Αγωνία κι έντονη ανησυχία επικρατεί στον εμπορικό κόσμο της πόλης συνολικά για το πώς θα μπορέσει να εξελιχθεί η κατάσταση στην αγορά για το φετινό καλοκαίρι.
Η συνέχεια των έργων στην καρδιά του ιστορικού «σταυρού» της πόλης, εκτιμάται από τους εμπόρους κι επιχειρηματίες ότι αποτελεί ένα κομμάτι κάποιου μεγάλου παγόβουνου, αφού όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά «αγορά δεν είναι μόνο η καρδιά της πόλης, υπάρχουν κι αλλού πολλές επιχειρήσεις».
Μέχρι στιγμής πάντως, η εικόνα που επικρατεί στην αγορά είναι απογοητευτική και θυμίζει έναν ασθενή, ο οποίος βρίσκεται σε καταστολή και κατά διαστήματα επιχειρείται η ανάνηψη του. Οι καθημερινές ημέρες, είναι οι χειρότερες όλων τόσο στις κεντρικές αγορές της πόλης, όσο όμως και στις περιφερειακές αγορές που έχουν αρχίσει να δημιουργούνται πλέον περιαστικά. Κάποιες Παρασκευές και Σάββατα, η αλήθεια είναι πως η αγορά λαμβάνει συνολικά κάποιες σημαντικές ανάσες, οι οποίες όμως δεν μοιάζουν αρκετές για να αναχαιτίσουν το πολύ αρνητικό κλίμα που υπάρχει.
Οι επιχειρηματίες πασχίζουν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες, ωστόσο έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ εκρηκτικό μίγμα. Αφενός, η πλειοψηφία των καταναλωτών, μετά από παρατεταμένες περιόδους αναστολών και πανδημίας, έχει περιορίσει δραματικά τα περιθώρια ρευστότητας της.
Ακόμα όμως και κάποιοι καταναλωτές για τους οποίους δεν άλλαξε η καθημερινότητα τους δραστικά εν μέσω πανδημίας, έχοντας πλέον το φόβο μιας νέας αρνητικής κατάστασης, είτε περιορίζουν τις αγορές τους, είτε επενδύουν σε μεγαλύτερης κλίμακας αγορές, όπως αυτοκίνητα ή ακόμα και ακίνητα, ανάλογα με το εύρος των δυνατοτήτων τους, θεωρώντας πως με αυτό τον τρόπο αξιοποιούν καλύτερα τις οικονομίες τους.
Η ενίσχυση από τον τουριστικό τομέα επίσης είναι σχεδόν μηδενική, αφού τα περιοριστικά μέτρα εξάπλωσης του κοροναϊού παραμένουν ακόμα τόσο ισχυρά, που δεν ευνοούν ούτε τις μετακινήσεις, ούτε τις καταναλώσεις όπως στο παρελθόν.
Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας, η πλειοψηφία των επιχειρηματιών έχει αναπροσαρμόσει και τα συνολικά δεδομένα, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην αγορά. Κι αυτό γιατί, ακόμα κι αν ορισμένοι επιχειρηματίες μέσα στην πανδημία καταφέρνουν να έχουν κέρδη, γίνονται πολύ περισσότερο φειδωλοί ως προς νέες αγορές, αφού η ρευστότητα του οικονομικού περιβάλλοντος είναι τέτοια που δεν μπορεί να ευνοήσει μεγάλες αγορές και στοκ προϊόντων, εκτός κι αν πρόκειται για εξειδικευμένα προϊόντα που η ζήτηση τους παραμένει σταθερή.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τα προβλήματα που αναδύονται στην αγορά είναι πολύ μεγαλύτερα απ’ όσα ενδεχομένως έχουν ως τώρα παρουσιαστεί, ενώ παραμένει άγνωστος ο χρόνος βελτίωσης της κατάστασης που εξαρτάται αφενός από την πορεία της πανδημίας κι αφετέρου από τη διάθεση για παρεμβάσεις και λύσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.