ΒΟΑΚ

«Ένοχη απουσία». Θα μπορούσε να είναι τίτλος ταινίας με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο Ηράκλειο, που έχει προαναγγελθεί εδώ και μήνες.

υπουργος Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης

Ενώ όμως ο υπουργός είχε κάνει αρχικά σαφές πως το αργότερο ώς τα μέσα Ιανουαρίου θα επισκεπτόταν την Κρήτη και το Ηράκλειο προκειμένου να ξεκαθαρίσει όλα τα δεδομένα αρμοδιοτήτων αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα, η επίσκεψη έχει αναβληθεί επ’ αόριστον.

Όπως διαρρέει από τη γραμματεία του υπουργού, ο Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται από εβδομάδα σε εβδομάδα. Στο μεταξύ βέβαια τελειώνει και ο Φεβρουάριος, ενώ ακόμα παραμένει νωπό στον Βόρειο Οδικό Άξονα το αίμα αθώων ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα στο ύψος της Αχλάδας.

Από εκείνη την τραγική ημέρα έως και σήμερα, εκ των υστέρων, έχουν προαναγγελθεί τόσο η τοποθέτηση αντιολισθητικού τάπητα στο σημείο του δυστυχήματος (ενώ το οδόστρωμα είχε αντικατασταθεί πριν και μετά, δεν είχε αντικατασταθεί στο συγκεκριμένο σημείο), καθώς επίσης και ο κόμβος της Αγίας Πελαγίας. Προφανώς, ο υπουργός περιμένοντας να δρομολογηθούν τα συγκεκριμένα έργα και να για αποφύγει πιθανές αντιδράσεις εξοργισμένων πολιτών, καθυστερεί την επίσκεψη, ώστε να φθάσει με «μικρά δωράκια» που θα αναδείξουν την κυβερνητική πολιτική.

Η ουσία του θέματος όμως για τον Βόρειο Οδικό Άξονα δεν σχετίζεται μόνο με την αντικατάσταση οδοστρώματος και τη δημιουργία ενός κόμβου, αλλά και με τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής κι ενός νέου υπερσύγχρονου οδικού άξονα, ο οποίος να μπορεί να σηκώσει το βάρος του ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου κίνησης.

Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά στην Περιφέρεια, αλλά και στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Δεν το γνωρίζουν ωστόσο πολύ καλά οι πολίτες, αφού το Υπουργείο έχει φροντίσει να υπάρχει μια «δημιουργική ασάφεια» ως προς τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες, τόσο για τη δημιουργία του νέου έργου όσο όμως και για τη συντήρηση του υφιστάμενου άξονα.

Πρόθεση του Υπουργείου είναι να πάρει το σύνολο των αρμοδιοτήτων και να τις μεταφέρει σε κεντρική διεύθυνση. Αυτό ακριβώς είναι που αναμένεται και από την Περιφέρεια και από τον Οργανισμό Ανάπτυξης, προκειμένου να γνωρίζει επιτέλους κάθε υπηρεσία, ποιες είναι οι αρμοδιότητες της.

Μέχρι στιγμής ωστόσο, αυτή η δημιουργική ασάφεια φαίνεται πως αποτελεί πολιτική επιλογή, ενώ το Υπουργείο δείχνει εσκεμμένα να καθυστερεί και να μην προχωρά σε ανακοινώσεις, οι οποίες είναι μεν αναγκαίες για να προχωρήσει το έργο, αλλά αναμένεται να έρθουν σε άμεση σύγκρουση με τις θεωρητικά «αριστερές» πολιτικές. Κι αυτό γιατί η μοναδική λύση κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα είναι τεχνοκρατική και εντελώς ασύμβατη με τις κομματικές καταβολές του κυβερνώντος κόμματος.