Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, αλλά και πολυδάπανο, λόγω των μεγάλων βαθών που φτάνουν τα 25 μέτρα
Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, αλλά και πολυδάπανο, λόγω των μεγάλων βαθών που φτάνουν τα 25 μέτρα

Συνδυασμένη με το καθημερινό περπάτημα, την άθληση και την ευεξία, αλλά και την ομορφιά της θάλασσας που προσφέρει, η λεωφόρος By -Pass μεγαλώνει ή έστω σχεδιάζεται να μεγαλώσει και να χαρίσει ακόμα αρκετά μέτρα στους Ηρακλειώτες που την επιλέγουν για μια βόλτα διαφορετική από τις άλλες.

Η πιο… περπατημένη και σίγουρα από τις πιο επιλεγμένες διαδρομές για τους κατοίκους της πόλης και όχι μόνο, αναμένεται να επεκταθεί κατά αρκετές δεκάδες μέτρα, προσφέροντας όχι μόνο βελτίωση των συνθηκών, αλλά και αισθητική αναβάθμιση προς τέρψη των απανταχού φίλων της.

Έτσι, ο σχεδιασμός προβλέπει να αλλάξουν όλα στη λεωφόρο by pass, ο οποίος επιμηκύνεται κατά 280 μέτρα μέσα από μια οραματική παρέμβαση που βρίσκεται στο στάδιο του μελετητικού σχεδιασμού. Η παρέμβαση έρχεται να δώσει νέα προοπτική στη χρήση του λιμενοβραχίονα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο μελετητικός σχεδιασμός του οραματικού έργου που πρόκειται να αλλάξει ριζικά την εικόνα του προσήνεμου μόλου, ο οποίος πρόκειται να αποκτήσει μια προοπτική σε βάθος 280 μέτρων στα οποία θα επεκταθεί, ενώ παράλληλα θα γίνουν εργασίες αντιστήριξης και ενίσχυσης του υφιστάμενου τμήματος.

Η μελέτη χρηματοδοτείται με το ποσό των 1,2 εκ ευρώ, από το πρόγραμμα Hupines και εκτελείται από τον ΟΛΗ και την εταιρεία Ρογκάν και συνεργάτες. Μάλιστα το παραδοτέο έργο της μελέτης αναμένεται να παρουσιαστεί στις 13 Σεπτέμβρη στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί για το σκοπό αυτό.

Ο επόμενος στόχος του Οργανισμού Λιμένος είναι να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου, και στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη διατυπωθεί σχετικό αίτημα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχευση στο πρόγραμμα CEF 3  από όπου θα διεκδικεί το ποσό των 60 εκ ευρώ με την πρόταση που θα κατατεθεί. Όπως εκτιμάται εάν το αίτημα του ΟΛΗ εγκριθεί ο χρόνος κατασκευής του έργου θα είναι τρία χρόνια.

Η ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Μεγαλώνει η “λεωφόρος by-pass!”
Ο κ. Γ. Οικονόμου
Τι προβλέπει η μελέτη

Νέα εποχή για το λιμάνι του Ηρακλείου σηματοδοτεί η επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 280 μέτρα, αφού πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που έρχεται να καλύψει ένα σύνολο σύγχρονων αναγκών θωρακίζοντας τη λειτουργία του με νέες υποδομές που αναβαθμίζουν τη χρηστικότητα του. Έτσι με βάση μελέτη που δρομολογείται, παράλληλα με την ενίσχυση του προσήνεμου μόλου, προβλέπεται η εγκατάσταση κυματογεννητριών  οι οποίες θα παράγουν ενέργεια για τις ανάγκες εφοδιασμού των πλοίων.

Όπως είναι γνωστό, σήμερα το μήκος του προσήνεμου μόλου έχει 2.400 μέτρα. Στο πρώτο τμήμα του λιμενοβραχίονα από το φρούριο Κούλε σε μήκος ενός χιλιομέτρου προβλέπεται να αντιστηριχθεί με ακρόποδα. Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο τμήμα του που ακολουθεί μέχρι και το φάρο πρόκειται να τοποθετηθούν νέα ακρόποδα και 300 κυματογεννήτριες με τη βοήθεια των οποίων θα παράγεται ενέργεια 2 MW η οποία θα χρησιμοποιείται για τις ανάγκες του λιμανιού του Ηρακλείου.