«Λες και δεν ήθελε να φύγει από το σπίτι της!» Με αυτά τα λόγια περιγράφουν στην «Π» κάτοικοι του Καραβάδω το θαύμα που όπως λένε έγινε στο χωριό τους και είχε ως αποτέλεσμα να μην κλαπεί μια πολύ παλιά εικόνα από την εκκλησία του χωριού, η οποία μπήκε στο στόχαστρο ιερόσυλων.
Η εικόνα της Παναγίας που είναι αφιερωμένη στα Εισόδια της Θεοτόκου και φιλοτεχνήθηκε το 1700 αποτελεί έναν από τους τέσσερις «θησαυρούς» που υπάρχουν στην εκκλησία του χωριού, όπου δυστυχώς όπως φάνηκε, δεν προστατευόταν από τα μέτρα ασφαλείας που θα έπρεπε να υπάρχουν.
Η διάρρηξη και κυρίως η κατάληξή τους άφησε τους πάντες άφωνους. Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, η διάρρηξη σημειώθηκε προχθές το βράδυ.
Η κεντρική είσοδος της εκκλησίας ήταν κλειδωμένη και οι δράστες προτίμησαν να παραβιάσουν με λοστό την πόρτα του ιερού. Αν και η εκκλησία βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, κανείς δεν κατάλαβε το παραμικρό.
Χθες το πρωί μονάχα όταν πιστοί που έχουν κλειδιά και πήγαν στην εκκλησία διαπίστωσαν ότι η εικόνα δεν υπήρχε στο τέμπλο. Όλοι όσοι βρέθηκαν εκεί πίστεψαν ότι η εικόνα και τα πολλά τάματα που υπήρχαν είχαν κλαπεί. Διαπίστωσαν ότι η πόρτα του ιερού είχε παραβιαστεί και είχαν προκληθεί μικρές φθορές στο τέμπλο.
Νόμιζαν ότι είχε κλαπεί
Όταν έφτασαν αστυνομικοί από το Αρκαλοχώρι στη διάρκεια της αυτοψίας είδαν ότι η εικόνα είχε καταλήξει σε μία σχισμή του τέμπλου σε βάθος μεγαλύτερο από ένα μέτρο. Προφανώς οι διαρρήκτες αφού προσπάθησαν να αποσπάσουν την εικόνα διαστάσεων 80 εκατοστά μήκος επί 60 εκατοστά πλάτος, εκείνη τους «γλίστρησε» και κατέληξε στο σημείο όπου τελικώς την εντόπισαν οι αστυνομικοί.
Ο εντοπισμός της προκάλεσε αισθήματα χαράς και ανακούφισης, καθώς η εικόνα είναι συνδεδεμένη με την ιστορία του χωριού και όπως λένε οι κάτοικοι του Καραβάδω είναι πολύ θαυματουργή. «Πιστεύουμε ότι προσπάθησαν να την πάρουν, αλλά όταν έπεσε στο κενό που υπάρχει στο τέμπλο δεν μπορούσαν να την ανασύρουν στην επιφάνεια, αν και είναι σίγουρο ότι προσπάθησαν. Δεν είχαν όμως χρόνο και γι’ αυτό εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους, αφαιρώντας μονάχα τα τάματα» μας είπε.
Αυτό πάντως που προκαλεί μεγάλη εντύπωση και προβληματισμό είναι το γεγονός ότι σε μια εκκλησία που στο εσωτερικό της έχει τέσσερις εικόνες του 16ου αιώνα, δεν υπήρχε ούτε κάμερα ούτε συναγερμός αλλά ούτε και αντίγραφα των εικόνων στη θέση των γνήσιων.