«Δεν κάνουμε μερεμέτια στην Κρήτη», αλλά ούτε και συζητάμε καν το σενάριο για την υπογειοποίηση της παράκαμψης Ηρακλείου.
Αυτό ήταν το «δια ταύτα» των δηλώσεων του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Καραγιάννη στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ο υφυπουργός, μπορεί να ισχυρίστηκε πως η Νέα Δημοκρατία δημιουργεί έναν εντελώς νέο Βόρειο Οδικό Άξονα, αλλά στην ουσία επιβεβαίωσε πως για το Ηράκλειο δεν προβλέπονται ούτε νέα χάραξη, ούτε νότιο δίκτυο και σίγουρα όχι υπόγειες παρεμβάσεις. Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός απέφυγε να μιλήσει για το σχεδιαζόμενο παράπλευρο δίκτυο στον Βόρειο Οδικό Άξονα για το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί ούτε το μήκος του, αλλά ούτε και τα σημεία απ’ όπου προβλέπεται να περνά.
Στην ουσία ο υφυπουργός δήλωσε πως δεν γίνονται σημειακές παρεμβάσεις, αλλά ουσιαστικές και στη συνέχεια παραδέχθηκε πως στο Ηράκλειο θα γίνουν απλώς κάποιες βελτιώσεις του δικτύου και τίποτα περισσότερο.
«Εμείς κάνουμε τον νέο ΒΟΑΚ. Γίνεται μια δουλειά για την Κρήτη που δεν είχε γίνει για 30-40 χρόνια και είναι υπέρ όλων των Κρητικών» δήλωσε ο υφυπουργός, αν και στη συνέχεια διευκρίνισε αναφερόμενος στην πιθανότητα μιας νότιας παράκαμψης:
«Η πρόταση αφορά μια νέα χάραξη, ουσιαστικά ένα νέο έργο της τάξης των 320 ευρώ χωρίς τις απαλλοτριώσεις, που δεν προβλέπεται στα Τεύχη Δημοπράτησης, που είναι στον αέρα. Ουσιαστικά αυτή η πρόταση υποσκάπτει το σύνολο της διαγωνιστικής διαδικασίας».
Ο υφυπουργός τόνισε πως «πρόκειται για μια νέα χάραξη, σε έναν νέο ΒΟΑΚ που έχει εξαιρετικά υψηλό κατασκευαστικό κόστος με πολλά χιλιόμετρα υπόγειων έργων και μεγάλες τεχνικές δυσκολίες» και διερωτήθηκε απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση «θεωρείτε ότι προτείνοντας σήμερα αυτό το έργο προσφέρετε υπηρεσίες στους Κρητικούς και τη προοπτική κατασκευής του ΒΟΑΚ;».
Στην ουσία δηλαδή παραδέχθηκε επίσημα από το βήμα της Βουλής πως ο νέος ΒΟΑΚ που σχεδιάζει η κυβέρνηση «υπέρ όλων των Κρητικών» δεν θα διαφέρει σε τίποτα ουσιαστικό σε σχέση με τον παλιό, τουλάχιστον αναφορικά με τη διέλευση του μέσα από την τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, που σε επίπεδο κίνησης έχει ξεπεράσει τα όρια αντοχών της εδώ και χρόνια.
Μοναδικό «παράθυρο ελπίδας» σε σχέση με τη λεγόμενη «παράκαμψη Ηρακλείου» η οποία τελικά μόνο παράκαμψη δεν θα είναι, άφησε ο υφυπουργός αναφορικά με τον κόμβο της Παπαναστασίου και το Κακός Όρος.
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν κλείνουμε τα αυτιά και δεν αρνούμαστε τις αλλαγές όπου είναι αυτές απαραίτητες, πάντα, όμως, διαφυλάσσοντας το δημόσιο συμφέρον και με γνώμονα τη βιωσιμότητα του έργου» δήλωσε ο υφυπουργός για να προσθέσει:
«Έτσι, αυτή την περίοδο επεξεργαζόμαστε τις ενστάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον κόμβο Παπαναστασίου και την περιοχή του Κακού Όρους και θα επανέλθουμε σύντομα με τις προτάσεις μας».
Ο υφυπουργός δεν παρέλειψε παράλληλα να κατηγορήσει την αντιπολίτευση για λαϊκισμό, υποστηρίζοντας πρακτικά, πως η θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου που είναι και θέση σχεδόν όλων των φορέων της Κρήτης, «οδηγεί την κοινωνία σε λάθος κατεύθυνση» αφού «θα πρέπει να δίνονται τόσα λεφτά όσα απαιτούνται για να έχει ο λαός άρτια και λειτουργικά συγκοινωνιακά έργα». Την ίδια ώρα ο υφυπουργός απέφυγε να παραδεχθεί πως η κυβέρνηση χτίζει το «δρόμο του επόμενου αιώνα», πάνω σε χαράξεις και προβλήματα του «προηγούμενου αιώνα» και δηλώνει μάλιστα ανερυθρίαστα, πως όσοι οραματίζονται κάτι περισσότερο από αυτό που ήδη υπάρχει, στοχεύουν στο να «τιναχθούν όλα στον αέρα».
«Ο πλεονασμός υποσχέσεων δεν οδηγεί την κοινωνία στη σωστή κατεύθυνση» τόνισε ο κ. Καραγιάννης για να προσθέσει:
«Έρχεστε μετά από τόσο καιρό που ξέρετε ότι το έργο προχωράει και ενώ έχουμε προχωρήσει με ένα συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο βασισμένο σε συγκεκριμένα κόστη και ενώ έχουμε πάρει Περιβαλλοντικούς Όρους για το νέο έργο και έχουμε καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρεμβάσεις στις παρακάμψεις των πόλεων, έρχεστε τώρα και μας λέτε να τα τινάξουμε όλα στον αέρα».
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στον οδικό άξονα που συνδέει το αεροδρόμιο Καστελλίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα μήκους 18 χιλιομέτρων, σημειώνοντας ότι γίνεται τροποποίηση στην περιοχή της Ρωμαϊκής υδατογέφυρας σύμφωνα με τα όσα υπαγόρευσαν οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού. Η νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα κατατεθεί σύντομα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος.
«Θεωρούμε λοιπόν πως το ζήτημα που ανέκυψε θα κλείσει με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος αλλά και του αρχαιολογικού πλούτου της χώρας» ανέφερε προσθέτοντας:
«Με ευθύνη και ευθυκρισία, μακριά από λαϊκισμούς του παρελθόντος, συνεχίζουμε τη μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσει η Κρήτη σύγχρονο Βόρειο Οδικό Άξονα, σύγχρονο αεροδρόμιο και υποδομές που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από την υπόλοιπη χώρα και από αντίστοιχες στο εξωτερικό».