Κτήριο Δήμου Μαλεβιζίου

Γυρίζει την πλάτη η κυβέρνηση στο αίτημα του Δήμου Μαλεβιζίου που διεκδικεί  την απόδοση της χερσαίας λιμενικής ζώνης από τα Λινοπεράσματα έως την Αλικαρνασσό στους Δήμους Μαλεβιζίου και Ηρακλείου. Ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Α. Βεσυρόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση του γραμματέα της Κ.Ο. και βουλευτή Ηρακλείου, κ. Β. Κεγκέρογλου, περιορίστηκε να επαναλάβει  την πολιτική δέσμευση της κυβέρνησης για τον ενετικό λιμένα, ο οποίος εξαιρείται  από την  επικείμενη παραχώρηση του λιμένος Ηρακλείου.

Από την πλευρά του ο κ. Κεγκέρογλου, παρουσιάζοντας την επίκαιρη ερώτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, τόνισε ότι προκάλεσε τη συζήτηση διότι, αν και πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που δημιουργεί ανησυχία στους πολίτες αλλά και στους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου και αφορά στα τμήματα της χερσαίας λιμενικής ζώνης που τους αντιστοιχούν, η κυβέρνηση παραπέμπει στην «καλή διάθεση» του ιδιώτη μέσω της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου και στις  διαπραγματεύσεις πριν  την υπογραφή της σύμβασης.

Στη συνέχεια, ο κ. Κεγκέρογλου ανέφερε στον κ. υπουργό ότι αφενός ο Δήμος Μαλεβιζίου με ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου (ψήφισμα που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής) ζητά την απόδοση της χερσαίας ζώνης των Λινοπεραμάτων σε αυτόν, καθώς επίσης και των πόρων που προκύπτουν από τα τέλη ελλιμενισμού, προσόρμισης κλπ, τα οποία εισπράττει ο ΟΛΗ, αφετέρου ο Δήμος Ηρακλείου θα ζητήσει την δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που θα έχει την ευθύνη διαχείρισης του ενετικού λιμανιού αλλά και τη διεύρυνση των διεκδικήσεων του Δήμου σε ό,τι αφορά τις δομές του λιμανιού που δεν συνδέονται με λιμενική δραστηριότητα, όπως τη διεκδίκηση του «Μαρίνα» και άλλων δραστηριοτήτων.

«Επιτέλους να αντιληφθούμε ότι την ευθύνη της χερσαίας ζώνης μιας περιοχής πρέπει να την έχει ο Δήμος κι όχι ένας φορέας που δεν έχει σχέση με την προώθηση της ανάπτυξης είτε είναι δημόσιος φορέας σήμερα, είτε ιδιώτης από αύριο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο βουλευτής, συμπληρώνοντας στη δευτερολογία του ότι με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που έχει εισάγαγει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, επιτρέπεται η σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα  για την παροχή υπηρεσιών εντός του λιμένα, κάτι που είναι εντελώς διαφορετικό από την εκχώρηση όλου του φορέα των αντίστοιχων εκτάσεων σε ιδιώτη που προώθησε ο ΣΥΡΙΖΑ και η Κυβέρνηση της ΝΔ.