Την αρχή του τέλους της περιπέτειας της πολύπαθης περιοχής των Καμινίων, σηματοδοτεί η σύγκληση διαπαραταξιακής επιτροπής του Δήμου Ηρακλείου, η οποία εξέτασε μία μία το σύνολο των ενστάσεων που είχαν κατατεθεί στο πλαίσιο της τρίτης φάσης της πολεοδομικής μελέτης που έχει στοιχειώσει στην περιοχή εδώ και 35 χρόνια. Έτσι την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα τη συζήτηση των ενστάσεων τις οποίες ήδη έχει προεπεξεργαστεί η διαπαραταξιακή επιτροπή, ώστε να κλείσει και τυπικά το ζήτημα. Στη συνεδρίαση της διαπαραταξιακής επιτροπής το μεγαλύτερο ποσοστό των ενστάσεων εγκρίθηκε ομόφωνα, ενώ φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα δύο τρεις «γκρίζες ζώνες» για τις οποίες θα κληθεί να αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο.
Όπως είναι γνωστό η πολεοδομική μελέτη των Καμινίων σύρεται εδώ και δεκαετίες, με αποτέλεσμα μια από τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πόλης, που βρίσκεται μια ανάσα από το κέντρο του Ηρακλείου, να βουλιάζει σε ένα πλήθος προβλημάτων που εγείρουν ακόμα και ζητήματα δημόσιας ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε το γεγονός ότι μέσα στο χειμώνα με εντολή του Δημάρχου Ηρακλείου κ. Β.Λαμπρινού, ασφαλτοστρώθηκε η οδός Εμπειρίκου, που ήταν γεμάτη διάσπαρτες παγίδες.
Η οδός Εμπειρίκου ενσαρκώνει όλη την παρακμή της εγκατάλειψης της ιστορικής συνοικίας των Καμινίων, καθώς ο μισός δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος και τον υπόλοιπο μπορείς να τον περάσεις μόνο με γόνδολα όταν βρέχει, διότι πολύ απλά δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις ακριβώς επειδή το σχέδιο πόλης τρεις δεκαετίες τώρα μένει στα χαρτιά. Αυτό είναι μόνο ένα ενδεικτικό πρόβλημα από τα πολλά που αντιμετωπίζει η περιοχή η οποία δέχεται ισχυρές πολεοδομικές πιέσεις και η εφαρμογή του σχεδίου πόλης είναι κάτι παραπάνω από ζωτικής σημασίας, για να αποκτήσουν επιτέλους τα Καμίνια το υπόβαθρο και τις δομές μιας καλύτερης ποιότητας ζωής και παράλληλα να λυθούν κρίσιμα προβλήματα που υποβαθμίζουν την καθημερινότητα των κατοίκων.
Όπως είναι γνωστό, ο οδικός χάρτης της πολεοδομικής μελέτης προχωρά κυριολεκτικά από «φωτιά και σίδερο» μέσα στην πάροδο των δεκαετιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέσα στη διαδρομή αυτή, να συντελούνται αλλαγές στο εσωτερικό της περιοχής, τις οποίες έρχεται πυροσβεστικά να λύσει η δρομολογούμενη πολεοδομική μελέτη. Και αυτό γίνεται μέσα από μια οριακή ισορροπία, αφού δεν είναι εύκολο σε μια κατοικημένη περιοχή να γίνουν οι αναγκαίες διανοίξεις σε σημεία που έχουν ήδη χτιστεί πολυκατοικίες, και να «ξεριζωθούν» κτίσματα που ανεγέρθηκαν εκεί λόγω της απουσίας του σχεδίου πόλης. Έτσι την πολύχρονη καθυστέρηση του Δήμου να ανταποκριθεί στις ευθύνες του για την έγκαιρη ολοκλήρωση της πολεοδομικής μελέτης την πληρώνει ακριβά η περιοχή, που εκ των υστέρων αποκτά σχέδιο πόλης.