Ως μία «ακόμα σημαντική ημέρα για την Κρήτη μας» χαρακτήρισε τη χθεσινή ημέρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την οποία υπέγραψε τη σύμβαση για την κατασκευή του τμήματος από Χερσόνησο έως Νεάπολη, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Δουλέψαμε πολύ ώστε η Κρήτη να αποκτήσει επιτέλους έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, σχολίασε παράλληλα ο πρωθυπουργός για να αναφέρει πως με τη δική του επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και με τη συνεργασία της Περιφέρειας Κρήτης η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχωρά ένα έργο για το οποίο πολλοί άλλοι επί χρόνια κοροΐδευαν τους Κρητικούς.
Για ημέρα «δικαίωσης, υπερηφάνειας αλλά και ευθύνης» έκανε λόγο από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ηράκλειο.
Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «στις 8 Μαΐου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ.. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχουμε εντάξει και ήδη ωριμάζουμε και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση».
Υπενθύμισε ότι «ήδη έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που αυτή η κυβέρνηση δημοπράτησε στα τέλη του 2021».
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στη χώρα».
Χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, τον νέο ΒΟΑΚ «μία επένδυση για μία καλύτερη καθημερινότητα» καθώς «παράλληλα με τη μείωση των ατυχημάτων, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης».Τη σύμβαση υπέγραψαν ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο διευθύνων σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και εκτελεστικό μέλος Δ.Σ. και γεν. δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι εκ των αρχικών μετόχων, κ. Εμμανουήλ Μουστάκας, και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, κ. Γιώργος Συριανός.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων:
«Θα ήθελα να εκφράσω εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης την ικανοποίηση για τη σημερινή υπογραφή, γιατί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης προχωρεί. Προχωρεί μέσα από τη συνεργασία, τη συνέργεια και τη συμπόρευση που είχαμε με το Υπουργείο Υποδομών και θα ήθελα και εγώ από την πλευρά μου να ευχαριστήσω τον Γιώργο Καραγιάννη, γιατί υπήρχαν περίοδοι που είχαμε τις εντάσεις, όμως ένας ήταν ο στόχος να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο».
Στην υπογραφή της σύμβασης παρευρέθηκε και ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο Πολεοδομίας Γιώργο Καραντινό. Παρευρέθηκε επίσης ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Γιώργος Σισαμάκης.
«Ο ΒΟΑΚ είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο το οποίο η Κρήτη έχει απόλυτη ανάγκη» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Λαμπρινός προσθέτοντας:
«Χαιρετίζουμε ως θετικό το γεγονός της υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσονήσου – Νεάπολης, ωστόσο πρέπει και να επαναλάβουμε το αίτημα του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας του Ηρακλείου για επαναχάραξη του τμήματος που περνάει από την πόλη μας κατά τρόπον ώστε να μην την διχοτομεί».
Την υπογραφή της σύμβασης σχολίασε και ο Λευτέρης Αυγενάκης λέγοντας μεταξύ άλλων: «”Έπεσαν οι υπογραφές” για το δεύτερο κατά σειρά τμήμα του ΒΟΑΚ, του τελευταίου και πιο σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, που κατασκευάζεται στη χώρα μας.
Του μεγαλύτερου έργου αναβάθμισης υποδομών που έχει γίνει στο νησί εδώ και δεκαετίες, με τη σφραγίδα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Το έργο, προϋπολογισμού 360 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά απόσταση 22,5 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί με σύμπραξη του Δημόσιου με τον Ιδιωτικό Τομέα και θα είναι έτοιμο για κυκλοφορία το 2027». Από την πλευρά του ο Μάξιμος Σενετάκης δήλωσε:
«Η πορεία της Κρήτης προς ένα καλύτερο αύριο είναι σταθερή! Η μιζέρια ορισμένων δεν θα τη διακόψει. Η συμβασιοποίηση του δεύτερου από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, μετά το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, κλείνει τον δρόμο στην μεμψιμοιρία.
Η κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά, πραγματοποιεί το όνειρο όλων των Κρητικών να αποκτήσουν ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Η κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά, βρήκαν τον τρόπο και τα χρήματα για να μετατρέψουν μια μολυβιά στο χάρτη σε πραγματικό έργο». Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔ Γιάννης Κουράκης δήλωσε μεταξύ άλλων:
«Θεωρούμε θετικό το γεγονός ότι, έστω και σταδιακά, αρχίζει η υλοποίηση των πολύ σημαντικών για την Κρήτη έργων του ΒΟΑΚ και χαιρετίζουμε τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη. Με την ευκαιρία, επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση μας, ότι η Κρήτη χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σχεδιασμό που θα περιλαμβάνει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από τη Σητεία μέχρι την Κίσαμο, τους κάθετους άξονες, καθώς και το διευρωπαϊκό δίκτυο του νότου και φυσικά με τη σύνδεσή τους με το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι.