Κλιμάκιο της εταιρείας ΤΕΡΝΑ που θα αναλάβει την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι, επισκέπτεται σήμερα την περιοχή, προκειμένου να δρομολογήσει τις διαδικασίες κατασκευής του μεγάλου έργου.
Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες της «Π», εκπρόσωποι της εταιρείας, έρχονται σε πρώτη φάση για να εγκαταστήσουν το «στρατηγείο» τους στην περιοχή. Ήδη, η εταιρεία φέρεται να έχει βρει τους χώρους και τις εγκαταστάσεις που θα αποτελέσουν τη βάση της στην Κρήτη και ένας από τους λόγους της επίσκεψης είναι η μίσθωση τους.
Πέραν όμως αυτού, τα στελέχη της εταιρίας δεν έρχονται με αποκλειστικό ενδιαφέρον τα νέα γραφεία της ΤΕΡΝΑ, αφού στο πλαίσιο της επίσκεψης θα πραγματοποιηθεί επίσης αυτοψία στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλίου και στα σημεία που αναμένεται να χωροθετεί το έργο.
Στο πλαίσιο παράλληλα των αγαστών σχέσεων μεταξύ εταιρείας, αλλά και τοπικών κοινωνιών, οι εκπρόσωποι της εταιρίας που επισκέπτονται σήμερα την Κρήτη, θα έχουν προγραμματισμένη συνάντηση στο Δημαρχείο του Δήμου Μινώα Πεδιάδος με τον Δήμαρχο Ζαχαρία Καλογεράκη.
Η επίσκεψη αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ότι θα «βγάλει ειδήσεις», αλλά και θα δώσει απαντήσεις σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα, το πώς θα κινηθεί η εταιρεία, αλλά και το ποια θα είναι τα στάδια κατασκευής του έργου που θα προχωρήσουν αρχικά και ποια στη συνέχεια.
Υπενθυμίζεται ότι οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου βρίσκονται στο τελικό στάδιο πριν την έναρξη των εργασιών, με επόμενο σημαντικό βήμα, την κύρωση του αναδόχου από τη Βουλή των Ελλήνων. Με βάση τις πιο πρόσφατες εξελίξεις, η βουλή θα προχωρούσε στην κύρωση του αναδόχου, το αργότερο ως τις 15 Φεβρουαρίου.
Τα χρονοδιαγράμματα ωστόσο φαίνεται πως «ξεφεύγουν», αφού η Συμφωνία των Πρεσπών και οι γενικότερες αλλαγές συσχετισμών είναι πολύ πιθανό να μεταθέσουν το σύνολο του κοινοβουλευτικού έργου.
Σε κάθε περίπτωση, αμέσως μετά την κύρωση από τη Βουλή, αρχίζει η διαδικασία που φέρνει την εταιρία και επίσημα στην Κρήτη ώστε να εκκινήσει το έργο. Το νέο αεροδρόμιο, όπως έχει γράψει και στο παρελθόν η «Π» θα κατασκευαστεί από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR Airports που θα κατέχει το 54%.Το ελληνικό Δημόσιο θα περιοριστεί σε ποσοστά της τάξεως του 46%, με το management του νέου αεροδρομίου να ελέγχεται από την εταιρεία παραχώρησης.
Σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος της επένδυσης, το συνολικό κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 480 εκατομμύρια ευρώ, με το Δημόσιο να καταβάλλει το 45,9 %, και σε ποσό 180 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς η χρηματοδοτική του συμμετοχή περιορίζεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της απόδοσης δεσμευτικής επένδυσης.
Το κτήριο του αεροδρομίου, συνολικής επιφάνειας 71.818 τετραγωνικών μέτρων θα είναι βιοκλιματικό και θα συμμορφώνεται με όλα τα σύγχρονα στάνταρ. Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα δημιουργήσει τουλάχιστον 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον 500 έμμεσων.