ΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΗΣ "Π" ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Το σαββατιάτικο πρωτοσέλιδο της “Π”

Ούτε τα… καθρεφτάκια δεν χρειάστηκε να μας πουλήσουν για να υποθηκεύσουν την έκταση των 3.000 στρεμμάτων του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» Ηρακλείου, αφού κανείς από τους πολιτικούς και αυτοδιοικητικούς εκπροσώπους του νησιού, όπως προκύπτει εκ του αποτελέσματος, δεν μπήκε μπροστά, για να υποστηρίξει και να διασφαλίσει το κρίσιμο διακύβευμα της αξιοποίησης της έκτασης του σημερινού αεροδρομίου «προς όφελος των πολιτών», στο όνομα του οποίου εξακολουθούν να ομνύουν μέχρι σήμερα.

Πρόκειται, όπως αποκάλυψε η “Π”,  για ένα βαρύ πολιτικό θέμα, το οποίο έχει κλονίσει την τοπική κοινωνία, που εξακολουθεί να ζητά απαντήσεις για το πώς υποθηκεύτηκε μια τόσο σημαντική έκταση του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου και κανείς σε όλη την Κρήτη δεν το πήρε χαμπάρι…

Το προφανές ερώτημα γιατί δεν υπήρξε ενημέρωση στην υποθήκευση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»,  ξεκινά από την κυβέρνηση και τα στελέχη της, και διαχέεται στους εκπροσώπους όλων των βαθμίδων της τοπικής εξουσίας, που όπως προκύπτει  στην κρίσιμη αυτή υπόθεση δεν κατάφεραν να επιβεβαιώσουν το θεσμικό ρόλο τους με τρόπο παρεμβατικό, καθώς αποδείχτηκαν «θεατές» και όχι «ρυθμιστές» των εξελίξεων.

Η εξέλιξη της υπόθεσης του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης», είναι  ίσως  το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαχειριστικής αντίληψης «της ανάθεσης της ευθύνης στους τρίτους» και της γραφειοκρατικής λειτουργίας της τοπικής εξουσίας που όπως αποδεικνύεται ακυρώνει εκ των έσω τον πραγματικό πολιτικό ρόλο της.

Κοινό μέτωπο

Με την προοπτική να συγκροτήσουν κοινό μέτωπο και να καταφέρουν να σώσουν οτιδήποτε σώζεται, συναντώνται σήμερα στη 1.00 το μεσημέρι στη Λότζια  ο περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης και ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Β.Λαμπρινός, σε μια προσπάθεια να αποτιμήσουν τα δεδομένα που υπάρχουν και συντονίσουν τον βηματισμό τους, για να αποκατασταθεί ο αποκλεισμός της τοπικής εξουσίας από τη χάραξη του σχεδιασμού της ανάπτυξης μιας τόσο σημαντικής περιοχής του δήμου Ηρακλείου.

Όπως είναι γνωστό, τόσο ο περιφερειάρχης, όσο και ο δήμαρχος Ηρακλείου, μετά τη γνωστοποίηση των όρων της σύμβασης, εμφανίστηκαν έκπληκτοι και αιφνιδιασμένοι αφήνοντας σαφείς πολιτικούς υπαινιγμούς για το γεγονός ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση από τα αρμόδια Υπουργεία ή οποιαδήποτε άλλη Αρχή.

Χθες από τα Χανιά ο περιφερειάρχης Σ. Αρναουτάκης σε δηλώσεις του ανέβασε τους τόνους, σχολιάζοντας σκωπτικά την πρακτική που υπάρχει διαχρονικά κάποιοι να αποφασίζουν χωρίς εμάς τονίζοντας ότι εμείς διεκδικούμε αρμοδιότητες και πόρους  και για οτιδήποτε γίνεται, διεκδικούμε και λόγο και ρόλο για ό,τι σχεδιάζεται στο νησί μας.

 

Χ. Μαμουλάκης: «Υποθηκεύεται με τον πιο άκομψο τρόπο μια σημαντική έκταση»

Με χθεσινή δήλωση του, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι  «η κυβέρνηση της ΝΔ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ οφείλουν απαντήσεις στους πολίτες του Ηρακλείου.

Η σύμβαση για τη χρηματοδότηση του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου έχει ως αναβλητική αίρεση την ανάπλαση του υφιστάμενου αεροδρομίου του Ηρακλείου ως εάν το ελληνικό Δημόσιο να ήταν ο αποκλειστικός κάτοχος της εν λόγω έκτασης.

Για ποιον λόγο εμπλέκει η κυβέρνηση της ΝΔ το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στη δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το αεροδρόμιο Καστελλίου; Γιατί δεν λαμβάνεται υπόψιν, δεν ενημερώνεται καν, ο Δήμος Ηρακλείου και οι τοπικοί φορείς; Γιατί υποθηκεύεται με τον πιο άκομψο τρόπο μια έκταση που μπορεί να προσφέρει πολλά στην πόλη και τους κατοίκους της; Η πόλη του Ηρακλείου έχει ανάγκη ένα μεγάλο πνεύμονα πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων. Όχι ένα νέο Ελληνικό».

Γ. Κουράκης: «Είχαμε  προτείνει την άμεση ανάθεση μελέτης για την εκπόνηση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ευρύτερη ζώνη του αεροδρομίου»

«Εδώ και έναν χρόνο με δημόσια δήλωσή μας είχαμε αναδείξει τη σημασία της ανάπτυξης των εκτάσεων του παλαιού αεροδρομίου και της ΣΕΑΠ σε απόλυτη συνάρτηση με τις ανάγκες της περιοχής άμεσης γειτνίασης, της Αλικαρνασσού». Αυτό τόνισε χθες με ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γ. Κουράκης, στην οποία αναφέρει επίσης ότι «είχαμε χαρακτηρίσει τη νέα ανάπτυξη ως εμβληματικό έργο που θα συνέβαλε αποφασιστικά στη διαμόρφωση μιας νέας εικόνας για τον Δήμο Ηρακλείου.

Η πρότασή μας αποτυπώθηκε στο προγραμματικό πλαίσιο της δημοτικής κίνησης ΗΡΑΚΛΕΙΟ 3.7.5. Στο πλαίσιο αυτό είχαμε προτείνει την άμεση ανάθεση μελέτης για την εκπόνηση Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ευρύτερη ζώνη του αεροδρομίου έτσι ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη αστική ανάπτυξη στην περιοχή προς όφελος των κατοίκων. Δυστυχώς οι γνωστές καθυστερήσεις της Δημοτικής Αρχής δεν επέτρεψαν την έγκαιρη δρομολόγηση θετικών εξελίξεων.

Σήμερα, η αποσαφήνιση των όρων της σύμβασης με την ΕΤΕΠ αποτελεί άμεση προτεραιότητα για την τοπική κοινωνία. Όλοι οι φορείς του Ηρακλείου πρέπει να κινηθούν ενωτικά με βάση ένα κοινό σχέδιο για να διασφαλίσουμε τα αναπτυξιακά και χωροταξικά χαρακτηριστικά της  περιοχής του παλιού αεροδρομίου.

Ζητούμε την άμεση ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Θα είμαστε αρωγοί σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναληφθεί και θα συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να ενισχύσουμε το ρόλο της  κοινωνίας στον σχεδιασμό της νέας ανάπτυξης.

Οραματιζόμαστε μια πράσινη και  βιώσιμη περιοχή με σύγχρονες υποδομές και ήπιες δραστηριότητες υψηλής προστιθέμενης αξίας. Στον χώρο αυτό βρίσκεται ένα κεφάλαιο της μελλοντικής δυναμικής του Ηρακλείου».

Γ. Σισαμάκης: «Να προχωρήσει εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού αξιοποίησης έκτασης του αεροδρομίου της Ν. Αλικαρνασσού»

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ηράκλειο για Όλους» κ. Γιώργος Σισαμάκης  εμφανίζεται φανερά ενοχλημένος από τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται τα πράγματα στο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «κανενας σχεδιασμός δεν μπορεί να δρομολογείται ερήμην των τοπικών κοινωνιών».

Όπως τονίζει σήμερα μετά τη νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί είναι σημαντικό  όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να αποφασίσουν για τη επόμενη μέρα. Ως ιδανικό σενάριο για το αύριο του «Νίκος Καζαντζάκης», ο κ. Σισαμάκης θεωρεί την εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού αξιοποίησης του παλιού.

Ο ίδιος τονίζει ότι όλες οι παρατάξεις τοποθετούνται επί του θέματος, ωστόσο ο ίδιος εστιάζει σε συγκεκριμένους άξονες: Tη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου καθιστώντας ως το μεγαλύτερο πάρκο στην ελληνική περιφέρεια προσβάσιμο σε όλους. Την αξιοποίηση της έκτασης με γνώμονα τη δημιουργία ενός οικολογικού προτύπου. Την ανάπτυξη ενός νέου πνεύμονα πρασίνου.

Τη σύνδεση του αγροτικού προφίλ των δημοτικών ενοτήτων του Δήμου μας με το βόρειο μέτωπο, δίνοντας τη δυνατότητα ενίσχυσης της αγροτικής παραγωγής. Την ανάπτυξη ενός διοικητικού συμπλέγματος, με συγκέντρωση υπηρεσιών, για την αποσυμφόρηση του κέντρου του Ηρακλείου και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Πρόβλεψη για τον απεγκλωβισμό 100άδων ιδιοκτησιών των Αλικαρνασσιωτών. Επίσης τονίζει ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο ειδικό χωροταξικό της Αλικαρνασσού που περιλαμβάνει το σύνολο της περιοχής συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου.