ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ Η ΦΟΙΝΙΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΒΟΑΚ Η κατάργηση του κόμβου θα μαραζώσει επιχειρήσεις, εργαζομένους και κατοίκους

Αδιανόητη και απαράδεκτη χαρακτηρίζουν την κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς τέσσερις παραγωγικοί φορείς του Ηρακλείου, που ζητούν να μπει φρένο στον όλο σχεδιασμό όπως αυτός δρομολογείται μέσα από τη «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της παράκαμψης Χανίων Ρεθύμνου Ηρακλείου του ΒΟΑΚ».

Ο Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Φοινικιάς – Μαλάδων, η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, ο Εμπορικός Σύλλογος, η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων Ηρακλείου και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων ΒΙΠΕ δηλώνουν κατηγορηματικά αντίθετοι στην κατάργηση των κόμβων εισόδου εξόδου της ευρύτερης περιοχής της Φοινικιάς στο ΒΟΑΚ ξεκαθαρίζοντας ότι μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργήσει μια κυκλοφοριακά εμφαγματική κατάσταση σε μια ολόκληρη περιοχή στην οποία δραστηριοποιούνται τουλάχιστον 300 επιχειρήσεις, εντός του ΒΙΟΠΑ στις οποίες εργάζονται περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι.

Το όλο θέμα συζητήθηκε χθες στο πλαίσιο σύσκεψης που συγκάλεσαν οι τέσσερις φορείς για τον σκοπό αυτό, στην οποία συμμετείχαν οι αντιπεριφερειάρχες Ν. Συριγωνάκης και Ν. Ξυλούρης, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γ. Αναστασάκης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΤΑΚ Γ. Ταβερναράκης, και ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γ. Αγαπάκης.

Όπως τονίσθηκε στη διάρκεια της σύσκεψης δεν μπορεί να γίνει με κανένα τρόπο αποδεκτή η κατάργηση του κόμβου και μάλιστα χωρίς να υπάρξει καμία άλλη εναλλακτική λύση καθώς με τον τρόπο αυτό ναρκοθετείται η ευρύτερη κυκλοφοριακά, πολεοδομικά και λειτουργικά και θα ανακύψουν τεράστια ζητήματα σε σχέση με τη βιωσιμότητά της.

Η κατάργηση των κόμβων δε λαμβάνει υπόψη ούτε την επιχειρηματική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή, την οποία οδηγείται σε πλήρη απορρύθμιση, όπως και τη ζωή των περισσότερων από 15.000 κατοίκων που ζουν στο Κορώνι, στο Κορακοβούνι, στο Ρουκάνι στον Άγιο Σύλλα στη Φοινικιά, στο Κυπαρίσσι, τον Προφήτη Ηλία, τη Λοφούπολη τις Μαλάδες, που διέρχονται και εξυπηρετούνται κυκλοφοριακά από τη συγκεκριμένη οδική σύνδεση.

Όπως τόνισαν τόσο ο κ. Μ. Κουμαντάκης όσο και ο κ. Χ Λεκάκης, η κατάργηση του κόμβου της Φοινικιάς, θα οδηγήσει σε πλήρη αποκλεισμό τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της περιοχής, με αποτέλεσμα την κατάρρευση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, την απώλεια θέσεων εργασίας και την πρόκληση βαρύτατου πλήγματος στην τοπική οικονομία.

Παράλληλα αυτό το οποίο τονίσθηκε είναι ότι με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων περιοχών θα γίνεται από τον κόμβο της Μεσσαράς που όλοι ξέρουν ότι είναι ο πιο επιβαρυμένος κόμβος με ουρές χιλιομέτρων ειδικά σε ώρες αιχμής. Μάλιστα η Μελέτη αναφέρει ότι επιβάλλεται η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου, με γεφύρωση του ποταμού Γιόφυρου και σύνδεσή του με τον ανισόπεδο κόμβο της Μεσσαράς.

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ Η ΦΟΙΝΙΚΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΒΟΑΚ Η κατάργηση του κόμβου θα μαραζώσει επιχειρήσεις, εργαζομένους και κατοίκους
Η λύση αυτή χαρακτηρίζεται ανεφάρμοστη όχι μόνο επειδή δεν υπάρχει μελέτη, αλλά ούτε καθορίζεται το ποιος θα είναι ο φορέας εκτέλεσης του έργου. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΤΑΚ κ. Γ.Ταβερναράκης από την πλευρά του ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να είναι αποδεκτό, η μελέτη των παρακάμψεων του ΒΟΑΚ στην περιοχή, απλά να προσπερνά το θέμα, επικαλούμενη την απαίτηση νέων τεχνικών γεφύρωσης του ποταμού και μετακυλίοντας ουσιαστικά το πρόβλημα στους ΟΤΑ.

Και είναι απολύτως απαράδεκτο απλώς να προτείνεται η κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των κινουμένων προς την Φοινικιά.

Ο ίδιος επανέλαβε ότι η πρόταση του ΤΕΕ ΤΑΚ είναι να μελετηθεί η δυνατότητα νέου ανισόπεδου κόμβου για την εξυπηρέτηση της περιοχής με δεδομένο τον όγκο κυκλοφορίας στην οδό και το πλήθος των οικισμών και επιχειρήσεων που συγκεντρώνει αλλά και αναμένεται να συγκεντρώνει με την πολεοδόμηση και αναβάθμιση του ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς εναλλακτικά να μελετηθεί άμεσα πλήρως το παράπλευρο δίκτυο σε συνδυασμό με τη γεφύρωση του ποταμού Γιόφυρου για εξυπηρέτηση απευθείας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσσαράς και να μελετηθεί η πλήρης διάνοιξη της οδού Ευαρέστου- Παναγίας Μαλεβή μέχρι την οδό Μάνου Κατράκη.

Στη διάρκεια της σύσκεψης τονίσθηκε ότι θα πρέπει να περιμένουμε τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης που θα πρέπει να πάρει το μήνυμα των αντιδράσεων που πυροδοτεί ο σχεδιασμός της κατάργησης του κόμβου της Φοινικιάς και να δούμε το πώς θα αναδιατυπώσει την πρόταση της.

Καταλήγοντας όλοι συμφώνησαν ότι είναι κάθετα αντίθετοι με την πρόταση της κατάργησης του κόμβου της Φοινικιάς ξεκαθαρίζοντας ότι η μόνη λύση είναι ο ανασχεδιασμός και η αναβάθμιση των υφιστάμενων κόμβων της Φοινικιάς ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τον αυξημένο κυκλοφοριακό όγκο των οχημάτων προτείνοντας ακόμα την κατασκευή νέου κόμβου βορείως του ΒΟΑΚ στο ύψος αμέσως μετά τη γέφυρα του Άι Γιάννη του Χωστού με έξοδο προς το Ρέθυμνο.