λίγο μετά το πρώτο στέγαστρο, όπου ο δρόμος εμφάνισε μια εξαιρετικά επικίνδυνη ρηγμάτωση
Οι παραπάνω φωτογραφίες του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης δείχνουν το “πριν” και το “μετά” του δρόμου

Aπόφαση της Αστυνομικής Δ/νσης Ηρακλείου για τη διακοπή κυκλοφορίας.

1 8/3/2022

Εντολή για διευθέτηση των επειγουσών αποκαταστάσεων οι οποίες άπτονται της ασφάλειας κατασκευής του καταστρώματος και της υποδομής της αρτηρίας.

2 17/3/2022

Εντολή για την εκτέλεση των απαραίτητων γεωτεχνικών ερευνών και μελετών

3 17/3/2022

Αποφάσεις παρατάσεων καθολικής διακοπής της κυκλοφορίας- εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον κόμβο Αγ. Βαρβάρας.

4 5/4/2022

Υποβολή στο Υ.ΥΠΟ.ΜΕ. Τεχνικού Δελτίου για την έγκριση δαπάνης 9.500.000€ (Εκπόνηση μελετών – εργασίες αποκατάστασης).

5 12/4/2022

Εγκριτική απόφαση Υ.ΥΠΟ.ΜΕ για ένταξη Πράξης ποσού 9.500.000€

6 4/5/2022

Αίτημα για έγκριση α) δέσμευσης ποσού 8.900.000€ και β) της διαδικασίας διαπραγμάτευσης

7 6/5/2022

‘Εγκριτική απόφαση ένταξης στο ΠΔΕ 2022 ΣΑΝΑ 471 δαπάνης για την εκπόνηση της μελέτης.

8 11/5/2022

‘Εγκριτική απόφαση αύξησης χρηματοδότησης σε 9.500.000C για την υλοποιήση του συνολικού έργου.

9 14/6/2022

‘Εγκριτική απόφαση περί έγκρισης δέσμευσης προϋπολογισμού 8.900.000,00€ και διάθεσης πίστωσης περί ορισμού Αναθέτουσας Προϊσταμένης Αρχής και Δ/σας Υπηρεσίας.

10 21/6/2022

Εισήγηση στο Τ.Σ. του Υ.ΥΠΟ.ΜΕ για την προσθήκη απαιτήσεων τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας στα έγγραφα της σύμβασης, εξαιτίας της φύσης του έργου.

11 28/6/2022

Θετική γνωμοδότηση από Τ.Σ. για την προσθήκη απαιτήσεων τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας στα έγγραφα της σύμβασης.

12 4/7/2022

Εισήγηση για έγκριση εφαρμογής των διαδικασιών του άρθρου 32 του Ν. 4412/2016 για την υλοποίηση του υποέργου 1.

13 7/7/2022

Έγκριση των συμβατικών τεύχων και η ανάθεση της σύμβασης κατασκευής του έργου.

14 15/7/2022

Πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης των διαγωνιζομένων

15 19/7/2022

Εισήγηση Επιτροπής διαγωνισμού διαπραγμάτευσης για την ανάδειξη «ως προσωρινού αναδόχου».

16 22/7/2022

Εγκριτική απόφαση του Πρακτικού ελέγχου προσφορών της Επιτροπής Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών Ο.Α.Κ. Α.Ε, για την προσωρινή κατακύρωση αποτελέσματος για την υλοποίηση του έργου 1.

17 22/7/2022

Πρόσκληση υποβολής δικαιολογητικών στον προσωρινό ανάδοχο κατακύρωσης του υποέργου 1.

18 25/7/2022

Αποστολή φακέλου δημόσιας σύμβασης έργου στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

19 28/7/2022

Αναβολή έκδοσης οριστικής πράξης λόγω αιτήματος υποβολής συμπληρωματικών δικαιολογητικών.

20 22/8/2022

Αποστολή συμπληρωματικών στοιχείων φακέλου δημόσιας σύμβασης έργου στο Ελεγκτικό Συνέδριο

21 26/7/2022

Συζήτηση για την γνωμοδότηση της διαδικασίας στο Ελεγκτικό Συνέδριο

22 13/9/2022

Αποστολή θετικής πράξης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.