«Κλειδί» οι απαλλοτριώσεις για την οδική σύνδεση Άη Γιάννη Χωστού-Φοινικιάς-Αγ.Σύλλα

Το εναρκτήριο λάκτισμα για να προχωρήσει το μεγάλο έργο της διαμόρφωσης του δρόμου, που θα συνδέσει την περιοχή του Άη Γιάννη Χωστού και της Φοινικιάς με τον Άγιο Σύλλα, δίνει η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης. Ήδη έχει ξεκινήσει η προετοιμασία του θέματος, προκειμένου να συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει την κήρυξη της απαλλοτρίωσης των εκτάσεων που θα πρέπει να απελευθερωθούν προκειμένου να εκτελεστεί το μεγάλο αυτό έργο. Μάλιστα, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία της απαλλοτρίωσης, έχουν στα χέρια τους έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή στην οποία γίνεται αποτίμηση των εκτάσεων που θα πρέπει να απαλλοτριωθούν, ώστε να προχωρήσει ταχύτερα η διαδικασία και να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.

Συνολικά αναμένεται να απαλλοτριωθούν περισσότερα από 87.426 τ.μ., προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες διανοίξεις και να διασφαλιστεί το απαραίτητο εύρος του δρόμου σύμφωνα με τη μελέτη. Με δηλώσεις του ο αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Νίκος Συριγωνάκης τονίζει ότι, αφού πάρει το δρόμο του το ζήτημα των απαλλοτριώσεων, πρόκειται να προχωρήσει η διαδικασία για τη δημοπράτηση του έργου το οποίο έχει προϋπολογισμό 35 εκ ευρώ.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο αναμένεται να δώσει λύσεις σε προβλήματα που υπάρχουν σε ένα κομβικό τμήμα της πόλης το οποίο συνδυάζει και περιοχή κατοικίας αλλά και έντονη επαγγελματική δραστηριότητα. Πρόκειται για μία περιοχή που δέχεται έντονες πολεοδομικές πιέσεις και δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση όπως και σε πολλές άλλες, οι μελέτες ενώ έπρεπε να προηγούνται έπονται. Έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση πρώτα πολεοδομήσαμε και μετά ψάχνουμε να βρούμε λύσεις. Όμως, εκείνο που είναι σημαντικό είναι ότι αυτή η μελέτη δίνει λύσεις στα περισσότερα προβλήματα που συναντάμε στην περιοχή της Φοινικιάς και των Μαλάδων και ακριβώς επειδή το ξέρουμε αυτό, δεν αφήνουμε ούτε μέρα να πάει χαμένη.

Τι προβλέπει η μελέτη του έργου
Το νέο έργο που σχεδιάζεται να δρομολογηθεί, θα αναπτυχθεί σε μήκος τα 9,024 χ.μ.. Θα ξεκινά από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη και θα καταλήγει στο τέλος του Αγ. Σύλλα. Στην αρχή του οδικού τμήματος, προβλέπεται η διαμόρφωση μικρού κυκλικού κόμβου με μία λωρίδα κυκλικής κίνησης, για την τοπική διευθέτηση της κυκλοφορίας και την συναρμογή του νέου και του υφιστάμενου δρόμου. Το συνολικό πλάτος του δρόμου θα φτάνει τα 20 μ. και θα χωρίζεται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ., και διαχωριστική νησίδα πλάτους 2,50 μ.. Προβλέπεται η διαμόρφωση πεζοδρομίων και από τις δύο πλευρές του δρόμου, μήκους 2,25μ.. Παράλληλα το έργο προβλέπει την κατασκευή έντεκα συνολικά ισόπεδων κόμβων, οι οποίοι θα διευκολύνουν τις κυκλοφοριακές συνδέσεις σε συγκεκριμένες περιοχές. Πιο συγκεκριμένα κόμβοι θα κατασκευαστούν για να συνδεθεί ο δρόμος με την περιοχή της Φοινικιάς, με την πολεοδομική ενότητα της Αμφιθέας και με τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού Ηρακλείου. Επίσης, θα γίνουν κόμβοι για να συνδεθεί ο νέος δρόμος με τον Άγιο Παντελεήμονα, με την Λοφούπολη, τη Σεμέλη, τον οικισμό των Μαλάδων, με το Ζερβού Μετόχι, με τον Δρακουλιάρη, την Φοινικιά και τον Άγιο Σύλλα.

Η σημασία του έργου
Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα που θα συνδέσει την περιοχή του Αη Γιάννη Χωστού και της Φοινικιάς με τον Άγιο Σύλλα, όπως τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης Ν. Συριγωνάκης αντιμετωπίζει με πληρότητα όλα τα προβλήματα προσβασιμότητας. Και αυτό είναι κομβικής σημασίας ζητούμενο σε μία περιοχή με μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης. Ο νέος δρόμος αφενός καλύπτει με ασφάλεια την οδική σύνδεση μίας σειράς από οικισμούς και δεκάδες επιχειρήσεις. Επίσης, λύνει αποτελεσματικά και τα πλημμυρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή, ενώ παράλληλα τοποθετείται και όλος ο αναγκαίος μηχανισμός για τον ηλεκτροφωτισμό της. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού δικτύου, είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για την περιοχή που χρόνια τώρα διεκδικεί τουλάχιστον να αποκτήσει μία οδική σύνδεση που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιοχής για να μπορέσει να απεγκλωβιστεί από την απερίγραπτα δύσκολη καθημερινότητα με την οποία αναμετριέται, κάνοντας βασανιστική τη ζωή όσων διέρχονται την περιοχή, αλλά κυρίως όσων ζουν και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο ευρύτερο περιβάλλον.