Μικρή Έβανς

Επανεκκίνηση της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης του έργου της Δικαιοσύνης σηματοδοτεί η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου που θα αναλάβει να ολοκληρώσει το οραματικό έργο, το οποίο έρχεται να αλλάξει τον ιστορικό πυρήνα της παλιάς πόλης.

Το Ηράκλειο γυρίζει σελίδα σε ό,τι αφορά στην αισθητική και λειτουργική εικόνα του, καθώς το πλέγμα των κεντρικών οδικών αρτηριών 1821, Έβανς Χ.Γιάνναρη και ο λεγόμενος Σταυρός του κέντρου, αλλάζουν όψη μέσα από τη μεγάλη παρέμβαση ανάπλασης, που συμβασιοποιείται  στις αρχές της άνοιξης. Χθες, αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου η Κάντια Τεχνική – Κ.Βαμβατσικος με έκπτωση 31% ενώ ο δεύτερος μειοδότης είχε δώσει έκπτωση 35%.

Στη Λότζια επικρατεί ικανοποίηση σε σχέση με την έκβαση του διαγωνισμού, που πριονίζει ένα θετικό αποτέλεσμα, αφού όπως σχολιάζεται με νόημα με άλλους όρους υλοποιείται ένα έργο όταν έχει δοθεί έκπτωση 60% και με άλλες προϋποθέσεις όταν η έκπτωση είναι 31%… Σε κάθε περίπτωση, μετά την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου ξεκινά η διαδικασία των αναγκαίων εγκρίσεων για τις οποίες εκτιμάται ότι θα χρειαστεί ένα πεντάμηνο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η σύμβαση του Δήμου με τον ανάδοχο του έργου θα υπογραφεί αρχές της άνοιξης, όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γ. Αναστασάκης, ο οποίος σημειώνει ότι στο διάστημα που μεσολαβεί, πρόκειται να ληφθούν οι αναγκαίες κυκλοφοριακές εγκρίσεις που είναι απαραίτητες ώστε ο ανάδοχος μόλις εγκατασταθεί να μπορεί να ξεκινήσει το έργο.

Όπως ο ίδιος εξηγεί με βάση το πλάνο που έχει σχεδιαστεί  πέντε μήνες θα χρειαστούν για να γίνει η διαμόρφωση στον Σταυρό της πόλης με τη Γιάνναρη τρεις μήνες την Έβανς και τέσσερις μήνες τη 1821.

Ήδη έχουν σχεδόν κλείσει οι εκκρεμότητες ανάμεσα στον Δήμο Ηρακλείου και τον έκπτωτο ανάδοχο, που σύμφωνα με τα στοιχεία της τεχνικής υπηρεσίας υλοποίησε σε ποσοστό 45% το έργο που δημοπρατήθηκε. Οι εργασίες εκτιμάται ότι θα αρχίσουν από τον Σταυρό της πόλης, θα ακολουθήσει η παρέμβαση ανάπλασης στη μικρή Έβανς και μετά  ακολουθεί η 1821.

Η έναρξη των εργασιών ανάπλασης του ιστορικού κέντρου, διαμορφώνουν όπως είναι φυσικό μια νέα πραγματικότητα που αλληλεπιδρά και στην κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης. Για παράδειγμα ανοίγει ένα ζήτημα σε σχέση με το αν η μικρή Έβανς θα πρέπει να διατηρηθεί ως πεζόδρομος και να αποκοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων, σενάριο που φαίνεται ότι βρίσκει σύμφωνο τον αρμόδιο αντιδήμαρχο.

Ο ίδιος ωστόσον σπεύδει να εξηγήσει ότι η μελλοντική κυκλοφοριακή χρήση της κεντρικής οδικής αρτηρίας είναι αντικείμενο πολιτικής διαβούλευσης με την κοινωνία και καταρχήν με τους καταστηματάρχες της περιοχής που θα κληθούν να διατυπώσουν τις απόψεις τους.