Μπορεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης να θεωρείται ο δρόμος «καρμανιόλα» για το νησί, ωστόσο ο ΒΟΑΚ έχει «δώσει» τα λιγότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού. Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και η ίδρυση του τμήματος τροχαίας ΒΟΑΚ, αστυνομικοί της οποίας έχουν αναλάβει την αστυνόμευση της κεντρικής οδικής αρτηρίας.
Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις από το 2012 έως το 2018, στον ΒΟΑΚ καταγράφηκαν συνολικά 120 τροχαία, ποσοστό 7,8%, ενώ στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της Κρήτης, το ίδιο διάστημα, τα τροχαία ήταν 1426, ποσοστό 92,2%
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, τα έτη 2009, 2010 και 2011 σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία της δεκαετίας στον ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα: το 2009 είχαμε 62 τροχαία συμβάντα με 25 νεκρούς, 19 σοβαρά τραυματίες και 84 ελαφρά τραυματίες. Το 2010 στον ΒΟΑΚ σημειώθηκαν 66 τροχαία, με 22 νεκρούς, 20 βαριά τραυματίες και 57 άτομα που τραυματίστηκαν ελαφρύτερα.
Την επόμενη χρονιά σημειώθηκαν 62 τροχαία συμβάντα με 24 νεκρούς, 14 σοβαρά τραυματίες και 68 ελαφρά τραυματίες. Το 2012 παρατηρείται κατακόρυφη μείωση των τροχαίων, αφού σημειώθηκαν 18 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα με 12 νεκρούς και 20 τραυματίες. Το 2013 καταγράφηκαν στον Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού 22 τροχαία συμβάντα με 12 νεκρούς και 22 τραυματίες.
Το 2014 τα τροχαία ήταν 15 με 14 νεκρούς και 12 τραυματίες, ενώ το 2015 σημειώθηκαν 17 τροχαία , 13 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 16 τραυματίστηκαν. Το 2016 καταγράφηκαν 20 τροχαία με 12 νεκρούς και 15 τραυματίες. Το 2017 τα τροχαία στον ΒΟΑΚ ήταν 15, στη διάρκεια των οποίων οχτώ άνθρωποι σκοτώθηκαν και 10 τραυματίσθηκαν. Πέρυσι τα τροχαία στον ΒΟΑΚ ήταν 13, εφτά άνθρωποι σκοτώθηκαν και είχαμε επίσης 12 τραυματίες.
Σε σύνολο δεκαετίας (2009- 2018) σημειώθηκαν 310 ατυχήματα, 149 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, είχαμε επίσης 78 βαριά τραυματίες και 291 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρύτερα.
Αίτια
Το διάστημα 2012 – 2019 αναφορικά με τα αίτια πρόκλησης των ατυχημάτων προκύπτει, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας, ότι το 27,7% (33 τροχαία) οφείλονταν στην είσοδο των οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, το 36,7% (44 τροχαία) οφείλεται σε κάποια ενέργεια του οδηγού, όπως αποφυγή ενός εμποδίου και το 17,5% (21 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα) διερευνάται το αίτιο πρόκλησης του ατυχήματος.
Την ίδια περίοδο, δηλαδή την εφταετία 2012- 2018, η σύγκρουση των οχημάτων στον ΒΟΑΚ καταλαμβάνει το 50% στην κατηγορία «είδος τροχαίου συμβάντος» με 60 συγκρούσεις, το 35,8% αφορούσε σε εκτροπές οχημάτων (43), το 7,5% σε παράσυρση πεζού (εννέα παρασύρσεις), το 3,3% των ατυχημάτων αφορούσε σε πρόσκρουση οχημάτων, τέσσερις τον αριθμό, ενώ είχαμε και επίσης τέσσερις ανατροπές, ποσοστό επίσης 3,3%
Την ίδια εφταετία, από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι τις Κυριακές καταγράφηκαν τα περισσότερα τροχαία (32), ακολουθεί τα Σάββατα και οι Πέμπτες με 18 τροχαία.
Τέλος για το 2018 από τα στατιστικά της ΕΛ.ΑΣ. φαίνεται ότι τα περισσότερα τροχαία έγιναν από τις 7 το πρωί μέχρι τις 9 π.μ. και από τις 12 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί.