Αλλάζει τα δεδομένα στην πολύκροτη υπόθεση των τομών στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους ο Δήμος Ηρακλείου, που αυστηροποιεί σκληρά το πλαίσιο βάζοντας κανόνες στο οδυνηρό ράβε – ξήλωνε στην πόλη.
Έτσι, η βασική διάταξη επιβάλλει στις εταιρείες που θέλουν να κάνουν τομές την πλήρη ανακατασκευή δρόμων που έχουν γίνει σε βάθος 6,5 ετών, δηλαδή μίας πενταετίας προσθέτοντας τους 18 μήνες της οριστικής παραλαβής.
Η διαβούλευση της σχετικής απόφασης, που ομόφωνα ψηφίστηκε από τη Δημοτική Επιτροπή, θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες και στο πλαίσιο αυτό θα μπορεί ο κάθε πολίτης να καταθέσει την άποψή του για τον νέο «κανονισμό για τον καθορισμό των προδιαγραφών και της διαδικασίας χορήγησης αδειών τομής ή εκσκαφής σε κοινόχρηστους χώρους του Δήμου Ηρακλείου».
Όπως δήλωσε κατά τη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής χθες ο δήμαρχος Ηρακλείου: «Το ζήτημα το οποίο εισάγεται έχει και μια ιδιαίτερη σημασία, διότι αφορά σε ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο εμφανίζεται στην πόλη από τα έργα τα οποία εκτελούνται από εταιρίες για την εγκατάσταση δικτύων.
Το αποτέλεσμα αυτών των εργασιών σε ό,τι αφορά τον ίδιο τον δημόσιο χώρο, δηλαδή κυρίως τους δρόμους, είναι οι τομές οι οποίες αποκαθίστανται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αλλά αφήνουν πάρα πολύ μεγάλες πληγές στην πόλη και επιβαρύνουν συλλογικά τη λειτουργία της πόλης πάρα πολύ.
Υπήρχε μια κανονιστική πράξη από το 2007. Ήταν προφανές ότι αυτή η πράξη έπρεπε να επικαιροποιηθεί. Αλλά δεν πρόκειται για μια επικαιροποίηση της πράξης, αλλά για αντικατάσταση της κανονιστικής αυτής διάταξης με μια νέα, η οποία βασίστηκε και στα πλέον σύγχρονα πρότυπα και έχει κάποιες ιδιαιτερότητες».
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός προσδιόρισε το νέο κανονιστικό πλαίσιο ως «ευρύ και αυστηρό» αναλύοντας τα σημεία – κλειδιά που θα εξασφαλίσουν την προστασία του δημόσιου αστικού περιβάλλοντος: «Το κανονιστικό πλαίσιο το οποίο προτείνεται είναι ευρύ και είναι και αυστηρό.
Η κύρια διάταξη είναι ότι πρακτικά επιβάλλει την πλήρη ανακατασκευή δρόμων που έχουν γίνει σε βάθος 6,5 ετών, δηλαδή μίας πενταετίας προσθέτοντας τους 18 μήνες της οριστικής παραλαβής. Αυτός είναι ένας όρος ο οποίος θεωρούμε ότι εξυπηρετεί τη δημόσια ωφέλεια διότι οι δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί σωστά, δεν μπορούμε να περιοριστούμε σε μια μικρή αποκατάσταση.
Επιβάλλουμε στις εταιρίες αυτή την υποχρέωση. Για τους δρόμους παλαιότερης κατασκευής, τα βασικά σημεία της κανονιστικής πράξης είναι ότι απαιτούμε να υπάρχει η απόλυτη ισοϋψία,, δηλαδή να μην υπάρχουν βυθίσεις ή εξάρσεις και ο ίδιος συντελεστής τριβή, το οποίο είναι το βασικό θέμα ασφάλειας.
Με αυτές τις διατάξεις, σε συνδυασμό και με τις ρήτρες που βάζουμε για την απόκλιση από το πλαίσιο, δημιουργεί μια πολύ συνεκτική κανονιστική πράξη η οποία επιπλέον έχει και την καινοτομία ότι προβλέπει και διατάξεις για τη διαφύλαξη της υγείας του πρασίνου.
Συνολικά είναι κάτι που είναι δικό μας δημιούργημα και ευχόμαστε να αποτελέσει ένα πρότυπο και για άλλους Δήμους της χώρας». Ο δήμαρχος Ηρακλείου ευχαρίστησε τέλος τους αρμόδιους αντιδημάρχους Γιώργο Σισαμάκη και Νίκο Γιαλιτάκη, καθώς και τη Νομική Υπηρεσία, την Τεχνική Υπηρεσία και την Υπηρεσία Πρασίνου για τη συνεργασία τους.