ΟΛΗ

Τη δική του απάντηση δίνει ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στις αιτιάσεις που επικαλείται ο Γιάννης Παπαδάκης στην επιτολή παραίτησής του από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, την οποία δημοσίευσε η «Π».

Η απάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΗ έχει ως εξής:

“Κατόπιν δημοσιοποίησης της επιστολής παραίτησης του μέλους του Δ.Σ της Ο.Λ.Η Α.Ε κ. Γιάννη Παπαδάκη στην εφημερίδα «ΠΑΤΡΙΣ» και στο ειδησεογραφικό site«cretalive», οφείλουμε ως Οργανισμός να παρέχουμε ορισμένες απαραίτητες διευκρινίσεις προς αποκατάσταση της αλήθειας και προκειμένου να μην δημιουργούνται στρεβλές εντυπώσεις στους αναγνώστες σας.

Καταρχάς ευχαριστούμε τον κ. Παπαδάκη για τη μέχρι σήμερα συνεργασία. Είναι αυτονόητο ότι κάθε μέλος του Δ.Σ δικαιούται και οφείλει για να ασκεί προσηκόντως και ευσυνειδήτως τα καθήκοντα του, να παρακολουθεί τις υποθέσεις και τα τρέχοντα θέματα του Οργανισμού και να λαμβάνει ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ειδικότερα:

-Ως προς το θέμα της σύμβασης παροχής υποστηρικτικών εργασιών από το Σύνδεσμο Μόνιμων Εργατών Λιμένος Ηρακλείου, ο Οργανισμός διά του προέδρου και δ/ντος συμβούλου εξήντλησε κάθε νομική και διοικητική διέξοδο και δυνατότητα, έχοντας ως σταθερή πολιτική βούληση και επιλογή τη συνεργασία με τους εργαζομένους και δη τους λιμενεργάτες, πάντα όμως με γνώμονα τη νομιμότητα και τη συμμόρφωση σε αποφάσεις των αρμοδίων εποπτικών διοικητικών αρχών και για τον λόγο αυτό με ομόφωνη Απόφαση ΔΣ έγινε ανάκληση προηγούμενης ομόφωνης Απόφασης ΔΣ.

– Ο ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης στερεών καταλοίπων πλοίων, προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2017. Μετά από διαδοχικές δικαστικές προσφυγές σε κάθε στάδιο της διαδικασίας από τις συμμετέχουσες εταιρείες, οι οποίες είχαν ως συνέπεια σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις, βαίνει αισίως προς την ολοκλήρωσή του, καθώς στο τελευταίο ΔΣ εγκρίθηκε το πρακτικό οριστικής κατακύρωσης της επιτροπής του διαγωνισμού.

Ο ΟΛΗ προχώρησε βήμα – βήμα την όλη διαγωνιστική διαδικασία με διαφάνεια και νομιμότητα.

– Ο Οργανισμός συστάθηκε με τον ν. 2932/2001 με τον οποίο τα λιμενικά ταμεία μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες κοινής ωφελείας, με σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Είναι νομικό πρόσωπο διφυούς χαρακτήρα, καθώς διατηρεί και ασκεί διοικητικές αρμοδιότητες. Μοναδικός μέτοχος είναι το ΤΑΙΠΕΔ και εντάσσεται στους φορείς γενικής κυβέρνησης με συνέπεια τα ταμειακά του διαθέσιμα να μην διατίθενται ελεύθερα κατά τη βούληση του ΔΣ και εφαρμόζεται δημόσιο λογιστικό.

Στο λιμάνι έχουν υλοποιηθεί από τον Δεκέμβριο του 2015 που ανέλαβε η σημερινή διοίκηση, σειρά παρεμβάσεων και έργων (εκβάθυνση λιμένος, θωράκιση προσήνεμου μόλου, αποκατάσταση σε υποσκαφές, ασφαλτοστρώσεις και τόσα άλλα), εκπονήθηκαν και εκπονούνται μελέτες έργων συνολικής αναβάθμισης της εικόνας, της λειτουργίας και των παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες με χαρακτηριστικό παράδειγμα το νέο σύγχρονο σταθμό κρουαζιέρας που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ 40 ημερών προκαλώντας μια έκρηξη αφίξεων και homeport. Η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν ολοένα και περισσότερο οι εταιρείες κρουαζιέρας και ειδικά η εταιρεία TUIείναι τυχαία;

– Το επικαιροποιημένο MasterPlanενεκρίθη ήδη από την αρμόδια επιτροπή της Ε.Σ.Α.Λ και είμαστε εν αναμονή για την έκδοση του απαραίτητου Π.Δ, σε συμμόρφωση με την σχετική απόφαση του ΣτΕ, που το είχε ακυρώσει και με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Ηρακλείου, που είχε αιτηθεί και επιτύχει την ακύρωσή του. Μια εκκρεμότητα ετών έληξε.

Η σημερινή διοίκηση εργάστηκε σταθερά και με συνέπεια στην κατεύθυνση της συνεργασίας με όλους τους τοπικούς φορείς και ιδίως τον Δήμο Ηρακλείου, τερματίζοντας μια μακρόχρονη αντιδικία, που δεν ωφελούσε καμία πλευρά, ιδίως όμως δεν εξυπηρετούσε τους πολίτες και επισκέπτες του Ηρακλείου. Ολοκληρώνεται η διαδικασία τροποποίησης της χερσαίας ζώνης για την απόδοση του παραλιακού δρόμου και τμημάτων χερσαίας ζώνης στον Δήμο Ηρακλείου, ικανοποιώντας έτσι ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και όλων των δημοτικών Αρχών.

Η διοίκηση όμως δεν θα μπορούσε να επιτύχει όλο αυτό το έργο που έχει να δείξει την τελευταία τριετία από τότε που ανέλαβε, χωρίς την αμέριστη συνεργασία και δουλειά των εργαζομένων.

Από τα παραπάνω, προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι ο Οργανισμός δεν λειτούργησε και δεν λειτουργεί ως παλαιάς αντίληψης δημόσια υπηρεσία χωρίς σχέδια, πλάνα και όραμα, όπως ισχυρίζεται ο κος Παπαδάκης.

Είναι δεκτή και θεμιτή η κάθε καλοπροαίρετη κριτική, γιατί προφανώς έχουν γίνει και λάθη και παραλείψεις στο πλαίσιο μιας μεγάλης προσπάθειας ανάταξης του λιμανιού με γνώμονα τη νομιμότητα, τη διαφάνεια, τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Λάθη και παραλείψεις που δεν οφείλονται όμως σε πρόθεση αλλά στην αγωνία να προχωρήσουν πράγματα, να απεμπλακούμε από το χθες και να χαράξουμε με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα μια δυναμική πορεία ανάπτυξης με το βλέμμα στο αύριο, με εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων και ευκαιριών για το καλό του Οργανισμού, του λιμανιού και του τόπου μας ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που το έχει ανάγκη στο πλαίσιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης.

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΗ ΑΕ.”.