Η Λότζια ανοίγει τον διάλογο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

Ένα μεγάλο δημόσιο διάλογο ανοίγει ο Δήμος Ηρακλείου στο επίκεντρο του οποίου τίθεται η κυκλοφοριακή οργάνωση ολόκληρης της γεωγραφικής του περιφέρειας.

Ο διάλογος περιλαμβάνει δύο εναλλακτικά σενάρια στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που υλοποιεί και τα οποία έχουν ως κοινή βάση ότι το αυτοκίνητο δεν θα είναι ο αποκλειστικός τρόπος μετακίνησης, αντίθετα το κάθε μεταφορικό μέσο θα έχει το χώρο και τον ρόλο που του αρμόζει, συγκροτώντας ένα ενιαίο και λειτουργικό δίκτυο.

Μέχρι τις 10 Μαΐου, θα παραλαμβάνονται  όλες οι προτάσεις, φορέων αλλά και πολιτών που μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά για τις προτάσεις από την ιστοσελίδα του Δήμου.

Με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ. Αναστασάκης τονίζει μεταξύ άλλων: «Eίναι δεδομένο ότι αν θέλουμε να αλλάξει δραστικά το Ηράκλειο τόσο σε σχέση με την ποιότητα ζωής αλλά και την ελκυστικότητα του στους επισκέπτες, πρέπει να γίνουν σοβαρές αλλαγές στον τρόπο που βλέπουμε τα κυκλοφοριακά ζητήματα.

Αυτό είναι ένα στοίχημα που αφορά σε όλους τους φορείς της πόλης, και χρειάζεται συναίνεση να το καταφέρουμε. Ο δημόσιος διάλογος αναπτύσσεται σε δύο σενάρια το «ήπιο» και το «ριζοσπαστικό».

Και στα δύο προτεινόμενα σενάρια ξεφεύγει ο πρωταγωνιστικός ρόλος από το ΙΧ και ενισχύεται η κίνηση με το περπάτημα, το ποδήλατο, τα  μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ διευρύνονται οι πεζοδρομήσεις τόσο στο κέντρο όσο και στην υπόλοιπη γεωγραφική περιφέρεια του Δήμου. Κάθε σενάριο περιλαμβάνει ένα σύνολο παρεμβάσεων που επιχειρούν να επιλύσουν συγκεκριμένα προβλήματα της κυκλοφοριακής οργάνωσης του Ηρακλείου.

Και για τα δύο σενάρια παρουσιάζονται θεματικές παρεμβάσεις σε τομείς που αφορούν στη νέα ιεράρχηση δικτύου με αποκλεισμό των διαμπερών ροών για τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Επίσης προτείνουν τη δημιουργία περιοχών προστασίας και ήπιας κυκλοφορίας στην παλιά πόλη, σε περιφερειακά κέντρα, σε σχολεία, σε πλατείες… Γίνεται σαφής προώθηση των μέσων μαζικής συγκοινωνίας , ανακατανομή δημόσιου χώρου, δημιουργία πράσινων διαδρομών δημιουργία ποδηλατόδρομων.

Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος ο στόχος είναι ο μετασχηματισμός της πόλης του Ηρακλείου σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και έξυπνη αναφορικά με τον τομέα των μετακινήσεων. Μια πόλη, όπου το αυτοκίνητο δεν θα είναι ο αποκλειστικός τρόπος μετακίνησης, αντίθετα το κάθε μεταφορικό μέσο θα έχει το χώρο και τον ρόλο που του αρμόζει, συγκροτώντας ένα ενιαίο και λειτουργικό δίκτυο, με οριοθετημένο και προστατευμένο κέντρο, με σαφείς και προσβάσιμες περιφερειακές κεντρικότητες και ήσυχες γειτονιές που συνδέονται με αποτελεσματική δημόσια συγκοινωνία και ασφαλείς και ελκυστικές υποδομές για περπάτημα.

Κεντρική στόχευση του σχεδιασμού όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος είναι ο  δραστικός περιορισμός της χρήσης του ΙΧ για μικρού μήκους μετακινήσεις (0-3χλμ). Επίσης προωθείται ο σχεδιασμός της δημιουργίας ενός ισχυρού και προστατευμένου κέντρου προσβάσιμου κατά προτεραιότητα σε πεζούς, ποδηλάτες, συγκοινωνία, πράσινα Μέσα.

Επίσης στόχος είναι να προωθηθεί η ισχυρή δημόσια συγκοινωνία με προτεραιότητα στο οδικό δίκτυο της πόλης. Ακόμα η σύνδεση όλων των βασικών πόλων ενδιαφέροντος και δημόσιων χώρων με ήπια μέσα μετακίνησης και ενίσχυση ικανότητας διατροπικών μετακινήσεων. Η τροφοδοσία επιχειρήσεων να γίνεται με κανόνες και η ευαισθητοποίηση όλων για το νέο μοτίβο κινητικότητας και τις επιλογές.