Η αναπληρώτρια καθηγήτρια που διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Πεκίνου είναι υπεύθυνη Διεθνών Σχέσεων της Academy of China Open Economy Studies Διεθνών Σχέσεων του ίδιου πανεπιστημίου, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά της Κίνας.
Επίσης, η κ. Καρπαθιωτάκη ανέλαβε προσφάτως την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης «Mapping the Arctic’s Geo-economic Importance in the Global Future», καθώς και τη συγγραφή δύο κεφαλαίων της μελέτης που εξετάζουν θέματα διακυβέρνησης, εθνικής κυριαρχίας και ασφάλειας στον Αρκτικό.
Η μελέτη διεξάγεται από κοινού από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Πεκίνου με το Κέντρο Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικών Ερευνών (International Trade & Economics Research Center) του Guangdong University for Foreign Studies που εδρεύει στην Γκουαντζού, στη Νότιο Κίνα και αποτελεί επίσης ένα άλλο από τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.
Σημειώνεται πως ίσως η σημαντικότερη γεωπολιτική εξέλιξη της τρέχουσας δεκαετίας, η οποία αναμένεται να επιδράσει με κοσμογονικό τρόπο στη διαμόρφωση του μελλοντικού διεθνούς συστήματος στα επόμενα χρόνια, είναι η ανάπτυξη από πλευράς της Κίνας της περιβόητης OBOR (One Belt One Road), του «νέου Δρόμου του Μεταξιού», που αναφέρεται πλέον ως BRI (Belt and Road Initiative).
Η κ. Καρπαθιωτάκη εντάσσεται στο πλέγμα των ειδικών που συμμετέχουν σε ακαδημαϊκό επίπεδο στη συνδιαμόρφωση της υψηλής στρατηγικής της Κίνας για την BRI και μάλιστα σε ένα από τα πιο ιδιόρρυθμα σημεία της, τον Αρκτικό.
“Είναι ανάγκη τώρα να βγει η Ελλάδα πιο επιθετικά στην κινεζική αγορά”
Η κ. Καρπαθιωτάκη είχε μιλήσει στην «Π» τον Νοέμβριο του 2011, είχε τονίσει τότε, μεταξύ άλλων, πως: «Από τη μία πλευρά, είναι οι διστακτικοί και με υψηλό βαθμό απαισιοδοξίας Έλληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι λόγω του κλίματος που επικρατεί δεν αντιλαμβάνονται γιατί πρέπει να αλλάξουν επιχειρηματική στρατηγική τη δεδομένη στιγμή αν και κατά την προσωπική μου άποψη θα έπρεπε να έχει γίνει αρκετό χρόνο πριν.
Από την άλλη πλευρά, οι Κινέζοι πραγματιστές επιχειρηματίες που αξιολογούν όλες τις παραμέτρους και πρέπει να πεισθούν ότι θα αποκομίσουν οφέλη από τη συνεργασία τους με τους Έλληνες επιχειρηματίες.
Αν και μπορεί να ακουστεί περίεργο, τη μεγαλύτερη δυσκολία την αντιμετώπισα στην ελληνική πλευρά».