Φωτορεαλιστικό σχέδιο του έργου Χερσόνησος-Νεάπολη
Φωτορεαλιστικό σχέδιο του έργου Χερσόνησος-Νεάπολη

Το Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο παίρνει σειρά για περιβαλλοντική αδειοδότηση

Δύο σημαντικά έργα του ΒΟΑΚ τροχοδρομούνται στο νομό Λασιθίου, που βλέπει με ανακούφιση να δικαιώνονται οι διεκδικήσεις χρόνων, για τη δημιουργία ενός ασφαλούς εθνικού δικτύου αντάξιου των σύγχρονων απαιτήσεων της κοινωνίας αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου.

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να προκηρυχθεί η κατασκευή του έργου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος μετά την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης του σημαντικού αυτού τμήματος του ΒΟΑΚ, που έγινε δεκτή με χαρά και ανακούφιση από την τοπική κοινωνία. Στο μεταξύ μέχρι το τέλος του Δεκέμβρη θα κληθούν να δώσουν τις προσφορές τους οι τέσσερις κοινοπραξίες που διεκδικούν  το έργο Χερσόνησος-Νεάπολη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν μέχρι τον Απρίλιο του ‘22 θα έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου.

Ήδη το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του σημαντικού αυτού τμήματος του ΒΟΑΚ μήκους 22,5 χιλιομέτρων -που είναι η πρώτη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων-. Σειρά παίρνει η περιβαλλοντική αδειοδότηση και του επόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά έως το Ηράκλειο. Μάλιστα το συγκεκριμένο θέμα, θα συζητηθεί στις 7 Δεκεμβρίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης.

Νεάπολη -Άγιος Νικόλαος

Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να προκηρυχθεί η κατασκευή του έργου Νεάπολη Άγιος Νικόλαος μετά την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης του σημαντικού αυτού τμήματος του ΒΟΑΚ, που έγινε δεκτή με χαρά και ανακούφιση από την τοπική κοινωνία.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι μετά από ένα χρόνο θα έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος και θα έχει αρχίσει να εκτελείται το έργο το οποίο περίμενε εδώ και δεκαετίες το Λασίθι, για να «ανασάνει» κυκλοφοριακά και να αποκτήσει ένα οδικό δίκτυο αντάξιο των σύγχρονων απαιτήσεων, αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου,

Ο δήμαχος Αγίου Νικολάου  Αντώνης Ζερβός
κ. Γιώργος Αγαπάκης

“Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη σημειώνει ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου κ. Αντώνης Ζερβός, «δεδομένου ότι όπως αποδεικνύεται η υπόσχεση που έχει δοθεί για την δημοπράτηση του συγκεκριμένου έργου μέχρι το τέλος του 2021 ή τις αρχές του νέου έτους, υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς.

«Γνωρίζουμε ότι την παρούσα περίοδο, συντάσσονται  τα συμβατικά τεύχη για την δημοπράτηση του έργου, αφού το προηγούμενο διάστημα έγιναν οι δειγματοληπτικές γεωτρήσεις εκτός του σημερινού οδοστρώματος του Β.Ο.Α.Κ.

Κατά συνέπεια, ένα από τα βασικά έργα υποδομής της περιοχής μας, μπαίνει στην τροχιά υλοποίησης , παράλληλα με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το κομμάτι Χερσόνησος – Νεάπολη που πρακτικά σημαίνει, ότι η πρόσβαση πλέον από το Ηράκλειο προς τον Άγιο Νικόλαο θα είναι απρόσκοπτη σ΄ ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, γεγονός που θα δώσει την δυνατότητα για την ουσιαστική στήριξη του τουρισμού της περιοχής».

Ο Δήμαρχος Αγίου Νικολάου παράλληλα εκφράζει τις ευχαριστίες του στον Υπουργό Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, τους αρμοδίους του υπουργείου καθώς και τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, δεδομένου ότι με την δική του παρότρυνση, γίνεται πραγματικότητα ένα έργο που για σειρά ετών “σερνόταν” στην Κρήτη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι χάρτες της απαλλοτρίωσης, θ΄ αναρτηθούν στον Δήμο Αγίου Νικολάου, προκειμένου να μπορούν να λαμβάνουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι.

Χερσόνησος-Νεάπολη

Μέχρι το τέλος του Δεκέμβρη θα κληθούν να δώσουν τις προσφορές τους οι τέσσερις κοινοπραξίες που διεκδικούν  το έργο Χερσόνησος Νεάπολη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν στο μέχρι τον Απρίλιο του 22 θα έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου. Όπως είναι γνωστό ήδη το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του σημαντικού αυτού τμήματος του ΒΟΑΚ μήκους 22,5 χιλιομέτρων.

Συγκεκριμένα η απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) υπεγράφη από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου.

Πρόκειται για την πρώτη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, ενώ ήδη το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προετοιμάζει την περιβαλλοντική αδειοδότηση και του επόμενου τμήματος του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά έως το Ηράκλειο. Μάλιστα το συγκεκριμένο θέμα που αφορά στην έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα συζητηθεί στις 7 Δεκεμβρίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης.

Με αφορμή την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Νεάπολη Χερσόνησος ο  υπουργός Περιβάλλοντος κ.Κ. Σκρέκας τόνισε ότι «η υπογραφή της πρώτης περιβαλλοντικής αδειοδόσης για τον ΒΟΑΚ, σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής που θα γίνει στην Κρήτη τα επόμενα έτη, με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και την οικονομία του νησιού.

Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων  κ. Γιώργος Αγαπάκης
Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων

Θα αναβαθμίσει σημαντικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας δραστικά τα τροχαία ατυχήματα». Αντίστοιχα ο αρμόδιος υφυπουργός για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς, σημείωσε ότι «με την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, γίνεται ένα απαραίτητο βήμα για την υλοποίηση αυτού του εμβληματικού έργου για την Κρήτη».

Όπως είναι γνωστό, η νέα χάραξη του Εθνικού δρόμου προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία σήραγγας στη Σταλίδα και  τη διαπλάτυνση προς τα βόρεια του δρόμου Χερσόνησος Μάλια. Επίσης στα όρια των νομών Ηρακλείου Λασιθίου στο σημείο που βρίσκεται το ύψωμα και η εκκλησία του Προφήτη Ηλία μεταξύ Μαλίων και Σισίου γίνεται ένας κόμβος και μια νέα  χάραξη που προβλέπει τη δημιουργία οδικής σήραγγας από την περιοχή του Σεληναρίου σε μια έκταση 2 χιλιομέτρων.

Η καινοτομία της χάραξης αυτής είναι ότι λύνει το δύσκολο πρόβλημα του περάσματος του της περιοχής του Σεληναρίου το οποίο στη σημερινή του διαδρομή δεν επιδέχεται διαπλάτυνσης.

Το έμπειρο στέλεχος του ΟΑΚ, κ. Γιώργος Αγαπάκης, αποτιμώντας τις εξελίξεις, τονίζει τα οφέλη του σημαντικού αυτού έργου. «Το έργο θα συμβάλει στη σημαντική μείωση των ατυχημάτων και του χρόνου των μετακινήσεων, και στην ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και άλλων οικονομικών πόλων».