Έρευνα που θα «χαράξει το μέλλον της εμπορικής προοπτικής» στο νησί και θα διαμορφώσει την οικονομική γεωγραφία των σημαντικότερων επιχειρηματικών πόλεων της Κρήτης χαρακτηρίζει την έρευνα που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης για την ενίσχυση του εμπορίου.
Τα δεδομένα της έρευνας, τη διενέργεια της οποίας προανήγγειλε ήδη από χθες η «Π», θα συνδιαμορφωθούν από το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης. Η έρευνα θα έχει επίσης την υποστήριξη του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιμελητηρίων Κρήτης.
Η «Π» παρουσιάζει σήμερα τη βασική πρόταση του ερευνητικού προγράμματος του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, πάνω στην οποία θα στηριχθεί η εξέλιξη της έρευνας και θα αποτυπώσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της Περιφέρειας Κρήτης.
Σύμφωνα με τη βασική πρόταση, η έρευνα θα αποτυπώσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της Περιφέρειας ενώ παράλληλα θα διαμορφώσει την οικονομική γεωγραφία των σημαντικότερων ελκυστικά επιχειρηματικών πόλων της Κρήτης.
Στο πλαίσιο της πρότασης έχουν καταγραφεί οι 22 σημαντικότερες πόλεις και οικισμοί του νησιού, στις οποίες παρατηρούνται οι περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες, εκ των οποίων οι 12 βρίσκονται στον νομό Ηρακλείου. Ειδικότερα ανάμεσα στους σημαντικότερους πόλους εμπορίου, αλλά και σπουδαιότητας για ολόκληρη την Κρήτη, βρίσκονται τα: Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Ιεράπετρα, Άγιος Νικόλαος, Λιμένας Χερσονήσου, Μοίρες, Σητεία, Αρκαλοχώρι, Τυμπάκι, Κίσσαμος, Μάλια, Πέραμα, Νεάπολη, Κάτω Γούβες, Παλαιόχωρα, Επάνω Αρχάνες, Αγία Μαρίνα, Αγία Βαρβάρα, Καλύβες, Ασήμι και Σταλίδα.
Η σπουδαιότητα των πόλεων πραγματοποιήθηκε με υπολογισμό τιμών ελκυστικότητας για κάθε οικισμό, ενώ έγινε παραγοντική ανάλυση, στο πλαίσιο της οποίες ερμηνεύθηκαν συσχετίσεις μεταβλητών και σταθμίσεις για κάθε οικισμό.
Αναφέρεται ότι στο πλαίσιο της έρευνας θα πραγματοποιηθεί ανάλυση των αναπτυξιακών προοπτικών της Περιφέρειας Κρήτης, ανάλυση της οικονομικής γεωγραφίας της Περιφέρειας και αξιοποίηση ευρημάτων χωρικής έρευνας, προς μία πληρέστερη και ακριβέστερη εικόνα της επιχειρηματικής δραστηριότητας των περιοχών.
Με βάση την πρόταση, μετά το πέρας του 18μηνου και την ολοκλήρωση της πρόταση, αναμένεται να αναδειχθούν δραστηριότητες, γεωγραφική συσχέτιση, διασύνδεσής τους σε επίπεδο προώθησης και της διασύνδεσής τους με παράλληλες τουριστικές και πολιτισμικές παραγωγικές δραστηριότητες και υπηρεσίες.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Ομοσπονδία προσδοκά σε δημιουργία δικτυακών οδηγών αγορών-επιχειρήσεων, στην ανάδειξη εμπορικών διαδρομών σε επιλεγμένους οικισμούς, αλλά και σε καταγραφή των εμπορικών κέντρων.
Η Ομοσπονδία εκτιμά ότι τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν ένα εργαλείο μέγιστης χρησιμότητας, το οποίο θα συνδράμει από την εύρεση τόπου εγκατάστασης έως και τη διαμόρφωση επιχειρηματικής στρατηγικής αναφορικά με το είδος πώλησης.
Ειδικότερα για την Περιφέρεια Κρήτης, θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην τουριστική διάσταση της επιχειρηματικότητας, η οποία αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την έρευνα, αφού ο εντοπισμός των χωρικών συγκεντρώσεων τουριστικής επιχειρηματικότητας θα φωτίσει το ήδη υπάρχον μοντέλο οργάνωσης στον χώρο και θα παράγει κρίσιμα συμπεράσματα για τις προοπτικές και το μέλλον.