Ηράκλειο: Νέα θύελλα έρχεται με πρόστιμα του Δήμου προς την εστίαση!

Ενώ δε λέει να κοπάσει ο θόρυβος των σφοδρών διαμαρτυριών των πολιτών για τη διαχείριση του Δήμου Ηρακλείου στο επίμαχο θέμα των κλήσεων, ξεσπά νέο κύμα εκρηκτικών αντιδράσεων αυτή τη φορά από τους καταστηματάρχες εστίασης στο κέντρο της πόλης.

Οι καταστηματάρχες κυριολεκτικά βρίσκονται στα κάγκελα από την ώρα που συνειδητοποίησαν ότι καλούνται τα πληρώσουν υπέρογκα ποσά, για πρόστιμα που είχαν αφετηρία το 2018! Ουσιαστικά μετά από 7 χρόνια ενεργοποιείται αναδρομικά μια διαδικασία χρεώσεων, για την οποία οι άνθρωποι αυτοί από το 2018 μέχρι σήμερα ποτέ δεν ειδοποιήθηκαν από το Δήμο σε σχέση με τις οφειλές τους και εντελώς αιφνιδιαστικά διαπίστωσαν ότι βρέθηκαν να χρωστάνε υπέρογκα χρηματικά ποσά.

Μάλιστα όπως καταγγέλλουν ενώ από το Σεπτέμβριο έχουν εγγράφως διαμαρτυρηθεί σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες διατυπώνοντας τις ενστάσεις τους σε σχέση με τις τεράστιες οφειλές, δεν έχουν λάβει καμία έγγραφη απάντηση για τα ζητήματα που θέτουν. Την ίδια στιγμή κάποιοι από αυτούς οι οποίοι προσπάθησαν και προφορικά να ζητήσουν απαντήσεις από τους αρμόδιους για τις χρεώσεις των υπέρογκων ποσών που τους ζητά ο Δήμος, παραπέμπονται από την αντιδημαρχία Οικονομικών στην Πολεοδομία και το αντίστροφο, χωρίς να καταφέρνουν να βρουν άκρη.

Όπως προκύπτει, οι πρώτες υποθέσεις άρχισαν να σκάνε μέσα στο περασμένο καλοκαίρι, όταν ξαφνικά κάποιοι καταστηματάρχες διαπίστωσαν ότι υπάρχει μια οικονομική εκκρεμότητα στο Δήμο που δεν μπορούσαν να προσδιορίσουν από που προέρχεται. Αρχίζοντας να ξετυλίγουν το κουβάρι, διαπίστωσαν ότι συνδέεται με τους ελέγχους που έγιναν το 2018 για τα σκιάδια, τις τέντες και τις πέργκολες των καταστημάτων. Όπως είναι γνωστό, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο έγιναν σαρωτικοί έλεγχοι στα καταστήματα εστίασης και χρεώθηκαν πρόστιμα σε επιχειρήσεις που είχαν αναπτύξει τέντες και κατασκευές σκίασης στους κοινόχρηστους χώρους. Για την ακρίβεια τα πρόστιμα έπεφταν «βροχή», ενώ έγιναν και προσφυγές στο ΣΥΠΟΘΑ σε μια προσπάθεια οι καταστηματάρχες να καταφέρουν να αναχαιτίσουν τις υψηλές χρεώσεις.

Ωστόσο από την πλευρά του ο Δήμος αντιλαμβανόμενος το κενό που υπάρχει σε σχέση με το ότι δεν υπάρχει μια εγκεκριμένη μελέτη για τους μορφολογικούς κανόνες και το πλαίσιο λειτουργίας των καταστημάτων στους κοινόχρηστους χώρους, δεσμεύτηκε να προχωρήσει τη σχετική διαδικασία. Όμως μέχρι σήμερα η περίφημη μελέτη βρίσκεται στον αέρα πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένα θεσμοθετημένο πλαίσιο για τους κανόνες που διέπουν τη μορφολογία των όψεων των καταστημάτων εστίαση. Και ενώ μέσα στα επτά χρόνια που προηγήθηκαν ο Δήμος δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την μελέτη διαμόρφωσης των όψεων των κτηρίων, κατάφερε να προχωρήσει στη βεβαίωση των προστίμων διατήρησης των κατασκευών σκίασης των καταστημάτων εστίασης.

Όπως είναι φυσικό οι καταστηματάρχες είναι στα κάγκελα, όχι μόνο γιατί θεωρούν ότι είναι άδικες οι υπέρογκες χρεώσεις των προστίμων αλλά και γιατί επτά χρόνια μετά δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει τους κανόνες που θα ορίζουν τη μορφολογία των όψεων των καταστημάτων. Κρίσιμη παράμετρος αποτελεί το γεγονός ότι μέσα στα επτά χρόνια που μεσολάβησαν κάποιοι από αυτούς τους πούλησαν τα καταστήματα τους και κάποιοι άλλοι τα έκλεισαν…

Ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Γιάννης Τσακιράκης με δηλώσεις του στην “Π” περιγράφει το σοκ που υπέστη, όταν συνειδοποίησε ότι υπάρχει μια οφειλή από το Δήμο Ηρακλείου η οποία του χρεώθηκε επτά χρόνια μετά και μάλιστα χωρίς να έχει λάβει νωρίτερα καμία ειδοποίηση. Σημειώνει ότι οι αντίστοιχες χρεώσεις στους συναδέλφους του ανέρχονται σε 16-17.000 ευρώ, και ενώ από το Σεπτέμβριο έχουν καταθέσει τις ενστάσεις τους και ζητούν έγγραφες απαντήσεις από το Δήμο, κανείς δεν έχει δώσει καμία απάντηση (την ίδια ώρα που ο νόμος ορίζει ότι μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα πρέπει να δίδεται απάντηση).

Ο ίδιος σημειώνει ότι από το 2018 μέχρι σήμερα κανείς δεν είπε στους καταστηματάρχες ότι θα πληρώσουν και νέο πρόστιμο και ούτε κανείς έχει δώσει συγκεκριμένες οδηγίες σε σχέση με τις όψεις των καταστημάτων. Όμως ο Δήμος επιλέγει και να «στιγματίσει» τον κλάδο και να του επιτεθεί οικονομικά, χωρίς να έχει προηγηθεί μια στοιχειώδης συννενόηση. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Τσακιράκης «εγώ είμαι ένας άνθρωπος που δεν αφήνω πίσω μου εκκρεμότητες και ξαφνικά διαπίστωσα ότι ο Δήμος μου έχει χρεώσει ένα υπέρογκο πρόστιμο από το πουθενά… Ζητάμε εξηγήσεις όπου η οικονομική υπηρεσία μας στέλνει στην πολεοδομία και το αντίστροφο… Αυτό όμως συνιστά πολύ προσβλητική αντιμετώπιση και για την ακρίβεια … πρωτόγνωρα προσβλητική…».

Πρόστιμο για την ανέγερση πέργκολας ιδιώτη την οποία δεν είχε κατασκευάσει ο ίδιος αλλά… ο Δήμος!

Ανάμεσα στις απίστευτες ιστορίες που μπορεί να δει κανείς στην εστίαση, είναι η περίπτωση ιδιώτη στην πλατεία Δασκαλογιάννη, στον οποίο χρεώθηκε πρόστιμο για την ανέγερση πέργκολας στο κατάστημά του, την οποία όμως δεν την κατασκεύασε ο ίδιος, αλλά… ο Δήμος! Μάλιστα ο άνθρωπος χρειάστηκε να προσφύγει δικαστικά για να δικαιωθεί, αφού απέδειξε ότι δεν είναι δική του η κατασκευή της πέργκολας. Ο ίδιος μάλιστα όταν σε απόγνωση απευθύνθηκε σε δημοτικό παράγοντα για το αν θα πρέπει να ξηλώσει την πέργκολα προκειμένου να μην του χρεωθεί και άλλο πρόστιμο, δέχτηκε την φιλική προτροπή να μην το κάνει αφού πρόκειται για φθορά κατασκευής του Δήμου!

Στο μεταξύ την ίδια ώρα οι επιχειρηματίες της πλατείας Δασκαλογιάννη υποστηρίζουν ότι ενώ βλέπουν μόνιμα εργασίες στην πλατεία Ελευθερίας στην δική τους περιοχή η εγκατάλειψη είναι μνημειώδης. Όπως τονίζουν, ούτε τα δέντρα δεν κλαδεύονται και «όταν θα πέσει κάποιο από αυτά θα τρέχουμε πάλι την τελευταία στιγμή». Μάλιστα όπως τονίζουν, «ενώ κάποια στιγμή γινόταν καθαρισμός των δέντρων μπροστά από τα δικαστήρια και ζητήσαμε από τους εργάτες του πρασίνου να ασχοληθούν με τον καθαρισμό και των άλλων δέντρων της υπόλοιπης πλατείας, μας είπαν ότι πρέπει να ενημερώσουμε εγγράφως τον Δήμο. Αυτό πραγματικά μας ξεπερνά… Έχει την αίσθηση κανείς ότι είμαστε αργόσχολοι και πρέπει να μας παραπέμπουν σε τέτοια γραφειοκρατία για ζητήματα που είναι τόσο αυτονόητα;».