Δεν έχει τέλος η κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Νέα Δημοκρατία, με φόντο τη δημιουργία του νέου βόρειου οδικού άξονα.
Μετά τις εξαγγελίες του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη για «τριχοτόμηση» του βόρειου οδικού άξονα ο οποίος θα εκτείνεται από Χανιά έως Άγιο Νικόλαο, τις κόντρες και τις αντιδράσεις δημάρχων και αντιπολίτευσης, αλλά και τη γενικότερη ένταση που έχει προκληθεί, ένα ακόμα θέμα έρχεται στο προσκήνιο να δημιουργήσει σημαντικές τριβές.
Ο λόγος για την υλοποίηση νέων μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου στο τμήμα από τα Χανιά προς τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για το τμήμα από Χανιά προς Κίσαμο, που θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Το θέμα των μετρήσεων αναπαρήχθη τόσο από την εφημερίδα Χανιώτικα Νέα, όσο όμως και από την κρατική ΕΡΤ, σε διαδικτυακό ρεπορτάζ της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η μελετήτρια εταιρεία που έχει αναλάβει τη διεξαγωγή της έρευνας αναζητά προσωπικό για τις μετρήσεις, αλλά και τις συνεντεύξεις με τους οδηγούς. Οι μετρήσεις θα γίνονται με μηχανήματα καταμέτρησης καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, ενώ η διεξαγωγή συνεντεύξεων με τους οδηγούς θα πραγματοποιείται με δομημένο ερωτηματολόγιο και τη συνδρομή της Τροχαίας.
Αυτή η ανακοίνωση ήταν ικανή για να προκαλέσει την οργή της Νέας Δημοκρατίας και της τοπικής Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής Ηρακλείου, αφού ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφέρει off the record, κι αφού πρώτα είχε ζητήσει από τους δημοσιογράφους να κλείσουν τα μικρόφωνα και τις κάμερες, ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο θα πρέπει να επιβληθούν κατά περίπτωση διόδια στον ΒΟΑΚ και να υπάρξουν τρεις εργολαβίες είναι ο μικρός κυκλοφοριακός φόρτος.
Τότε η Νέα Δημοκρατία είχε επισημάνει ότι τα νούμερα κυκλοφοριακών φόρτων που παρουσίαζε η κυβέρνηση ήταν ψευδή, ενώ είχε παράλληλα κατηγορήσει την κυβέρνηση για εσκεμμένη παραποίηση στοιχείων. Η κυβέρνηση βέβαια και ο υπουργός είχαν σηκώσει το γάντι και είχαν απαντήσει πως δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση, σημειώνοντας μάλιστα πως οι μετρήσεις είναι πολλαπλές και λαμβάνουν υπόψη όλες τις απαραίτητες παραμέτρους.
Με αφορμή ωστόσο τις ανακοινώσεις και τα ρεπορτάζ για τις νέες μετρήσεις, η τοπική Νέα Δημοκρατία επιτίθεται στον υπουργό Υποδομών υποστηρίζο-ντας πως την «επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ο κ. Σπίρτζης».
«Αφού επί 3 χρόνια επέδειξε φοβερές καθυστερήσεις και συνεχείς αλλαγές σχεδιασμού, τελικά αποφάσισε να προχωρήσει βιαστικά, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς καμιά μελέτη και εντελώς στο πόδι να εξαγγέλλει … ξανά τον ΒΟΑΚ» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση όπου και προστίθεται:
«Και να προχωρήσει σε διαδικασία προεπιλογής αναδόχου χωρίς να υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός, μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωροθέτηση του έργου, περιβαλλοντικές μελέτες, μελέτες κυκλοφοριακού φόρτου, προϋπολογισμός και καθορισμένο θεσμικό πλαίσιο».
Συνεχίζοντας στην ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Διοικούσα Επιτροπή αναφέρει:
«Και τώρα … ξεκινούν οι μελέτες κυκλοφοριακού φόρτου κατά μήκος του ΒΟΑΚ! Μελέτες απαραίτητες για τον σωστό σχεδιασμό και υλοποίηση του έργου.
Τα έχουμε πει επανειλημμένως! Ο κ. Σπίρτζης, αργά και σταδιακά, επιβεβαιώνει αυτά που εδώ και πολύ καιρό, τεκμηριωμένα και με επιχειρήματα αναδεικνύουμε».
Η τοπική ΝΟΔΕ καταλήγει με την αναφορά ότι είναι κατεπείγον ο βόρειος οδικός άξονας να ξεκινήσει άμεσα, αλλά και την επισήμανση ότι «τα μεγάλα έργα δεν γίνονται στο πόδι, διότι τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι μεγαλύτερα και γίνονται ορατά σε βάθος χρόνου».