Τρεις μεγάλες κεντρικές οδικές αρτηρίες, η 62 Μαρτύρων, η Κνωσού και η Ικάρου, μαζί με όλα τα τμήματα του παλαιού εθνικού οδικού δικτύου, τα οποία εμφανίζουν μια επικίνδυνη και απαράδεκτη εικόνα για την κίνηση οδηγών και πεζών, μπαίνουν σε τροχιά αποκατάστασης μέσα από τη διαβαθμιδική συνεργασία που αναμένεται να συνυπογράψουν το επόμενο διάστημα ο Δήμος Ηρακλείου και η Περιφέρεια Κρήτης.
Τη σχετική συμφωνία επικύρωσε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο, εν μέσω έντονης κριτικής από την αντιπολίτευση, που υποστήριζε ότι θεσμικά έχει πολιτική ευθύνη η Περιφέρεια στην οποία θα πρέπει να ασκηθούν πιέσεις για να αναλάβει τις ευθύνες της και όχι να τις χρεώνει στον Δήμο Ηρακλείου.
Από την πλευρά του αντιδημάρχου Γ. Αναστασάκη αυτό το οποίο τονίσθηκε είναι ότι υπάρχει πολλή σύγχυση σε σχέση με την κατανομή των αρμοδιοτήτων την ίδια στιγμή που οι ανάγκες και τα προβλήματα είναι τεράστια και όσο δεν δίδεται λύση, τόσο γιγαντώνονται.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να υπογραφεί η διαβαθμιδική συνεργασία, η οποία ανοίγει τον δρόμο για την αποκατάσταση των κεντρικών οδικών αρτηριών.
Μέσα από τη σύμβαση αυτή, δεσμεύεται ένα κονδύλι 600 χιλ. ευρώ, το οποίο θα διατεθεί για να προχωρήσουν μεγάλες εργολαβίες ασφαλτοστρώσεων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες και να επιδιορθωθούν τα προβλήματα που υπάρχουν θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Αναστασάκης, η εργολαβία αποκατάστασης του ασφαλτοτάπητα της 62 Μαρτύρων μπορεί να λειτουργήσει συνδυαστικά και τη δημιουργία του κυκλικού κόμβου που σχεδιάζεται να διαμορφωθεί μπροστά από το Τζάμπο. Ο ίδιος εκτιμά ότι τα έργα θα αρχίσουν από την επόμενη χρονιά, αφού ολοκληρωθεί όλη η τυπική διαδικασία της υπογραφής της σύμβασης και της ανάθεσης των έργων.
Ωστόσο κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η μείζων αντιπολίτευση υποστήριξε τη θέση του επικεφαλής της, Γιάννη Κουράκη, ο οποίος υποστηρίζει ότι η σύμβαση αυτή πηγαίνει τον Δήμο ένα βήμα πίσω, καθώς έχει και νομικά -με κορυφαία δικαστική απόφαση- κατοχυρωθεί ότι η ευθύνη για τα συγκεκριμένα δίκτυα ανήκει αποκλειστικά στην Περιφέρεια.
Ο ίδιος τόνισε ότι θεσμικά ο Δήμος πρέπει να αντιδράσει έντονα ακόμα και με εξώδικο στην Περιφέρεια διασφαλίζοντας ότι θα αναλάβει την ευθύνη που έχει στη συντήρηση του οδικού δικτύου, το οποίο δεν μπορεί να φορτώνεται συνολικά στη Λότζια.
Κάθετα αντίθετα τοποθετήθηκε ο κ. Β.Σισαμάκης, ο οποίος υποστήριξε ότι η εισήγηση της δημοτικής αρχής για την υπογραφή της διαβαθμιδικής συνεργασίας είναι στη σωστή κατεύθυνση.
Όπως είπε, εάν σήμερα γίνει ένα ατύχημα, ο κόσμος δεν θα ψάχνει αν φταίει ο Δήμος ή η Περιφέρεια.
Το ζητούμενο είναι να υπάρξει η πολιτική ωριμότητα και τα αναγκαία αντανακλαστικά, ώστε να λυθούν εγκαίρως τα προβλήματα και να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Αντίστοιχα ο κ. Λυγερός έθεσε ζήτημα σύνταξης της σύμβασης και το πόσο κατοχυρώνει τα συμφέροντα του Δήμου, ενώ ο κ. Κασαπάκης τόνισε ότι υπάρχουν νόμοι, τους οποίους μπορεί να αγνοεί η Περιφέρεια, αλλά δεν νομιμοποιείται να συμβαίνει αυτό σε βάρος του Δήμου.