Η αντιδήμαρχος Οικονομικών Μαρία Καναβάκη

Ένα από τα πιο δύσκολα κεφάλαια που καλείται να διαχειριστεί η Λότζια αποδεικνύεται η λειτουργική αναβάθμιση του ΤΑΠ (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας – Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού) όχι μόνο λόγω του τεράστιου όγκου δουλειάς που σηκώνει, αλλά και λόγω της πολυπλοκότητας των υποθέσεων, που απαιτούν εξαιρετικά προσεκτική αντιμετώπιση.

Όπως είναι γνωστό, πριν από ακριβώς ένα χρόνο, μετά από τις θυελλώδεις αντιδράσεις της κοινωνίας δόθηκε η Σολομώντεια λύση, της διχοτόμησης του ΤΑΠ που μοιράστηκε στην οικονομική υπηρεσία και την πολεοδομία για να εκτονωθεί η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί.

Για την αντιδήμαρχο οικονομικών κ. Μ. Καναβάκη η ανασυγκρότηση του τμήματος με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, είναι ένας κρίσιμος πολιτικός στόχος που όπως εξηγεί αποτελεί και προσωπικό της στοίχημα.  Στην κατεύθυνση αυτή το πρώτο βήμα που έκανε ήταν να ανοίξουν οι πόρτες του τμήματος στον κόσμο για να μπορεί να καταθέτει τα αιτήματά του, και έπεται και συνέχεια όπως σημειώνει…

Τεράστιος όγκος δουλειάς

Για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί τα μεγέθη, σε ότι αφορά στη λειτουργία του Τμήματος ΤΑΠ- Τελών Καθαριότητας  και Φωτισμού της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ηρακλείου, θα πρέπει να λάβει υπόψη του ότι από την αρχή της φετινής χρονιάς έως σήμερα, έχουν κατατεθεί 3.080 πρωτόκολλα.

Όπως εξηγεί η αντιδήμαρχος, από αυτά έως σήμερα έχουν διεκπεραιωθεί 1.848 και περίπου 700 υποθέσεις προηγούμενων ετών. Επίσης για να γίνουν αντιληπτοί οι ρυθμοί εξέλιξης των απαιτήσεων τις οποίες καλείται να διαχειριστεί το τμήμα θα πρέπει να σημειωθεί ότι  εβδομαδιαία κατατίθενται περίπου 80 αιτήσεις.

Η κ. Καναβάκη σημειώνει ότι η διαχείριση όλης της δουλειάς του τμήματος  γίνεται από οκτώ διοικητικούς υπαλλήλους. Σε ό,τι αφορά τους μηχανικούς της Πολεοδομίας που ασχολούνται με τις υποθέσεις, αυτοί είναι τέσσερις συν δύο ακόμη υπαλλήλους.

Όπως τονίζει η αντιδήμαρχος έχει ήδη ζητήσει από τον Προϊστάμενο του Τμήματος τις παρατηρήσεις του για το ηλεκτρονικό σύστημα και πρόγραμμα του Τμήματος ώστε να γίνουν άμεσα και εκεί κινήσεις βελτίωσης.

Παράλληλα όμως γίνεται μια προσπάθεια και σε συνολικότερο επίπεδο να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι και επί του προκατόχου της Γ.Καραντινού, έγινε σημαντικό έργο, δόθηκαν σωστές κατευθύνσεις και μπήκαν γερές βάσεις στη λειτουργία του Τμήματος.

Ανοικτές πόρτες

Η πρώτη κίνηση αλλαγής που δρομολόγησε η αντιδήμαρχος είναι το τμήμα να ανοίξει τις πόρτες του στους πολίτες, για να μπορούν να εξυπηρετούνται με τον όσο το δυνατό καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα πλέον το τμήμα είναι ανοιχτό για το κοινό Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή 8:30-1:30, οπότε ο κόσμος προσέρχεται με ραντεβού και παράλληλα υπάρχει υπάλληλος για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία μπορεί να ζητήσει ο κάθε πολίτης που να αφορά στις υποθέσεις που διαχειρίζεται το τμήμα.

Όπως η ίδια εξηγεί, «με τον τρόπο αυτό διεκπεραιώνονται περίπου 20 υποθέσεις την ημέρα.  Έχει αποφασιστεί ότι την Τρίτη και την Πέμπτη το τμήμα δεν θα δέχεται κοινό, ώστε να μπορούν απερίσπαστοι οι υπάλληλοι να μελετούν τις υποθέσεις.

Μεγάλες πιέσεις

Ο όγκος δουλειάς και η πολυπλοκότητα των υποθέσεων είναι τόσο απαιτητική που όπως παραδέχεται η αντιδήμαρχος υπάρχουν στελέχη του τμήματος που επιθυμούν να μετακινηθούν.

Όμως η κ.Καναβάκη όπως τονίζει,  από την πρώτη κιόλας σύσκεψη ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να φύγει κανείς, αντιθέτως αν προκύψει ότι χρειάζεται, θα γίνει προσπάθεια ενίσχυσης του Τμήματος.

Η ίδια ξεκαθάρισε ότι το σύνολο των εργαζομένων έχουν την απόλυτη στήριξή της και την κατανόηση της για τον όγκο δουλειάς και ευθύνης που έχουν επιφορτιστεί, και τους ζήτησε τη συνεργασία τους για την βελτίωση της λειτουργίας του Τμήματος, τόσο για τους ίδιους όσο και για την διευκόλυνση των δημοτών.

Η κ. Καναβάκη με ειλικρίνεια παραδέχεται  ότι η κατάσταση με την οποία βρέθηκε αντιμέτωπη  δεν είναι η καλύτερη για τους πολίτες και όπως σημειώνει αποτελεί προσωπικό της στοίχημα να προσπαθήσει να λύσει ή τουλάχιστον να βελτιώσει το φλέγον ζήτημα για το Δήμο Ηρακλείου που λέγεται ΤΑΠ, αντιλαμβανόμενη όπως σημειώνει την ταλαιπωρία των πολιτών που αναμένουν μεγάλο διάστημα για την ολοκλήρωση των υποθέσεών τους.

Όπως η ίδια εξηγεί, η μείωση της ταλαιπωρίας των δημοτών από τη γραφειοκρατία είναι αυτοσκοπός στο σχεδιασμό για την αναβάθμιση της λειτουργίας του ΤΑΠ. Όμως σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και να μην υπερασπιστούμε τα υπηρεσιακά στελέχη του Τμήματος ΤΑΠ για την καθημερινή τιτάνια προσπάθεια με τόσο όγκο υποθέσεων που έχουν και την πολυπλοκότητα των υποθέσεων.

Οι υποθέσεις που κατατίθενται στην πλειοψηφία τους είναι πολυσύνθετες και θέλουν σοβαρή μελέτη και έλεγχο τόσο σε τεχνικό όσο και σε διοικητικό επίπεδο». Η αντιδήμαρχος τονίζει ότι είναι σύνηθες να γίνεται μια σύγκριση σε ότι αφορά στους χρόνους διεκπεραίωσης με άλλους δήμους.

Όμως αυτό θα πρέπει να γίνεται με ίσους όρους, και λαμβάνοντας υπόψη τη βασική παράμετρο ότι το Ηράκλειο είναι μια αυθαιρετούπολη. Επίσης άλλο ένα γεγονός που αποδεικνύει ότι μπορεί μεν να είναι όχι μικρή η καθυστέρηση, αλλά η δουλειά του ΤΑΠ Ηρακλείου γίνεται σωστά είναι ότι καμιά προσφυγή δεν έχει χάσει ο Δήμος.

Το έργο του Τμήματος είναι αναμφισβήτητα άριστο και με πλήρη τήρηση της νομοθεσίας. Ίσως όμως και αυτό να είναι παράγοντας καθυστέρησης αφού γίνεται σωστός έλεγχος και μελέτη της κάθε υπόθεσης. Αυτό διασφαλίζει τους πολίτες ότι ολοκληρώνονται οι υποθέσεις τους σωστά σε αντίθεση με άλλους δήμους που σε περιπτώσεις ελέγχων τους ζητούνται αναδρομικά στοιχεία.