Εννέα μήνες αφού άνοιξε το μεγάλο εργοτάξιο, το πρώτο κομμάτι της Ίδης εξακολουθεί να παραμένει ανολοκλήρωτο, καθώς έχουν καταρρεύσει το ένα μετά το άλλο τα χρονοδιαγράμματα που αρχικά τέθηκαν για ένα δρόμο που δεν ξεπερνά τα 100 μ.
Βεβαίως εξηγήσεις διαχρονικά έχουν δοθεί, αλλά η τελική αποτίμηση δείχνει μια βασανιστικά αργή πορεία υλοποίησης, που έχει προκαλέσει βαθύ οικονομικό τραύμα στο πιο εμπορικό τμήμα της πόλης, που εξακολουθεί να αιμορραγεί από την όχληση και τα παρελκόμενα του ανοικτού εργοταξίου.
Παρά τις αφόρητες πιέσεις του εμπορικού κόσμου και τις αιτιολογημένες διαμαρτυρίες του, εξακολουθεί να μην έχει έρθει η ανατρεπτική αλλαγή μιας θεαματικής επιτάχυνσης που έχει ανάγκη να δει η κοινωνία, η οποία εκφράζει φόβους ότι θα πάμε σε εκλογές με κλειστούς δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Η πλευρά της δημοτικής Αρχής έχει επιλέξει σταθερά να κρατά χαμηλούς τόνους διαβεβαιώνοντας ότι πολύ γρήγορα το αποτέλεσμα θα φανεί, καθώς είναι ζήτημα ημερών να απελευθερωθεί η κίνηση των πεζών στην Ίδης, η οποία μήνες τώρα πλακοστρώνεται και ακόμα ανολοκλήρωτη παραμένει.
Το εντυπωσιακό είναι ότι και τα τμήματα που έχουν διαμορφωθεί, έχουν προκαλέσει ένα προβληματισμό σε σχέση με το αποτέλεσμα που προκύπτει. Στην πραγματικότητα τα πράγματα θα κριθούν στην ουσία τους με την τελική παράδοση του δρόμου, για την οποία ο Δήμος διαβεβαιώνει κατηγορηματικά ότι καταβάλλει τη μέγιστη προσπάθεια για να διασφαλίσει το καλύτερο αποτέλεσμα, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που ο νόμος τού δίνει.
Στο μεταξύ, από την ερχόμενη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου αναδιοργανώνεται η κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης, καθώς κλείνει η μικρή Έβανς, προκειμένου να γίνουν εργασίες υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει, η μικρή Έβανς θα κλείσει από το ύψος που συναντά τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη μέχρι τη συμβολή της με την Αβέρωφ.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυκλοφορία θα εκτραπεί μέσω των οδών Ζωγράφου, Κοζύρη, Σμύρνης, Αβέρωφ και Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Δικαιοσύνης, 1821. Η μικρή Έβανς θα κλείσει αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες υπογειοποίησης της Χατζημιχάλη Γιάνναρη.
Οι ανακατατάξεις αυτές δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα σε σχέση με τις συνθήκες πρόσβασης των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, με μεγάλους αδικημένους για άλλη μια φορά τους οδηγούς των δίτροχων οχημάτων, οι οποίοι τελούν υπό καθεστώς εξοστρακισμού από την πόλη. Παρά το γεγονός ότι η Έβανς είναι ένας από τους δρόμους στους οποίους σταθμεύουν μηχανάκια και ο κυκλοφοριακός αποκλεισμός της θα στερήσει από τους οδηγούς των δίκυκλων αυτόν τον χώρο για το παρκάρισμά τους, δεν έχει ανακοινωθεί καμία εναλλακτική λύση από την πλευρά της Λότζια.