Κόμβος-ανάσα στον Καράβολα

Μια σημαντική κυκλοφοριακή παρέμβαση – ανάσα για την όδευση των πεζών και για την αναβάθμιση της κίνησης των οχημάτων στον παραλιακό δρόμο και συγκεκριμένα στο ύψος του Καράβολα δρομολογεί ο Δήμος Ηρακλείου. Ειδικότερα, προχωρά ο σχεδιασμός για τη δημιουργία ενός κόμβου στη συμβολή της λεωφόρου Σοφοκλή Βενιζέλου με την προέκταση της οδού Αχαιών, ακριβώς μπροστά από το σιντριβάνι του Καράβολα. Η κατασκευή του κόμβου έρχεται να δώσει λύση σε ένα δομικό πρόβλημα της κεντρικής οδικής αρτηρίας που αφορά  την κίνηση των πεζών, που σήμερα διασχίζουν το δρόμο με κίνδυνο για τη ζωή τους.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Γ.Αναστασάκη, «με την κατασκευή του κόμβου, λύνουμε μια εκκρεμότητα πολλών ετών που δημιουργούσε πρόβλημα στην ασφαλή διέλευση των πεζών στον Καραβολα. Επισης θα εξυπηρετεί και τα mini bus. Ο σημερινός σχεδιασμός στη συμβολή της λ. Σοφ. Βενιζέλου με την οδό Αχαιών δεν ικανοποιεί τις αυξημένες απαιτήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, ασφάλειας, κίνησης οχημάτων και πεζών. Υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδα αριστερής στροφής με κατεύθυνση από ανατολικά της παραλιακής προς νότια στην οδό Αχαιών. Η ανυπαρξία διαβάσεων πεζών εγκυμονεί κινδύνους για πεζούς και οχήματα και  προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων, εξαιτίας της ανεξέλεγκτης διάσχισης της οδού από πεζούς».

Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των οχημάτων με τη δημιουργία του κόμβου

Σύμφωνα με την πρόταση που έχει σχεδιαστεί, δρομολογείται η διαμόρφωση ενός μικρού κυκλικού κόμβου δύο λωρίδων.  Οι λωρίδες στον κυκλικό δακτύλιο δεν ορίζονται με διαγράμμιση αλλά αφήνεται προς χρήση όλο το πλάτος της οδού με δυο λωρίδες εισόδου στον κόμβο, καταλήγοντας σε μια λωρίδα κατά την έξοδο. Η διάμετρος του εγγεγραμμένου κύκλου είναι στα 28μ., το πλάτος του οδοστρώματος του κυκλικού δακτυλίου έχει κλίση προς τα έξω 2% εως 2,5%.

Κόμβος-ανάσα στον Καράβολα

Έτσι επιτυγχάνεται η απορροή των ομβρίων υδάτων, η μείωση της ταχύτητας στην κυκλική οδό και μια καλύτερη εποπτεία της κυκλοφορίας από τους οδηγούς που προσεγγίζουν τον κυκλικό κόμβο. Η  κεντρική κυκλική νησίδα είναι υπερυψωμένη με μια κατάλληλα διαμορφωμένη περιμετρική ζώνη πλ. 1,5μ. προς χρήση από βαρέα οχήματα.

Επίσης περιμετρικά του κόμβου διαμορφώνονται υπερυψωμένες κατευθυντήριες νησίδες  και διαβάσεις πεζών. Η νησίδα στο σημείο της διάβασης έχει μήκος 3,00μ. ώστε να κινούνται με ασφάλεια άτομα με αναπηρικό όχημα ή ηλικιωμένοι με βοηθητικό μέσο κίνησης ή πεζοί που μεταφέρουν ποδήλατο. Η μελέτη του κόμβου αποσκοπεί στην κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής και στη δημιουργία δικτύου διαβάσεων πεζών. Επίσης  δημιουργούνται πεζοδρόμια περιμετρικά του κόμβου με τα οποία  διασφαλίζεται  η αύξηση της ασφάλειας στην κίνηση των πεζών.