Δικαιοσύνης

Σε ποιους πεζόδρομους δεν θα κυκλοφορούν οχήματα και τα δύο σημεία που μεταφέρεται η πιάτσα ΤΑΞΙ από το Μεϊντάνι.

Μέχρι την Τετάρτη το αργότερο αναμένεται όλες οι παρατάξεις να πάρουν στα χέρια τους την τελική πρόταση της δημοτικής Αρχής, σε σχέση με την κυκλοφοριακή οργάνωση του κέντρου της πόλης στην ευρύτερη περιοχή της ζώνης ανάπλασης, την οποία θα κληθεί να ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως όλα δείχνουν μετά την Πρωτοχρονιά. Η πρόταση προβλέπει ότι θα διατηρηθεί η λειτουργία των πεζόδρομων στη μικρή Έβανς, στη Δικαιοσύνης και την Ίδης και τη 1821.

Παράλληλα δημιουργείται ένας κυκλοφοριακός βρόχος με είσοδο από τη Ζωγράφου και έξοδο από τη Σμύρνης στον οποίο θα επιτρέπεται η κίνηση μόνο στα ταξί, τα ασθενοφόρα και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα των δικαστικών. Επίσης πρόκειται να εγκατασταθεί μια πιάτσα ταξί στην οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη η οποία θα έχει έξοδο στη Σμύρνης. Αντίστοιχα δημιουργείται μία νέα πιάτσα ταξί στην οδό Κορωναίου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης.

Αυτή η εισήγηση είναι το καταστάλαγμα της τελικής πρότασης της Λότζια, μετά την τελευταία θυελλώδη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη διάρκεια της οποίας έγινε ένα σημαντικό ξεκαθάρισμα των θέσεων των παρατάξεων μέσα από τις τοποθετήσεις αλλά και τις ερωτήσεις που διατυπώθηκαν οι οποίες έδειξαν ανάγλυφα τις προσεγγίσεις της κάθε πλευράς.

Έτσι αυτό που έγινε ξεκάθαρο είναι ότι εκτός από τη δημοτική Αρχή και τις συνεργαζόμενες παρατάξεις με επικεφαλής το Γ. Σισαμάκη και τον Μ. Βασιλάκη υπέρ της πεζοδρόμησης του κέντρου τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα και οι Ενεργοί Πολίτες και οι παρατάξεις του Ε.Κουκιαδάκη και της Ευ. Σχοιναράκη Ηλιάκη, η οποία μάλιστα έκανε ένα θεαματικό βήμα μπροστά κάνοντας λόγο για ολική πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης.

Η πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης έδειξε εξαρχής ότι επιθυμεί την αναβολή της συζήτησης αξιολογώντας ότι υπάρχει πολλή πληροφορία στην εισήγηση της δημοτικής Αρχής που θα πρέπει να μελετηθεί, ενώ η «Λαϊκή Συσπείρωση» καυτηρίασε πολιτικά το γεγονός ότι στην πρόταση της δημοτικής Αρχής υπήρχαν πολλά εναλλακτικά σενάρια, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση για το τι ψηφίζεται και πώς… Έτσι αποφασίστηκε να δοθεί αναβολή, να εναπαδιατυπωθεί η τελική πρόταση της δημοτικής Αρχής, και να έρθει με τρόπο ξεκάθαρο και ολοκληρωμένο η εισήγηση προκειμένου να ψηφιστεί στο Σώμα.

Ωστόσο στην τελευταία συνεδρίαση τόσο ο δήμαρχος κ. Β.Λαμπρινός όσο και αρκετοί σύμβουλοι σχολίασαν με νόημα ότι καταγράφεται ένα κλίμα υπέρ της πεζοδρόμησης που ξεκάθαρα κερδίζει έδαφος στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης και μένει να διαπιστωθεί το πώς θα τοποθετηθούν στα υπόλοιπα ζητήματα που τίθενται στο τραπέζι των αποφάσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην τελευταία συνεδρίαση του Σώματος κατηγο-

ρηματικά αντίθετος με τον σχεδιασμό των πεζοδρομήσεων ήταν ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Πάγκινγκ κ. Χ. Παπαδάκης και ο μελετητής κ. Δ.Ρέντζος  οι οποίοι περιέγραψαν ότι θα υπάρχουν δεκάδες οδυνηρές παρενέργειες από μια τέτοια εξέλιξη, ειδικά για τους κατοίκους του κέντρου της πόλης.Αίσθηση ωστόσο προκάλεσε η τοποθέτηση του αντιδημάρχου Γ. Αναστασάκη ο οποίος σχολίασε με νόημα ότι σε επαφή που είχε με τέσσερα μέλη του Συλλόγου Ιδιοκτητών Πάγκινγκ μετά από παραγωγική συζήτηση που έγινε, κατέληξαν σε συμφωνία για το τελικό περιεχόμενο της μελέτης.

Αντίστοιχα υπέρμαχοι της πεζοδρόμησης ήταν έμποροι, καταστηματάρχες και κάτοικοι του κέντρου, που ξεκαθάρισαν ότι η πόλη πρέπει να γυρίσει σελίδα και να καρπωθεί τα οφέλη της ανάπλασης συλλογικά όπως στην πράξη γίνεται σήμερα, όπου είναι εκατοντάδες καθημερινά οι πολίτες που απολαμβάνουν τον περίπατό τους σε όλη την έκταση της ζώνης ανάπλασης του κέντρου.

Ακόμα τόνισαν ότι το Ηράκλειο δεν μπορεί να γυρίσει πίσω και σημείωσαν ότι η εικόνα που καθημερινά συναντά κάποιος σήμερα στους πεζόδρομους δείχνει και όλη την αλήθεια σε σχέση με το τι πραγματικά επιθυμεί και ζητά ολόκληρη η πόλη.