Ηράκλειο: Έρχεται μεγάλο κυκλοφοριακό «σοκ» λόγω έργων

Έρχεται ένα νέο μεγάλο κυκλοφοριακό «σοκ» στην πόλη, καθώς τροχοδρομείται η εκτέλεση του τελευταίο τμήματος της μεγάλης, εμβληματικές παρέμβασης για την αντικατάσταση των δικτύων ύδρευσης στο Ηράκλειο, που θα αναπτυχθεί στη λεωφόρο Κνωσού (από την Όαση μέχρι το Μπεντεβή), στη Δημοκρατίας, την Εθνικής Αντιστάσεως, και στο πρώτο τμήμα της Παπαναστασίου (δυτικά της Κνωσού).

Πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό μιας μεγάλης παρέμβασης στο πλαίσιο της οποίας έχουν ήδη αντικατασταθεί 130 χιλιόμετρα δικτύων και ολοκληρώνεται με τα τελευταία 30 χιλιόμετρα που θα καλυφθούν με τα έργα που θα ακολουθήσουν στις παραπάνω οδούς. 

Στη Λότζια έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία για την έκδοση των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αλλά και για την οργάνωση που θα πρέπει να γίνει για να προχωρήσει το άνοιγμα του νέου μεγάλο εργοταξίου, το οποίο έχει πολλά δύσκολα σημεία με κορυφαίο αυτό της ρύθμισης της κίνησης πεζών και οχημάτων, αλλά όχι και μοναδικό αφού υπάρχουν και άλλα εξαιρετικά ευαίσθητα σημεία, όπως για παράδειγμα αυτό της διαχείρισης των δέντρων, τα οποία έχουν υποστεί βαριές φθορές από τις τομές που έχουν ανοίξει κατά καιρούς για να περάσουν τα δίκτυα κοινής ωφελείας. 

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ, Γιώργος Βουρεξάκης, τονίζει μεταξύ άλλων ότι με το έργο που δρομολογείται κλείνει ένας μεγάλος εργοταξιακός κύκλος της μεγαλύτερης παρέμβασης αντικατάστασης δικτύων που έγινε τα τελευταία χρόνια στο Ηράκλειο. «Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα της εμβληματικής παρέμβασης που έχει αφετηρία το 2018 με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Φιλόδημος» και αφορά σε αντικατάσταση δικτύων 150 χιλιομέτρων. Έχουν κατασκευαστεί τα 130 χιλιόμετρα και αυτό που εκκρεμεί είναι τα τελευταία 30 χιλιόμετρα που μένουν να υλοποιηθούν.

Βέβαια πρόκειται για ένα δύσκολο έργο αφού σε όλη την έκταση του αστικού ιστού που θα αναπτυχθεί υπάρχουν πολλά δέντρα. Είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν με τις τομές στους δρόμους και πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί μετά και την τραγική εμπειρία της λεωφόρου Δημοκρατίας. Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι εκτός από αυτές τις αντικαταστάσεις δικτύων των 150 χιλιομέτρων  έχουν γίνει και άλλες και που αριθμούν συνολικά 270 χιλιόμετρα εργασιών που έχουν αναπτυχθεί Μασταμπά Ατσαλένιο Θέρισσο, στην Ηλιούπολη… Η παρέμβαση αυτή, θα αλλάξει τα δεδομένα της ύδρευσης στην πόλη. Οι δημότες θα έχουν νερό με αυξημένη πίεση διότι θα είναι τα δίκτυα καινούρια και παράλληλα θα υπάρχει απόλυτος έλεγχος των διαρροών.

Σε αυτή τη φάση όπως εξηγεί ο κ. Βουρεξάκης γίνεται προσπάθεια καταρχάς να βγουν οι αναγκαίες άδειες των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και παράλληλα να υπάρξει ένας σωστός σχεδιασμός του εργοταξίου που θα αναπτυχθεί σε δρόμους που «σηκώνουν» μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος καθώς συνδέουν τον ιστορικό ιστό με το περιφερειακό τμήμα της πόλης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι με βάση το σχεδιασμό που έχει αποφασιστεί, ο στόχος είναι τα έργα που θα εκτελεστούν στις λεωφόρους Δημοκρατίας, Κνωσού, Εθνικής Αντιστάσεως, και στα χαμηλά σημεία της Παπαναστασίου, να μην καθυστερήσουν χρονικά, αλλά να εκτελεστούν στο πλαίσιο ενός πολύ αυστηρού χρονοδιαγράμματος που δεν θα ξεπεράσει το τέλος Μαρτίου.

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Βουρεξάκης ο στόχος που έχει τεθεί είναι μέχρι το Πάσχα όλο το εργοτάξιο να έχει ολοκληρωθεί.  Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΗ, θα γίνει προσπάθεια ώστε να μην κλείσουν οι κεντρικές οδικές αρτηρίες στο σύνολο τους, αλλά θα γίνει εκ περιτροπής κλείσιμο της κυκλοφορίας  στο ένα τμήμα του δρόμου ώστε να διεξάγεται η κίνηση στο υπόλοιπο τμήμα όπου αυτό είναι εφικτό.