Πάνω από το 50% των ξενοδοχειακών μονάδων της Κρήτης, επιλέγουν τοπικά προϊόντα του νησιού, ελαιόλαδο, μέλι, αυγά, κρέας, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα για τους πελάτες τους, μόνο που οι ποσότητες δεν είναι αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
«Για να καταλάβουμε τα μεγέθη των αναγκών, είπε στην «Π» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης, ένα ξενοδοχείο 1.300 κλινών, χρειάζεται στην διάρκεια μιας σεζόν περίπου 75 τόνους κρέατος εκ των οποίων οι 25 τόνοι είναι ντόπιας παραγωγής.
Ακόμη, 5 τόνους λάδι, 300 κιλά μέλι, 7 τόνους γαλακτοκομικών προϊόντων από τα οποία ο 1,5 τόνος γάλα, γιαούρτι και τυριά προέρχονται από την τοπική παραγωγή και 1 εκατομμύριο αυγά για την παρασκευή φαγητών αλλά και για χρήση στην ζαχαροπλαστική, για τα γλυκά που προσφέρει στους μπουφέδες του το ξενοδοχείο.
«Στηρίξτε τους παραγωγούς» λένε οι άνθρωποι του τουρισμού
«Η Κρήτη, σημείωσε, έχει 600.000 κατοίκους και σχεδόν 6 εκατομμύρια επισκέπτες που θα αυξάνονται σταδιακά με την λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Μπορούμε να φανταστούμε τα τεράστια οφέλη για την οικονομία του νησιού, αν ενισχυθεί η τοπική παραγωγή.» Ο ίδιος έχει κατ’ επανάληψη επισημάνει ότι «οι θερμότεροι υποστηρικτές των τοπικών προϊόντων είναι οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες που τα διαφημίζουν και τα πουλάνε στους ξένους επισκέπτες, οι οποίοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την κρητική γαστρονομία.
Το μεγάλο, ωστόσο, πρόβλημα το οποίο διογκώνεται συνεχώς, είναι η μειωμένη παραγωγή. Οι ίδιοι οι παραγωγοί ενημερώνουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες παραγγελίες, γιατί έχει μειωθεί το εργατικό δυναμικό τους και οι ξένοι που τους βοηθούσαν φεύγουν ο ένας μετά τον άλλο, ενώ ζητούν κρατική στήριξη σε όλα τα επίπεδα.
«Χτυπάμε το καμπανάκι του κινδύνου, γιατί φοβόμαστε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η κατάσταση θα χειροτερέψει και η ντόπια παραγωγή θα συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο και αυτό το θεωρούμε ιδιαίτερα σοβαρό» υπογράμμισε ο πρόεδρος των διευθυντών.