Μποτιλιαρισμένοι ως αργά το απόγευμα όλοι οι κόμβοι σε Αλικαρνασσό, Παπαναστασίου και Κνωσού
Μποτιλιαρισμένοι ως αργά το απόγευμα όλοι οι κόμβοι σε Αλικαρνασσό, Παπαναστασίου και Κνωσού

Σχεδόν 2 χιλιόμετρα ουρά, από την Αλικαρνασσό έως και τη λεωφόρο Κνωσού, επί του Βόρειου Οδικού Άξονα. Γέφυρα Παπαναστασίου μονίμως μποτιλιαρισμένη. Λεωφόρος Παπαναστασίου μποτιλιαρισμένη από την πρώην Νοσηλευτική Σχολή έως και τα φανάρια. Κόμβος Γιόφυρου απροσπέλαστος και κίνηση σημειωτόν έως και το 5ο χιλιόμετρο του δρόμου Ηρακλείου-Μοιρών.

Αυτή ήταν η κατάσταση που επικρατούσε χθες χονδρικά, σε ώρες μάλιστα μη αιχμής, περιφερειακά και επί του Βόρειου Οδικού Άξονα, με αφορμή τα έργα ασφαλτοστρώσεων «πρώτης φάσης», που αφορούν θεωρητικά το «ευκολότερο» μέρος μιας παρέμβασης που συνολικά περιλαμβάνει με βάση την ενημέρωση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηρακλείου οκτώ διαφορετικές φάσεις, κατά τις οποίες θα πραγματοποιηθούν και αποκλεισμοί κόμβων και εισόδων – εξόδων στην πόλη.

Οι χθεσινές εργασίες ασφαλτοστρώσεων ανέδειξαν κατ’ αρχάς ένα υπαρκτό και τεράστιο πρόβλημα, αλλά και απέδειξαν με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο ότι ο ΒΟΑΚ που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση να «αναβαθμίσει» με φωτιστικά σώματα και νέο κατάστρωμα, αποτελεί έναν δρόμο που έχει ξεπεράσει προ καιρού τα όρια των αντοχών του.

Οι παρεμβάσεις της Τροχαίας παρ’ όλα αυτά αποδείχθηκαν καθοριστικές, αφού όλες οι δυνάμεις κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες για να περιορίσουν την απόλυτη καταστροφή. Είναι λογικό ωστόσο πως ο σχεδιασμός της Τροχαίας και της Αστυνομικής Διεύθυνση υλοποιήθηκε με βάση τις υφιστάμενες συνθήκες και δυνατότητες. Οπότε, υπ’ αυτό το πρίσμα, οι παρεμβάσεις μπορεί να μην έλυσαν το πρόβλημα, αλλά περιόρισαν σημαντικά το απόλυτο χάος.

Οι εργασίες βέβαια αναμένεται να συνεχιστούν γι’ αυτό μόνο το τμήμα του δρόμου, το τμήμα δηλαδή των 1.500 μέτρων της αριστερής λωρίδας του ΒΟΑΚ από το ύψος της Παπαναστασίου με κατεύθυνση προς Ρέθυμνο έως και τις 17 Οκτωβρίου. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι για τουλάχιστον 18 ημέρες ακόμα τα προβλήματα θα είναι υπαρκτά, ενώ δεν προβλέπεται να τελειώσουν ούτε μετά από αυτές, καθώς προγραμματίζονται για τη συνέχεια οι ακόμα δυσκολότερες εργολαβίες.

Από την Περιφέρεια πάντως δεν βλέπουν κανένα απολύτως πρόβλημα στην εξέλιξη των διαδικασιών, ούτε θεωρούν το διάστημα των 19 ημερών για ασφαλτόστρωση 1.500 μέτρων μεγάλο.

Απίστευτη ταλαιπωρία για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς, ενώ η Περιφέρεια δηλώνει επίσημα ότι θα διαρκέσει μήνες
Απίστευτη ταλαιπωρία για δεκάδες χιλιάδες οδηγούς, ενώ η Περιφέρεια δηλώνει επίσημα ότι θα διαρκέσει μήνες

Εξέδωσαν μάλιστα και σχετική ανακοίνωση, η οποία και υπογράφεται από τον Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Νίκο Σκουλά, στην οποία και αναφέρεται μεταξύ άλλων πως η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων έχει λάβει άδεια κυκλοφοριακής ρύθμισης με τις εργασίες να αποτελούν μέρος του ευρύτερου έργου «Βελτιώσεις- συντηρήσεις νέας και παλαιάς εθνικής οδού Περιφέρειας Κρήτης για τα έτη 2020-2022, προϋπολογισμού 16.500.000 ευρώ».

Η Περιφέρεια ενημέρωνει επίσης ότι αυτή η τεράστια ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες, θα διαρκέσει για τους επόμενους μήνες και όχι μόνο για 19 ημέρες, αφού «τελικός στόχος είναι να παραδοθούν με νέο ασφαλτοτάπητα όλες οι λωρίδες κυκλοφορίας των δύο ρευμάτων από τον κόμβο Παπαναστασίου-Κνωσού έως τον κόμβο Γιοφύρου -Μεσσαράς».

Στην ανακοίνωση μάλιστα αναφέρεται ότι η «κυκλοφορία δεν θα διακοπεί, αλλά θα γίνεται από περιορισμένες και  εναλλακτικές διαδρομές,  που έχουν μελετηθεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών» ενώ διευκρινίζεται ότι το «έργο ξεκινά προς στο τέλος της τουριστικής σεζόν, αφότου υπολογίστηκε από την Περιφέρεια Κρήτης και τους συναρμόδιους φορείς η καταλληλόλητα και η επάρκεια του χρόνου. Τούτο, με σκοπό την ολοκλήρωσή του με τη λιγότερη δυνατή όχληση, στον συντομότερο δυνατόν χρόνο».