Η Β’ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Νέοι πεζόδρομοι, κόμβοι και... μέτρα

Μια νέα γενιά  πεζόδρομων στα στενά σοκάκια της πόλης με πλάτος 3,20μ., νέους κυκλικούς και ισόπεδους κόμβους, και ποδηλατόδρομους φέρνει η β’ φάση της αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης που έχει στα χέρια του ο Δήμος Ηρακλείου.

Η μελέτη εξειδικεύει μια σειρά μέτρων και παρεμβάσεων και αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα στην κίνηση πεζών και οχημάτων στον ιστορικό ιστό. Η τεχνική υπηρεσία του Δήμου έχει ήδη αρχίσει να μελετά το περιεχόμενο του νέου κυκλοφοριακού σχεδιασμού που εξειδικεύει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε δύο στάδια τα άμεσα τα οποία θα έχουν προοπτική υλοποίησης την πενταετία και τα μακροπρόθεσμα που μπορούν να δρομολογηθούν σε βάθος χρόνου 10ετίας.

Βασικός στόχος της προτεινόμενης κυκλοφοριακής οργάνωσης στην παλιά πόλη είναι η προώθηση των μέτρων ήπιας κυκλοφορίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και γενικότερα των ευάλωτων χρηστών της οδού και αυτό μπορεί να επιτευχθεί δίνοντας έναν πιο «ανθρώπινο χαρακτήρα» σ’ αυτό που σήμερα ονομάζουμε «οδό», μειώνοντας τις ταχύτητες των μηχανοκίνητων μέσων και τους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Οι στόχοι στους οποίους αποσκοπούν τα προτεινόμενα μέτρα κυκλοφορίας είναι η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου (διαμπερής κυκλοφορία), η μείωση του φαινομένου ανάπτυξης ταχυτήτων, ειδικά σε ευαίσθητες περιοχές (π.χ. οικιστικές ζώνες) και η μείωση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε ακατάλληλες για το σκοπό αυτό περιοχές.

Επίσης η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας της οδού για πεζούς και ευάλωτους χρήστες όπως παιδιά, ηλικιωμένους, ποδηλάτες και άτομα με αναπηρία, η μείωση των επιπέδων θορύβου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η εξασφάλιση χώρων για δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την κυκλοφορία, όπως παιχνίδι και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες. Ακόμα η διατήρηση και ανάδειξη περιοχών φυσικού κάλους και αρχαιολογικών χώρων, η ενίσχυση του πρασίνου με συστηματική φύτευση, η ενθάρρυνση οικολογικά επιθυμητών μέσων μεταφοράς, όπως το ποδήλατο.

Ποιοι είναι οι προτεινόμενοι πεζόδρομοι

Η ομάδα μελέτης της δεύτερης φάσης της κυκλοφοριακής οργάνωσης της παλιάς πόλης, προτείνει την διεύρυνση των υφιστάμενων πεζοδρομήσεων σε όλη την περιοχή εντός του εσωτερικού δακτυλίου με στόχο την διευκόλυνση και ενίσχυση της πεζής μετακίνησης, καθώς και την αισθητική και εμπορική αναβάθμιση της περιοχής του κέντρου με εξαίρεση περιορισμένα τμήματα οδών στα οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων με σκοπό την εξυπηρέτηση των παρόδιων χώρων στάθμευσης.

Ταυτόχρονα προτείνεται μετά την εφαρμογή των πεζοδρόμων, που σχηματίστηκαν στον άξονα Δικαιοσύνης -Ίδης-Καλοκαιρινού καθώς και της οδού 1821 να ακολουθήσουν και οι κάθετες Γιαννιτσών, Τσαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη.

Στα προτεινόμενα οδικά τμήματα πεζοδρόμησης του σταδίου της δεύτερης φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης προτείνεται να υλοποιηθούν και τα εγκεκριμένα της πολεοδομικής μελέτης αναθεώρησης του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής της Αγίας Τριάδας της ΠΠΠ που αφορούν στις οδούς Αντ. Συμιακού, Βαλέστρα, Βουρδουμπάδων (από Βαλέστρα έως Ντεντιδάκηδων), Γαβαλάδων, Δαιμονάκηδων, Δελημάρκου, Δίκτης, Δοϊράνης (από Γιαμαλάκη έως Δελημάρκου), Ιωάννη Μακράκη, Κισσάμου (από Βουρδουμπάδων έως Βοσπόρου), Κοκκινίδη, Κούρτικα, Ντεντιδάκηδων, Μελιδώνη, Νεοφ. Πεδιώτη,

Νικ. Πλάτωνα, Παλμέτη Παπαδοπούλου Μάρκου, Πάροδος Αντ. Συμιακού, Περατσάκη Αντωνίου, Σαββαθιανών (από Κισσάμου έως Βαλέστρα), Σακουλιέρηδων, Σαμουήλ Χάουζ (από Παλμέτη έως Μαυρογένους), Σητείας, Σκουλάδων, Σκρα, Φρ. Μαστραχά, 1131.

Παράλληλα προτείνει τη μετατροπή των παρακάτω δρόμων σε πεζόδρομους που θα εξυπηρετούν αποκλειστικά την συνεχή, ασφαλή και χωρίς εμπόδιο κυκλοφορία των πεζών και εμποδιζόμενων ατόμων και επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί μόνο από τα οχήματα τροφοδοσίας και ειδικές κατηγορίες οχημάτων (όπως πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, οχήματα καθαριότητος του Δήμου, αστυνομικά, οχήματα Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών, οχημάτων που εκτελούν μετακομίσεις οικοσκευών, οχημάτων ατόμων με αναπηρίες, οχημάτων κατοίκων για την πρόσβαση σε χώρο στάθμευσης εντός της ιδιοκτησίας τους, οχημάτων προς /από χώρους στάθμευσης εκτός οδού.

Νέοι κόμβοι

Επίσης οι μελετητές εισηγούνται τη δημιουργία τεσσάρων κυκλικών κόμβων. Ο ένας θα σχηματιστεί στο ύψος των οδών Δημοκρατίας, Ανεμογιάννη, Αβέρωφ, Πεδιάδος. Ο δεύτερος κόμβος που προτείνεται είναι στο σημείο που συμβάλλουν οι οδοί Γεωργιάδη, Παπανδρέου, Κνωσού. Επίσης προτείνεται κόμβος στη διασταύρωση των οδών Δημοκρατίας και Γερωνυμάκη. Τέλος, προτείνεται κόμβος στη συμβολή των οδών Ανθεμίου, Αναλήψεως και Δημοκρατίας.

Προτεινόμενοι πεζόδρομοι

Προτεινόμενοι πεζόδρομοι
Προτεινόμενοι πεζόδρομοι
Προτεινόμενοι πεζόδρομοι