Η χειρότερη ημέρα από την έναρξη των εργασιών επί του ΒΟΑΚ η χθεσινή
Η χειρότερη ημέρα από την έναρξη των εργασιών επί του ΒΟΑΚ η χθεσινή

Ίσως η χειρότερη ημέρα από τις 29 Σεπτεμβρίου που άρχισαν τα έργα επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από το ύψος των κόμβων Κνωσού και Παπαναστασίου και για 1.5 χιλιόμετρο αποδείχθηκε η χθεσινή, κατά την οποία οι ατελείωτες ουρές οχημάτων δεν σταμάτησαν ούτε αργά το απόγευμα.

Η κατάσταση ήταν απελπιστική για τους χιλιάδες οδηγούς που αναγκαστικά κινούνται επί του συγκεκριμένου οδικού άξονα και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές οδούς, ως αποτέλεσμα της «διχοτόμησης» που έχει δημιουργηθεί μεταξύ βορά και νότου της πόλης στο ύψος της Παπαναστασίου.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως ενώ τα έργα πραγματοποιούνται μετά τον κόμβο της Κνωσού προς Ρέθυμνο, οι ουρές των οχημάτων χθες εκκινούσαν από τον κόμβο της Νέας Αλικαρνασού, με τα αυτοκίνητα να είναι στην ουσία «παρκαρισμένα» επί της εθνικής οδού για πολύ μεγάλα διαστήματα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για την απόσταση από τον κόμβο της Νέας Αλικαρνασού έως και τον κόμβο Κνωσού, στις 10.00 το πρωί χθες απαιτούνταν περισσότερα από 20 λεπτά (που θεωρούνταν ώρα μη αιχμής), ενώ το απόγευμα κατά την ώρα σχολάσματος χιλιάδων εργαζόμενων από βιομηχανική περιοχή και Αλικαρνασσό, για την ίδια απόσταση απαιτούνταν πάνω από μισή ώρα, χωρίς να υπολογίζεται καν ο χρόνος μετέπειτα από Παπαναστασίου προς Γιόφυρο.

Πολλοί ήταν οι οδηγοί που επέλεγαν τις εξόδους του ΒΟΑΚ για να αποφύγουν την κίνηση, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονο μποτιλιάρισμα και στην Κνωσού, ειδικότερα νωρίς το πρωί και νωρίς το απόγευμα, ενώ ιδιαίτερα αυξημένη ήταν η κίνηση στις οδούς των νοτίων προαστίων, όπως η Παπαναστασίου, η Ανθέων και η Ούλαφ Πάλμε, που αναγκαστικά δέχθηκαν τον μεγαλύτερο όγκο όσων οχημάτων δεν μπόρεσαν να κινηθούν επί του Βόρειου Οδικού Άξονα.

Η χειρότερη ημέρα από την έναρξη των εργασιών επί του ΒΟΑΚ η χθεσινή
Η οργή και η αγανάκτηση των οδηγών ήταν εντονότατη, τόσο σε σχέση με το γεγονός πως τα έργα δεν εκτελούνταν καν το Σαββατοκύριακο για να έχει προχωρήσει η εξέλιξη τους, όσο όμως και σε σχέση με το τι θα συνέβαινε εφόσον για οποιοδήποτε λόγο πραγματοποιούνταν κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Την ίδια ώρα, τεράστια είναι τα ερωτηματικά που εκφράζονται για το τι θα συμβεί, όταν προχωρήσουν οι επόμενες επτά εργολαβίες, επί του Βόρειου Οδικού Άξονα, κάποιες από τις οποίες θα περιλαμβάνουν και κλείσιμο κόμβων. Οι εκτιμήσεις που υπάρχουν, με βάση τα όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα είναι πως, η πόλη θα παραλύσει και δεν θα μπορεί να κινηθεί κανείς προς καμία κατεύθυνση για πάρα πολλές ώρες.

Οι οδηγοί αναρωτιούνται κάτω από ποιο καθεστώς εκτελούνται τα συγκεκριμένα έργα και πώς είναι δυνατόν να μην μπορούν να υιοθετηθούν λύσεις για την εκτέλεση τους κατά τις βραδυνές ώρες ή τα Σαββατοκύριακα, που θεωρητικά η κατάσταση δεν θα είναι τόσο επιβαρυμένη.