καθίζηση στο δρόμο της Μεσαράς
Δραματική επιδείνωση εμφανίζει η καθίζηση στο δρόμο της Μεσαράς

Από μια… υπογραφή που δεν έχει εξασφαλιστεί από το υπουργείο Ανάπτυξης,  κυριολεκτικά κρέμεται η τύχη ανθρώπινων ζωών στο δρόμο της Μεσσαράς που έχει υποστεί σοβαρότατη καθίζηση, η οποία εμφανίζει ακόμα βαρύτερη επιβάρυνση μετά την πρόσφατη κακοκαιρία. Η δραματική εικόνα που εμφανίζει η καθίζηση του οδικού δικτύου την οποία παρουσιάζει σήμερα η «Π» είναι κυριολεκτικά σοκαριστική, αφού η υποχώρηση των πρανών έχει προκαλέσει μεγάλη υποσκαφή στον δρόμο που δέχεται μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία. Και είναι πραγματικά ανατριχιαστική και μόνο η σκέψη για το τι θα ακολουθήσει, αν λάβει κανείς υπόψη του ότι αναμένεται νέα επιδείνωση των καιρικών φαινομένων.

Οι νέες επιβαρυντικές μετατοπίσεις εδαφών, σε έναν δρόμο κεντροβαρούς σημασίας για την τοπική μας πραγματικότητα αντανακλούν τη θλιβερή εικόνα της Πολιτείας που σχεδιάζει εδώ και 20 χρόνια ένα δρόμο και όταν τελικά φτάνει στο σημείο να τον παραδώσει εμφανίζει τέτοιες παθογένειες.

Όπως είναι γνωστό, το  υπουργείο Υποδομών έχει εγκρίνει  το τεχνικό σχέδιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, σε σχέση με την αποκατάσταση του δρόμου της Μεσσαράς που έχει υποστεί σοβαρότατη καθίζηση. Όμως το κρίσιμο ζήτημα είναι να εγκρίνει το σχεδιασμό αυτό, και το υπουργείο Ανάπτυξης, που θα πρέπει να δώσει το «πράσινο φως», για να ξεκινήσουν οι προβλεπόμενες εργασίες.

κατολισθήσεις στα πρανή του δρόμου της Μεσαράς
Μετά και την τελευταία κακοκαιρία σημειώθηκαν νέες κατολισθήσεις στα πρανή του δρόμου

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΚ, προτείνεται η μετατόπιση του δρόμου 500μ. πριν την είσοδο του κόμβου της Μεσαράς. Η χρηματοδότηση του σχεδίου αποκατάστασης του δρόμου όπως έχει διαμορφωθεί από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ξεπερνά τα 4 εκατ. ευρώ  και προβλέπει την ανάθεση μελετών αλλά και έργων που θα δώσουν λύση στην αποκατάσταση του σοβαρότατου προβλήματος που ναρκοθετεί την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Όπως είναι γνωστό, ο δρόμος στο συγκεκριμένα σημείο έχει υποστεί σοβαρότατη καθίζηση, η οποία επιβαρύνθηκε σημαντικά μετά και την τελευταία κακοκαιρία. Και δυστυχώς εν όψει του επικείμενου   νέου κύματος κακοκαιρίας ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης έχει προτείνει την τοποθέτηση ειδικής πασσαλοστοιχίας ώστε να μπει φρένο στο εν εξελίξει  φαινόμενο της μετακίνησης των εδαφών.

Η διοίκηση του Οργανισμού, έχει εκφράσει σε όλους τους τόνους την αγωνία της, τα έργα να αρχίσουν όσο το δυνατό ταχύτερα, ώστε στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους να έχουν ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, αυτό το οποίο θέλει να προλάβει η διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης είναι να μην υπάρξουν καθυστερήσεις, και να έχει γίνει η αποκατάσταση του προβλήματος πριν να αρχίσουν οι βροχές της χειμερινής περιόδου, διότι στην περίπτωση που αυτό δε συμβεί, τότε θα έχουμε μεγάλη επιβάρυνση των φαινομένων μετατόπισης των εδαφών πράγμα που σημαίνει ότι κινδυνεύει να πέσει ο δρόμος…

Σε ό,τι αφορά στα άμεσα μέτρα που προσπαθεί να δρομολογήσει ο ΟΑΚ έχουν ένα κόστος της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ και η προοπτική που έχει τεθεί είναι να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του Φεβρουαρίου. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει, τη μεταφορά του υφιστάμενου δρόμου 500 μ. λίγο πριν από την είσοδο του κόμβου της Μεσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων.

Στο σημείο αυτό, προβλέπεται η μετακίνηση του δρόμου 10 μέτρα ανατολικότερα ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων. Παράλληλα προβλέπεται στο επίμαχο σημείο που εντοπίζονται οι μετακινήσεις εδαφών, η ανάπτυξη πασσαλοτοιχίας, ώστε να ελεγχθεί το πρόβλημα των κατολισθήσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των κατολισθήσεων είναι ένα εν εξελίξει γεωλογικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο λόγω της ποιότητας των εδαφών που είναι σαθρά και ασταθή και εμφανίζονται συχνά προβλήματα μετακινήσεων. Οι βροχές της περσυνής  χρονιάς λειτούργησαν ως πρόβα τζενεράλε σε σχέση με τις αντοχές, που ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία του δικτύου.