Με αυξημένες αφίξεις και τουριστικές εισπράξεις οι οποίες θα φθάσουν τα 8,5 δισ. ευρώ κλείνει σε λίγες μέρες η τουριστική σεζόν στην Κρήτη, που περιμένει μια εξίσου δυναμική χρονιά το 2025.
Στο Λονδίνο χτυπάει αυτές τις μέρες η «καρδιά» της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας όπου πραγματοποιείται η έκθεση World Travel Market και οι τουριστικοί επιχειρηματίες της Κρήτης εισπράττουν ήδη τον αέρα της αισιοδοξίας, για την επόμενη σεζόν.
Ποτέ στο παρελθόν τόσες προκρατήσεις τόσο νωρίς
«Τόσο κόσμο και τόση αισιοδοξία από τους πράκτορες και γενικά τους επαγγελματίες του κλάδου, είχα χρόνια να δω στην έκθεση» είπε στην «Π» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης.
Συμπλήρωσε μάλιστα ότι οι ρυθμοί των προκρατήσεων για το 2025 κινούνται σε διψήφια νούμερα(10%-15%) ,κάτι που δεν συνέβαινε ποτέ στο παρελθόν, αυτή την εποχή. «Στην ουσία, τώρα αρχίζουν οι κρατήσεις και τα στοιχεία που βλέπουμε είναι ιδιαίτερα θετικά» είπε.
Συμφωνίες δισ.
Η έκθεση προσελκύει πάνω από 40.000 επαγγελματίες του τουρισμού, ενώ φέτος καταγράφει τη μεγαλύτερη παρουσία εκθετών στην ιστορία της, σημειώνοντας αύξηση 7% στον αριθμό των συμμετεχόντων.
Συμμετέχουν περισσότεροι από 4.000 εκπρόσωποι διεθνών τουριστικών οργανισμών, ξενοδοχείων, υπηρεσιών μεταφοράς, τεχνολογικών εταιρειών και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα υπογραφούν επιχειρηματικές συμφωνίες αξίας άνω των 2,2 δισ. Λιρών Αγγλίας.
Ο πρόεδρος των ξενοδόχων εκτιμά ότι η φετινή σεζόν στην Κρήτη που συνεχίζεται μέχρι την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, θα κλείσει με αφίξεις άνω των 5,5 εκατομμυρίων τουριστών και ταξιδιωτικές εισπράξεις που θα φθάσουν τα 8,5 δισ., μισό δισ. παραπάνω από πέρυσι.
Κλείνουν από τώρα τις διακοπές τους
Σχεδόν τρεις στους 10 Βρετανούς είπαν σε έρευνα της Barclays ότι έχουν ήδη κλείσει ένα ταξίδι διακοπών για το 2025, με το 23% να εξηγεί ότι προχώρησε σε έγκαιρη κράτηση για να εξοικονομήσει χρήματα.
Περίπου το ένα τρίτο (31%), εξάλλου, δήλωσαν ότι θα επισκέπτονταν έναν προορισμό για πρώτη φορά. Η έρευνα, σε δείγμα 2.000 Βρετανών καταναλωτών, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 18-22 Οκτωβρίου. Άλλο σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι για το 22% των ερωτηθέντων τα ταξίδια βρίσκονται στην κορυφή στη λίστα προτεραιοτήτων σε πράγματα διακριτικής δαπάνης.
Η έρευνα διαπίστωσε μείωση 2,2% στην αύξηση των δαπανών για προϊόντα πρώτης ανάγκης και αύξηση 2,1% στην αύξηση των δαπανών για μη απαραίτητα.