Ηράκλειο: Επέκταση για τη στάθμευση των μόνιμων κατοίκων

Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται σε εξέλιξη η πιλοτική εφαρμογή της επέκτασης της οριοθέτησης σταθερών χώρων στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου της πόλης και συγκεκριμένα από το ύψος της Χαριλάου Τρικούπη μέχρι και το νεκροταφείο του Αγίου Κωνσταντίνου στο τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στην Ιωνίας και τη λεωφόρο Δημοκρατίας.

Εφαρμογή αλλάζει τα δεδομένα στην εκτός τειχών πόλη

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Γιώργο Σισαμάκη, ήδη έχει ανατεθεί μια μελέτη για το σκοπό αυτό, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει ακριβής προσδιορισμός των θέσεων στάθμευσης που υπάρχουν στη συγκεκριμένη περιφερειακή ενότητα, με σκοπό να γίνει οριοθέτηση σταθερών θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της παλιάς πόλης.

Έτσι, για παράδειγμα εάν προκύψουν αθροιστικά 600 θέσεις στάθμευσης οι 400 θα διατεθούν στους μόνιμους κατοίκους ως χώροι σταθερής στάθμευσης, τους οποίους θα μπορούν να επιλέξουν για να αφήσουν το αυτοκίνητό τους.

Το εγχείρημα βρίσκεται σε επίπεδο μελέτης και η πιλοτική εφαρμογή του, όπως εξηγεί, μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επέκταση του μέτρου και σε άλλες γεωγραφικές ενότητες.

Ο ίδιος σημειώνει ότι το μέτρο αυτό, ουσιαστικά έρχεται να ανακουφίσει τις ανάγκες στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων αυτής της περιοχής, που ζουν μια δύσκολη καθημερινότητα, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι καταλαμβάνονται από οχήματα που σταματούν προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να διεκπεραιώσουν διάφορες υποχρεώσεις τους.

Έτσι αισθάνονται ότι εκτοπίζονται από τις περιοχές που ζουν, αφού είναι πραγματικό μαρτύριο η εύρεση χώρου στάθμευσης.

Όπως τονίζει ο κ. Σισαμάκης, ο σχεδιασμός εντάσσεται στο πλαίσιο της βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη που αποτελεί στόχευση της δημοτικής Αρχής και του δημάρχου Α. Καλοκαιρινό.

Ο ίδιος τονίζει ότι το εγχείρημα της οριοθέτησης σταθερών θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης έχει αποδειχτεί λειτουργικό, αφού σε ένα μεγάλο βαθμό έχει δώσει λύση στο αδιέξοδο με το οποίο ήταν αντιμέτωποι οι κάτοικοι της παλιάς πόλης λόγω της έλλειψης χώρων πάρκινγκ.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η επέκταση του μέτρου με σκοπό να ανακουφιστούν οι κάτοικοι μιας μεγαλύτερης γεωγραφικής ενότητας στην οποία υπάρχουν αντίστοιχα σοβαρά προβλήματα με τη στάθμευση.

Αυξήσεις στις χρεώσεις του τέλους των θέσεων προσωρινής στάθμευσης

Με τη βούλα της Δημοτικής Επιτροπής αυξάνεται η χρέωση του τέλους των θέσεων προσωρινής στάθμευσης που, όπως αποφάσισε στη χθεσινή της συνεδρίαση, αναδιαμορφώνεται η χρέωση στο κόστος του τετραγωνικού μέτρου από τα 80 ευρώ στα 100 ευρώ ανά έτος.

Η απόφαση ισχύει για όλες τις περιπτώσεις όπου γίνεται χρήση των χώρων προσωρινής στάθμευσης, με εξαίρεση τις ιδιωτικές κλινικές, τα μαιευτήρια, τις τράπεζες και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν θέματα ασφάλειας και προστασίας του πολίτη.

Το σκεπτικό της απόφασης στηρίζεται στη λογική ότι λόγω της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και της αύξησης της επισκεψιμότητας του δήμου, οι πιέσεις που ασκούνται είναι μεγαλύτερες, όπως και η επιβάρυνση που δέχεται η πόλη, και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υπάρχει μια αντισταθμιστική ωφέλεια.

Για παράδειγμα, όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιώργος Σισαμάκης, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο που παλαιότερα πλήρωνε 800 ευρώ το χρόνο για την διασφάλιση του χώρου προσωρινής στάθμευσης, πλέον θα πληρώνει 1.200 ευρώ που είναι το ανώτερο όριο χρέωσης που μπορεί να οριστεί.

Προχωρά ο σχεδιασμός της ελεγχόμενης στάθμευσης

Στη δύσκολη εξίσωση της οριοθέτησης του χώρου, του χρόνου και της τιμολογιακής πολιτικής που θα πρέπει να επιλεγεί στηρίζεται η δύσκολη εξίσωση της ελεγχόμενης στάθμευσης που πρόκειται να εφαρμοστεί περιμετρικά των ενετικών τειχών από την εσωτερική και την εξωτερική πλευρά τους.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, προχωρά η σχετική μελέτη προκειμένου να διαμορφωθούν 800 θέσεις στάθμευσης, τις οποίες θα μπορεί να προσεγγίζει ο πολίτης με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών που θα του επιτρέπουν καταρχήν να δει πού υπάρχει ελεύθερο πάρκινγκ και κατά δεύτερον να κλείσει χώρο εξ αποστάσεως, ώστε να μην αναλώνεται διανύοντας κύκλους στην πόλη, αναζητώντας θέση.

Ο κ. Σισαμάκης τονίζει ότι ο καμβάς του σχεδιασμού αυτού είναι η ισορροπία που θα πρέπει να υπάρξει, καταρχήν στην οριοθέτηση του χώρου της τιμολογιακής πολιτικής χρέωσης σε συνάρτηση με το χρόνο στάθμευσης του κάθε οχήματος.

Ο αντιδήμαρχος τονίζει ακόμα ότι στη φιλοσοφία του σχεδιασμού που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η χρέωση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης να ξεκινά από τις 9.00 το πρωί και να τελειώνει στις 9.00 το βράδυ.

Όπως σημειώνει, ο στόχος του μέτρου είναι η αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης από τις έντονες πιέσεις που δέχεται καθημερινά και καταγράφεται κυρίως τις ώρες αιχμής που θα εφαρμόζεται το μέτρο.