ΒΟΑΚ: ΧΑΝΙΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ Ικανοποίηση Μητσοτάκη για την έγκριση της ΜΠΕ
Από τη χθεσινή επίσκεψη στο εργοτάξιο της Δαμάστας

Σε πανηγυρικό κλίμα ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός κ. Κ.Μητσοτάκης την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του Βόρειου Οδικού Άξονα για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, υπογραμμίζοντας ότι «η Κρήτη αποκτά επιτέλους το δρόμο που της αξίζει. Και με αυτόν τον δρόμο, σε συνδυασμό και με όλα τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, θα εκπληρώσει τη μεγάλη αναπτυξιακή της δυναμική».

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι ήταν μια προσωπική του δέσμευση που έγινε πράξη, σημειώνοντας παράλληλα ότι «έπειτα από μια μακρά διαδικασία διαβούλευσης που διήρκησε περισσότερο από έναν χρόνο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του Βόρειου Οδικού Άξονα για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο».

Ο ίδιος έκανε λόγο για  «διαρκή και εξαντλητική συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Κρήτης που συνέβαλαν ουσιαστικά και δημιουργικά στην οριστικοποίηση του μεγάλου έργου». Έτσι όπως σημείωσε « τώρα ανοίγει ο δρόμος για να ξεκινήσει η Β’ φάση του διαγωνισμού και εντός του 2023 να αρχίσει η κατασκευή του.

Το δεύτερο έργο, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και τα εργοτάξια θα στηθούν τους επόμενους μήνες, εντός του 2022, ενώ τις επόμενες μέρες υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινούν οι εργασίες και για το έργο από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο.

Οι μελέτες για το Κίσσαμος – Χανιά ολοκληρώνονται ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρούν και για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου.

Ο ΒΟΑΚ, που ήταν για δεκαετίες το μεγάλο ζητούμενο για ολόκληρο το νησί, μέσα σε 3 χρόνια παίρνει σάρκα και οστά. Ήταν μια δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και γίνεται πράξη. Μελέτες ολοκληρώνονται, εγκρίσεις δίνονται και σύντομα όλοι οι Κρητικοί θα δουν εργοτάξια να στήνονται».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, τόνισε ότι  «με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το μεγαλύτερο μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη. Θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας της περιοχής.

Παράλληλα, πρόκειται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο οδικό δίκτυο του νησιού». Αντίστοιχα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής από την πλευρά του τόνισε ότι  «παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά τα καταφέραμε.

Προχωράμε μπροστά για να δώσουμε στην Κρήτη το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ».  Ο αρμόδιος Υφυπουργός για θέματα Χωροταξίας, Αστικού Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων, Νίκος Ταγαράς, επισήμανε ότι «οι  περιβαλλοντικοί όροι που τέθηκαν, εξασφαλίζουν πλήρη προστασία του περιβάλλοντος και επιτρέπουν την απρόσκοπτη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση του έργου, που αποτελεί τόσο για την Κυβέρνηση όσο και για τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη τον επόμενο αιώνα».

Ανοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού

Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων ανοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών που ξεκαθαρίζει ότι προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δις. ευρώ.

Σημειώνεται ότι, μέσα στο  φθινόπωρο θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος – Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.