1) Με δεκάδες κρίσιμα τεχνικά ζητήματα στον αέρα, το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., και προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ εξακολουθεί να μην έχει συμβασιοποιηθεί.
Πρόκειται για το 85% του μεγάλου έργου, στο οποίο υπάρχει ανάδοχος (ΓΕΚ Τέρνα) και εκκρεμεί η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων ώστε να υπογραφεί η σύμβαση. Το έργο πλέει σε αχαρτογράφητα νερά καθώς δεν έχει μελετητική ωριμότητα ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν δεκάδες εκκρεμότητες τεχνικές, αλλά και εκρηκτικές αντιδράσεις για τις απαλλοτριώσεις, για το γεγονός ότι διχοτομούνται οι πόλεις και οι πολίτες θα πρέπει να πληρώνουν διόδια.
Είναι μεγάλοι οι φόβοι για την απένταξη των 200 εκ ευρώ που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, διότι το ποσό αυτό θα πρέπει να απορροφηθεί μέχρι τις 31-12-2025…
2)Το δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, με προϋπολογισμό 169 εκατ. και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης 90 εκατ. που συμβασιοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 2022, και θεωρητικά πρέπει να έχει τελειώσει του χρόνου, προβλέπει την κατασκευή τετράιχνης αρτηρίας, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 14,5 χλμ.
Μεταξύ άλλων, το έργο θα περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Νεάπολη, Λίμνες και Άγιο Νικόλαο. Το έργο που είναι ξεκάθαρο ότι συμβασιοποιήθηκε χωρίς την αναγκαία μελετητική ωριμότητα, και με τεράστιες εκκρεμότητες ως προς τις απαλλοτριώσεις μένει να δούμε πως θα επιτευχθεί η παράδοση του το 2025, ενώ υπάρχουν ανοικτά ζητήματα στις περιβαλλοντικές μελέτες και αργή ανταπόκριση των φορέων κοινής ωφελείας.
3)Το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ που αφορά στο τμήμα Χερσόνησος Νεάπολη, είναι έργο ΣΔΙΤ όπου το εργοτάξιο που θα αναπτυχθεί σε μια έκταση 22,5 χιλιομέτρων και κόστος 290 εκατ. ευρώ. Με πολλά ανοικτά ζητήματα σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις μόλις τον Αύγουστο ξεκίνησε η διαδικασία των διαμορφώσεων στο ύψος του Σεληνάρι όπου πρόκειται να κατασκευαστεί ένα εξαιρετικά απαιτητικό και δύσκολο έργο που αφορά στην διάνοιξη δύο δίδυμων σηράγγων.
Παράλληλα προβλέπεται να κατασκευαστούν 12 γέφυρες μονού κλάδου και 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.), 5 νέων ανισόπεδων κόμβων και ένα cut & cover διπλού κλάδου (215 μ).