Δέκα τοις εκατό αυξάνεται κάθε χρόνο η κίνηση των οχημάτων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας ΒΟΑΚ. Οι μετρήσεις ξεκινούν από το 2014 οπότε και καθημερινά από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο κινούνταν περίπου 130 χιλιάδες οχήματα από τη μία άκρη ως την άλλη του οδικού δικτύου με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στο νησί.
Κι ενώ καθημερινά τους καλοκαιρινούς μήνες κινούνταν 130 χιλιάδες οχήματα το 2014, την επόμενη χρονιά την ίδια χρονική περίοδο καταγράφηκε αύξηση σε ποσοστό 10%, με τα οχήματα που κινήθηκαν στον ΒΟΑΚ ημερησίως να είναι 143 χιλιάδες. Αύξηση παρατηρείται και στα επόμενα χρόνια μέχρι και το 2018.
Οι μετρήσεις στηρίχτηκαν στις κάμερες που υπάρχουν κατά μήκος του ΒΟΑΚ. Από τις μετρήσεις που έχουν γίνει η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρείται στο ύψος του Κοκκίνη Χάνι και στον Πετρέ Ρεθύμνου.
Στον αντίποδα, η μικρότερη κίνηση καταγράφεται στο τμήμα το ΒΟΑΚ που βρίσκεται στο Καλό Χωριό Ιεράπετρας, όπου κι εκεί τα νούμερα αν και μικρότερα είναι επίσης εντυπωσιακά, τους καλοκαιρινούς μήνες.
Όπως έχει γράψει η «Π» σε παλαιότερο ρεπορτάζ, στον ΒΟΑΚ έχουν βεβαιωθεί και οι περισσότερες κλήσεις για παραβάσεις του ορίου ταχύτητας. Από το 2013 μέχρι και το 2016 είχαν βεβαιωθεί περισσότερες από σαράντα χιλιάδες κλήσεις σε οδηγούς που ξεχάστηκαν και πάτησαν λίγο παραπάνω το γκάζι.
Οι περισσότερες βεβαιώσεις παραβάσεων αυτής της κατηγορίας αφορούν σε περιπτώσεις που το κοντέρ του οχήματος ξεπέρασε κατά 30 με 40 χιλιόμετρα το επιτρεπτό όριο ταχύτητας.
Είναι εξίσου εντυπωσιακό ότι το «ρεκόρ» υπερβολικής ταχύτητας που καταγράφηκε στον ΒΟΑΚ, αφορούσε σε αυτοκίνητο που η ταχύτητά του ήταν 230 χιλιόμετρα.
Εντωμεταξύ, το τμήμα της εθνικής οδού στο ύψος της Σούδας και του Ταυρονίτη, έχουν δώσει τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, ενώ παλαιότερα το πιο επικίνδυνο σημείο ήταν η περιοχή του Φόδελε.