Σε μεγάλο θέμα που αφορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναδεικνύεται το ζήτημα τόσο της ολοκλήρωσης, όσο όμως και της συντήρησης και διαχείρισης του νέου δρόμου Ηράκλειο – Μεσσαρά.
Οι πρόσφατες χιονοπτώσεις που οδήγησαν στο αναγκαστικό κλείσιμο του δρόμου ανέδειξαν μία πτυχή μόνο των θεμάτων που θα έπρεπε να απασχολούν το αρμόδιο Υπουργείο, αναφορικά με έναν δρόμο ο οποίος διαθέτει τρεις μεγάλες σήραγγες και πέντε κοιλαδογέφυρες.
Παρά το γεγονός πως υπήρχε εργολαβία για την απομάκρυνση του χιονιού στην περίπτωση των πρόσφατων χιονοπτώσεων, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν ήταν αρκετά, ενώ μία και μόνη κακοκαιρία ανέδειξε τη σοβαρότητα με την οποία οφείλουν να αντιμετωπίσουν την περίπτωση του συγκεκριμένου δικτύου οι υπηρεσίες του αρμόδιου Υπουργείου.
Από την πλευρά των τοπικών υπηρεσιών, υπάρχει ήδη πρόταση προς τον αρμόδιο διευθυντή του Υπουργείου προκειμένου να προχωρήσει ένα έργο διαχείρισης, συντήρησης, αλλά και λειτουργίας του νέου οδικού δικτύου, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο πολύπλοκα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι στιγμής στην Κρήτη. Κι αυτό γιατί θεωρείται δεδομένο πως όταν απομακρυνθεί ο ανάδοχος, το συγκεκριμένο έργο δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη του.
Εκτός από την πρόταση που υπάρχει προς το Υπουργείο Υποδομών για το έργο διαχείρισης, συντήρησης και λειτουργίας του νέου δρόμου, είναι αναγκαίο να δρομολογηθούν επίσης μια σειρά από πιστώσεις για αναθέσεις συγκεκριμένων μελετών που αφορούν κατά κύριο λόγο την είσοδο στο νέο δίκτυο από την πλευρά της Αγίας Βαρβάρας, αλλά και στην περιοχή του Απομαρμά.
Κι όλα αυτά συμβαίνουν, ενώ στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, έχουν παρατηρηθεί ήδη αστοχίες, αλλά και προβλήματα, τα οποία γίνονται εντονότερα κατά την διάρκεια ισχυρών καιρικών φαινομένων. Την ίδια στιγμή, αναπάντητο παραμένει το ερώτημα του τι θα συμβεί με τον επικείμενο κόμβο εισόδου από την πλευρά της Μεσσαράς. Μέχρι στιγμής πάντως, το μόνο που έχει πραγματοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, είναι κάποιες διαγραμμίσεις πριν την είσοδο στο νέο δρόμο.
Κάποια από αυτά τα θέματα κι ακόμα περισσότερα, τέθηκαν υπόψη του αρμόδιου Υφυπουργού και βουλευτή Ρεθύμνου Γιάννη Κεφαλογιάννη, από αντιπροσωπεία του δήμου Φαιστού που τον συνάντησε στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της συζήτησης, η αντιπροσωπεία που αποτελούνταν από το Δήμαρχο Φαιστού Γρηγόρη Νικολιδάκη, τον Αντιδήμαρχο Γιάννη Φασομυτάκη, αλλά και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Μανώλη Ορφανουδάκη, έδωσε έμφαση στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στην κοινή πρωτοβουλία με το Δήμο Γόρτυνας για βελτίωση των δικτύων και περιορισμό των ατυχημάτων και δυστυχημάτων.
Η αντιπροσωπεία του Δήμου αναφέρθηκε στα διαχρονικά προβλήματα που υπάρχουν σε όλο το μήκος του δρόμου από το Ηράκλειο ως τη Μεσσαρά, στις ελλείψεις, αλλά και στις αστοχίες που παρατηρούνται τόσο στο παλιό τμήμα του δικτύου όσο και στο νέο.
Τα στελέχη του Δήμου παράλληλα, έθεσαν υπόψη του Υφυπουργού το θέμα για τη δημιουργία του νέου παραλιακού μετώπου που θα ενώνει τον Κόκκινο Πύργο με την Αγία Γαλήνη και θα μπορεί να αποτελεί συνέχεια του νέου οδικού δικτύου για σύνδεση του βορρά με το νότο, μέσω μιας αξιοπρεπούς σύνδεσης.
Το συγκεκριμένο αίτημα εδράζεται στο γεγονός ότι σε αντίθεση με άλλα νότια τμήματα της Κρήτης, ο νότος της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου παρουσιάζει αλματώδη τουριστική ανάπτυξη, ενώ η κυβέρνηση θα μπορούσε να ασχοληθεί σοβαρά με την ενίσχυση των συγκεκριμένων υποδομών, για να δώσει νέα κίνητρα στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και να ενισχύσει το νότο της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, ο οποίος παραδοσιακά στερείται υποδομών.
Όπως φαίνεται όμως, προς το παρόν, οι συγκεκριμένες συζητήσεις αποτελούν πολυτέλεια για το αρμόδιο Υπουργείο, αφού ακόμα αναμένονται οι ανακοινώσεις για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, με τους επικεφαλής του Υπουργείου να υποστηρίζουν πως έχουν καταβάλει ήδη τεράστιες προσπάθειες ώστε σε μικρό χρονικό διάστημα να καλύψουν πολύ μεγάλο έδαφος και να ανακοινώσουν «σύντομα» όλο το πλάνο για ένα από τα μεγαλύτερα έργα στην Ελλάδα.