Με επτά βασικά «αγκάθια» φαίνεται πως αρχίζει η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Καστελλίου, αφού ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος παρουσιάζει από την αρχή βασικές προβληματικές που αφορούν άμεσα την ευρύτερη περιοχή.
Ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανώλης Φραγκάκης παρουσίασε αναλυτικά τις ενστάσεις του χθες, τις οποίες και θα επιχειρήσει να παρουσιάσει στον ίδιο τον πρωθυπουργό αύριο στο Καστέλλι, αν και δεν είναι γνωστό αν θα υπάρξει συνάντηση, λόγω του ιδιαίτερα πιεσμένου προγράμματος που έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο Μανώλης Φραγκάκης, θέλοντας να ενημερώσει τους δημότες του, αλλά και όλους τους πολίτες, πέταξε «βόμβες».
Σε σχέση με το φλέγον ζήτημα του νερού, αλλά και την ανάγκη μετατόπισης των 1.350 μέτρων του κύριου αγωγού ύδρευσης, ο δήμαρχος ζήτησε δημόσια χρηματοδότηση για τη μεταφορά του αγωγού, που θα κοστίσει περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ.
Την ίδια στιγμή, ο δήμαρχος ζήτησε πάροχος του νερού να είναι η Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και όχι ο Δήμος Ηρακλείου, στον οποίο και ανήκουν οι δύο γεωτρήσεις του Θραψανού.
Αυτό όμως δεν φάνηκε να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει ο Δήμος, αφού όπως αποκάλυψε ο Μανώλης Φραγκάκης, η δημοτική Αρχή δεν έχει καμία εκπροσώπηση εντός του Διοικητικού Συμβουλίου για το νέο αεροδρόμιο, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Όπως τόνισε, ποτέ κανείς εκπρόσωπος του Δήμου δεν έχει κληθεί να συμμετέχει σε οποιαδήποτε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Ο δήμαρχος επίσης τόνισε πως στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει καμία σύνδεση του βιολογικού του Καστελλίου με τον βιολογικό του αεροδρομίου, κάτι που όπως τόνισε ο κ. Φραγκάκης πρέπει να γίνει.
Ο Μανώλης Φραγκάκης διευκρίνισε επίσης ότι στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη για τη δημιουργία περιμετρικής οδού γύρω από το νέο αεροδρόμιο, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανόν κάποια από τα γύρω χωριά να βρίσκονται την ίδια στιγμή δίπλα στο αεροδρόμιο, αλλά και να είναι αποκλεισμένα από αυτό.
Όπως ανέφερε επίσης, ο Δήμος έχει συστήσει δύο επιτροπές για τον έλεγχο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά και για την παρακολούθηση των συνοδών έργων του αεροδρομίου, το κόστος των οποίων είναι πιθανό να ξεπεράσει το κόστος του κυρίως έργου.
Ο Μανώλης Φραγκάκης ανέφερε επίσης ότι ακόμα δεν έχει διασφαλιστεί το ποσοστό 1,5% για τα ανταποδοτικά προς το Δήμο, παρατηρώντας πως ακόμα και αν αυτό το ποσοστό εγκριθεί για το Δήμο Μινώα Πεδιάδος, σε καμία περίπτωση το ύψος τους δεν θα είναι υψηλό και ασφαλώς θα διαφέρει κατά πολύ από το όφελος των 184 εκατομμυρίων ευρώ που υπολόγιζε ο προηγούμενος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
Ο δήμαρχος δεν παρέλειψε μέσα στις όλες διεκδικήσεις του να υπενθυμίσει ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για τις αποζημιώσεις περίπου χιλίων ιδιοκτητών κληροτεμαχίων, τα οποία είχαν αποδοθεί στους πρόσφυγες από το 1938.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν μόλις μία ημέρα πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη, ο οποίος φθάνει στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» αύριο στις 10.30 το πρωί.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί το επίσημο πρόγραμμά του, από τις μέχρι τώρα αναφορές προκύπτει ότι ο πρωθυπουργός δεν θα μείνει παραπάνω από μισή ώρα στο Καστέλλι, γεγονός που συνεπάγεται (αν δεν υπάρξουν αλλαγές και τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής) πως ο πρωθυπουργός απλώς ως θα εγκαινιάσει το έργο και θα δώσει το σύνθημα για την επίσημη έναρξη των εργασιών.
Είναι χαρακτηριστικό πως με βάση το αρχικό προσχέδιο του προγράμματος που έχει ο πρωθυπουργός για την Κρήτη, από τις 10.30 το πρωί έως και το μεσημέρι του Σαββάτου, προβλέπεται να έχει μεταβεί στο Καστέλλι, να εγκαινιάσει το αεροδρόμιο, να συμμετέχει σε σύσκεψη στο Ρέθυμνο, αλλά και σε σύσκεψη στα Χανιά.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού αναμένονται πολύ περιορισμένες, εκτός κι αν γίνει αντιληπτό έως και την τελευταία στιγμή πως υπάρχουν πολλά «ανοιχτά μέτωπα», καθώς και ανάγκη για να δοθούν απαντήσεις.